Hvorfor holder vi på som vi gjør?

Tråd i 'Bonusfeber Lounge' startet av Henning, 07. okt 2014.

1. Henning

Henning co-founder Offisiell Representant

Likes mottatt:
    1,814
    Bonuspoeng:
    113
    Cecilie har noen interessante og morsomme betraktninger rundt dette. Les hele hennes artikkel her :)

Darkcho and tommy777 like this.
  2. KristianSk

KristianSk Senior Medlem

Likes mottatt:
    1,439
    Bonuspoeng:
    113
    La oss være ærlige.. Det er jo først og fremst for å kunne skryte blant likesinnede, samt å være kvalifisert til å bli dritsure (på bonusfeber i etterkant, ikke på den stakkars flyvert(innen), selvsagt) om man blir servert wraps ombord ;)

Finfin artikkel/post!

Last edited: 07. okt 2014
  3. hifiman

hifiman Aktivt Medlem

Likes mottatt:
    177
    Bonuspoeng:
    43
    Cecilie liker dette
  4. Bizflyer

Bizflyer Redaktør

Likes mottatt:
    2,920
    Bonuspoeng:
    113
    Tja! Burde ikke denne si det hele?

Baldrick liker dette
  5. Ida

Ida Spoiler mixer

Likes mottatt:
    2,453
    Bonuspoeng:
    113
    Når jeg landet min 70. flight i år i gårkveld, uten å ha ett rødt øre av et bonuspoeng på noen konto, spurte jeg faktisk meg selv hvorfor jeg egentlig driver med all denne reisinga. Hverken må eller trenger å fly. Har ingen "mål" om bonuspoeng.

Det var en svært ubehagelig og ekkel opplevelse på en av flightene, med sterk turbulens. Men allikevel fortsetter jeg å lengte etter flyturene. Det må være noe med opplevelsene. Å ha vokst opp i en by med klare grenser mot verden, med en hjerne som argumenterte mot å reise derfra.... Tror man kompenserer for all reisingen jeg innerst inne lengtet etter, men aldri fikk oppleve.

Når det i tillegg er så mye fine folk man treffer på, så mye fin natur - så tror jeg det er en selvforsterkende handling. Mere vil ha mer :)

6. Henshaw

Henshaw ID Traveller (ish)

Likes mottatt:
    166
    Bonuspoeng:
    43
    Hvordan klarer du det Ida, tilogmed jeg med tilgang på ID-billetter har klart å skrape sammen noen bonuspoeng på kontoen min

7. Ida

Ida Spoiler mixer

Likes mottatt:
    2,453
    Bonuspoeng:
    113
    Du har forsåvidt rett, jeg har jo en god del eurobonuspoeng på kontoen min av variant extra points. Gleder meg til å ta de ut i gratis hotellnetter, for der har man ikke vært bortskjemt...

8. tommy777

tommy777 founder

Likes mottatt:
    5,565
    Bonuspoeng:
    113
    En ting er ihvertfall sikkert: Jeg hadde ikke giddet dersom det ikke var bonuspoeng involvert. Bonuspoenger er nøkkelen til fantastiske opplevelser 99,99% av menneskene rundt deg aldri vil få oppleve. Heck, mange har aldri og kommer aldri til å fly på Business.

Når man har flydd First som koster 90K USD dusinvis av ganger, bodd i suiter som koster 100K natten, hatt muligheten 3 år på rad å invitere hele familien til Park Hyatt Vendome for en luksusopplevelse til 190K NOK hver gang, noe man aldri kunne gjort dersom man ikke tasser rundt i laken -- eller har en haug med Hyatt poeng ;)

9. Cecilie

Cecilie Se! Jeg sitter i en flymotor.

Likes mottatt:
    2,342
    Bonuspoeng:
    113
    Jeg hadde reist selv om jeg ikke hadde fått bonuspoeng. Det ligger jo i navnet. BONUS, det er noe du får utover selve reisen, opplevelsen.

