Hvorsomhelst for best poenguttelling på fast dato

Tråd i 'Bonushjelp' startet av democomputer, 21. juni 2017.

  1. democomputer

    democomputer Senior Medlem

    Innlegg:
    1,219
    Likes mottatt:
    5,395
    Bonuspoeng:
    183
    Heisann

    Jeg har plutselig noen dager (20.-24. juli) uten familie og uten planer. Tanken om MR dukket opp, selv om det kanskje er ugunstig midt i ferien.

    Hvordan pleier dere å gå frem når dere har gitte datoer dere kan reise, men bryr dere mindre om hvor dere havner? Priskalenderen fungerer jo andre veien, med antagelse om at man vet hvor man vil...

    K
     
  2. Darkcho

    Darkcho Veteran

    Innlegg:
    2,393
    Likes mottatt:
    3,328
    Bonuspoeng:
    113
    www.Google.no/flights er svaret her :)

    Trykk inn datoene dine, sted for avreise og retur, velg Star Alliance og sett inn noen tidsparametere. For eksempel ingen turer over 20timer, retur innen midnatt 24 juli etc. Da slipper du unna de minst praktiske forslagene.

    Du vil så få opp et kart med alle mulige destinasjoner som er tilgjengelige. Zoom inn og ut på kartet for å finne de minste kroker i verden som er tilgjengelig. Om du vil et sted i Italia, Europa eller Usa for eksempel, setter du bare "Italy" "USA" eller lignende som destinasjon og får da kart over det. Enkelt og greit.

    Merk at det vil komme opp en del forslag med andre enn SAS her, men fortsatt innenfor Star Alliance. Kjenner du til hvor SAS flyr vil det gjøre jobben noe lettere. For eksempel vil Gdansk og Hamburg ofte være greit priset. Du kan også velge å kun se Premium Economy eller Business Class for å maksimere opptjening.

    Blar du litt i alternativene Google kommer opp med, finner du ofte artige rutinger. Jeg fikk for eksempel til en Oslo - Stockholm - Amsterdam - København for 2000kr når jeg skulle en tur til København :) SAS vil ofte ikke la deg booke disse kombinasjonene på sin side, bruk da www.berg-hansen.no og lag deg en privat bruker. Da kan du søke opp leg for leg som blir en total reise. Koster ingenting ekstra.

    Lykke til!
     
    RemiWM, Baldrick, Ursa and 7 others like this.
  3. Chrisbgg

    Chrisbgg Veteran

    Innlegg:
    1,611
    Likes mottatt:
    2,657
    Bonuspoeng:
    113
    På 4 dager ville jeg satset meg inn på noe Shanghai/Beijing/Hongkong om det er MR..
    gjerne med litt internflyging i østen også :)


    C
     

Del denne siden