Kan ikke fatte og begripe hvorfor i alle svarte svingende dager ikke folk kan løfte den j@vla kofferten sin på flyet. Et den for tung til å løfte har den ingenting i kabinen å gjøre! PS ja dette er en direkte respons på å ha fått flere kofferter i kne og liknende under en boarding nylig, skrevet i affekt..
Folk er late og gir faen i hva de bumper borti på vei nedover midtgangen... Selv løfter jeg alltid kofferten før jeg går inn på flyet, da går det mye raskere å legge den i hattehyllen når jeg skal sette meg. I tillegg sparer jeg nestemann bak meg for noen sekunder med frustrasjon. Plukker selvfølgelig ut det jeg skal ha med meg i setet før boarding begynner.
Alltid like moro å se hvor overrasket enkelte blir over at midtgangen ikke er like brei som stuegulvet hjemme.... Tar alltid av meg store vinterjakker, slår ned håndtaket på lille trille og bærer den foran meg på vei inn. Da klarer jeg å slenge opp lille trille og svinge meg inn i setet i en smoooth bevegelse (ok da, det ser sikkert ikke så elegant ut, men jeg lever i håpet)
Folk har vel generelt ALT for mye bagasje med inn i kabinen. Eneste gangene jeg bryr meg og pri boarding er hvis jeg har med en sekk som jeg vil ha i hylla over meg og ikke X antall rader bak. Noen ganger syns jeg andre selskaper kunne gjort som RyanAir å slått hardt ned på for mye bagasje! Det er bare tull at noen skal ha med hele flyttelass inn i kabinen!
Hør, hør! Det er riktignok relativt uproblematisk at folk skyver en liten firehjuling foran seg i kabinen så lenge de holder stø kurs, men det er et eget sted i helvete for de som sleper med seg gigantiske kofferter som gateagenten av en eller annen underfundig grunn har sett gjennom fingrene med. Det er også et eget sted på nevnte plass for den ikke ubetydelige rekken av middelaldrende korpulente menn som flyr i Plus, som for det første går fullstendig i stå når de kommer til sin rad og skal finne frem alt de skal ha i setet og deretter, en god halvtime senere, bruker en ny halvtime på å få klemt inn magen såpass at de får presset seg inn til det vindussetet de av en eller annen uforklarlig grunn har valgt.
Jeg liker best å sitte ved midtgangen ganske langt foran. Da kan jeg nyte å få x antall ryggsekker/vesker i ansikt/skulder fra alle dem (de fleste) som har disse hengende over skuldra.
Delvis uenig. De som sitter ved midtgang sitter ved midtgang og ikke i midtgang. om trillekoffertene har nokså stø kurs er det greit. Selvsagt ikke de som skal innom de fleste 3-setere. Man bærer da ikke en trillekoffert hele veien til bakerst!? Spesielt ikke om man har to, feks grunnet barn, wheelchairpax, gravide etc.
Verre med de som snur seg rundt med en stor ryggsekk og du får den slengt i trynet der du sitter/står. ....ja, det @Omaniac sier. Rett og slett lovely ❤️
Veldig enig med deg her @Are! Senest i går på vei hjem opplevde jeg dette både mellom SVG - OSL og OSL - AES. Og ved ankomst i AES var det en godt voksen dame som presset seg ut i midtgangen på rad 5-6 som hadde ikke mindre enn tre større kolli med seg. Jeg hjalp henne med å få kofferten ned fra bagasjehyllen, for hun blokkerte jo hele midtgangen for alle oss som var plassert lengre bak, og den var både stor og svintung. I tillegg hadde hun en større sekk som hun brukte laaang tid på å få på ryggen før hun deretter begynte å kave med en stor veske også. Til slutt satte hun kursen mot fremre dør med kofferten slepende bak seg og jeg tror ikke hun bommet på ett eneste armlene på veien. Vi bak var veldig tålmodige, synes jeg i alle fall, men når hun i tillegg blokkerte hele flytrappen på vei ned så var det sannelig ikke lett å beherske seg. Jaja, jeg kom meg hjem denne gangen også.
Som fadern brukte å si: Den siste idiot er enda ikke født. Det kommer litt an på humøret, men ofte sier jeg i fra. "Du, kamerat. Kanskje en ide å bære kofferten så du ikke tar ut kneskålene til halve flyet"
Vedr. Ryanair nevnt ovenfor. Fruen og jeg som ikke har fløyet dem på 12 år ( siden vi har vært "gullunger" og høyere, SK,FB/AF,CO og UA ), ville prøve OSL-STN på dagstur for et par uker siden. Pris pr. pax kr 312 , utreise 07.40, tilbake 20.00. Vi hadde null bagasje, kun min lille tomme ryggsekk og hennes håndveske. Null innkjøp i London.. På OSL og STN hjem null sjekk av håndbagasje, og det var mye utover det lovlige. En venn bekreftet det også siden han nylig har fløyet dem noen ganger. Kanskje vil være for mye styr å kreve, penger, sende det nedenunder og FORSINKE flyet ?? De har vel lært av USA...
Nå føler jeg meg litt krenket her altså, for denne damen her bærer ikke kofferten lenger enn nødvendig. Nå skal det sies at jeg har en firehjuling som fint kan trilles gjennom kabinen uten å slå ut noen kneskåler. Personlig irriterer det meg mye mer med store, sterke menn som står og ler av meg fordi jeg er ganske liten og derfor må balansere kofferten over hodet mitt for å få kofferten inn i hattehyllen. Ah, joda, jeg hører dere: "Da burde du sjekket den inn!" Noen ganger er det bare mer praktisk å ikke sjekke inn bagasje. Store, sterke menn burde ikke ha problemer med å hjelpe og å le uten å hjelpe er ganske irriterende.... C.
Jeg tror ikke det var en firehjuling som blir trillet sidelengs gjennom kabinen @Are siktet til heller og det var i alle fall ikke det jeg tenkte på. Og helt enig, det er lov å være gentleman på flyet (også)