Men ja, jeg er jo ikke med på Bonusfeber helt uten grunn heller :p

10. Ida

Ida Spoiler mixer

Likes mottatt:
    2,453
    Bonuspoeng:
    113
    Setter pris på hver solnedgang jeg får se, hver fjellkjede jeg får nyte, hver gang nordlyset skaper et grønt skinn inn i flyet og hver måne jeg får se stige opp av horisonten foran oss. Det er verdt hver eneste reise :)

11. tommy777

tommy777 founder

Likes mottatt:
    5,565
    Bonuspoeng:
    113
    Vi snakkes om 15 år ;)

LN-MOW liker dette
  12. Ida

Ida Spoiler mixer

Likes mottatt:
    2,453
    Bonuspoeng:
    113
    Men man kan jo ikke basere livet på at man en gang kommer til å bli lei :p Du må leve i nuet, det sa en vis mann til meg i mine ungdomsår :D

13. tommy777

tommy777 founder

Likes mottatt:
    5,565
    Bonuspoeng:
    113
    Som nevnt over, for meg har poengene gitt frihet til å oppleve ting som veldig få har mulighet til å oppleve. Lista over det jeg har vært velsignet nok til å få opplevd er lang, mye av dette er pga bonuspoeng. Vanligvis er en god deal og poeng kombinerbar med fantastiske opplevelser.

Jeg har reist rundt hele nord Norge på kundebesøk med Widerøe masse ganger. Derfor er det uaktuelt for meg å sette meg på ett fly og hoppe rundt om sommeren uten å tjene poeng. Hadde det betydd at jeg håvet inn bonuspoeng som da kan byttes mot en aspiring reise, hadde det stilt seg helt annerledes.

Men når du reiser 300k i året, blir det liksom nok på ett tidspunkt.

14. Bizflyer

Bizflyer Redaktør

Likes mottatt:
    2,920
    Bonuspoeng:
    113
    Man skulle ikke tro telefonkonferanser og videokonferanser er oppfunnet i din verden! :eek::D:p:cool::confused:

15. tommy777

tommy777 founder

Likes mottatt:
    5,565
    Bonuspoeng:
    113
    Ingenting vil erstatte face to face møter. Den som forsøker å bygge ett forretningsforhold via telefon vil alltid tape mot en som tar seg tid til å møte opp. dagen min i dag er ett utmerket bevis på det. ;)

Islending, Baldrick, Jørgen and 2 others like this.
  16. Fnate

Fnate Halvstudert Røver

Likes mottatt:
    6,286
    Bonuspoeng:
    113
    Kan skrive under på denne. Du bygger ikke relasjoner med telco, for å si det pent.

Darkcho, Islending, Baldrick and 3 others like this.
  17. tommy777

tommy777 founder

Likes mottatt:
    5,565
    Bonuspoeng:
    113
    Det er en grunn til at folk kjøper CD spillere til hundre laken ;)

PettR and Fnate like this.
  18. Bizflyer

Bizflyer Redaktør

Likes mottatt:
    2,920
    Bonuspoeng:
    113
    Stemmer nok bedre fra en selgers perspektiv enn fra en kjøpers. Hvis noen vil selge noe til meg, får de komme til meg, og ikke omvendt. Eller hur?

19. Ida

Ida Spoiler mixer

Likes mottatt:
    2,453
    Bonuspoeng:
    113
    Kommer nok an på kjøper. Vil kjøper gi et politisk korrekt inntrykk, la oss si kjøper er en idealistisk miljøvernsorganisasjon, så finnes det nok de som insisterer på "skype" :)

20. Cecilie

Cecilie Se! Jeg sitter i en flymotor.

Likes mottatt:
    2,342
    Bonuspoeng:
    113
    Tommy, vi er nok to forskjellige raser :p Noen av de mest minneverdige turene jeg har hatt, har vært med Widerøe uten opptjening av så mye som ett eneste bonuspoeng, men jeg flyr jo ikke kun anbudsruter.

Kan godt hende det bare er jeg som er ung, dum og ikke helt tørr bak øra enda, time will show, men til NÅ i allefall, så må jeg si meg rimelig fornøyd med mitt eget reisemønster. :p

Del denne siden