Hyggelige nyheter fra SAS og Norwegian

Tråd i 'Bonusfeber Lounge' startet av Travellingalf, 06. nov 2015.

1. Travellingalf

Travellingalf Ut på tur - aldri sur InsideFlyer Ambassadør

Likes mottatt:
    2,442
    Bonuspoeng:
    113
    Som en av de som jobber i den nå svært utsatte oljenæringen er det hyggelig å lese om SAS og Norwegian som skal ansette folk fremover. Kanskje ikke de helt store tallene, i alle fall ikke i Norge, men det er uansett kjekt at de begge utvider med nye fly, nye ruter og ansetter flere folk. Så får vi bare håpe at det blir plass til begge også i fremtiden!

http://www.dn.no/bilder/livsstil/2015/11/06/1159/Luftfart/dette-krever-sas-av-kabinansatte

2. Ida

Ida Spoiler mixer

Likes mottatt:
    2,453
    Bonuspoeng:
    113
    Vel, du vet det kommer, men når du virkelig poengterer "som en av de som jobber i den svært utsatte oljenæringen" - så er det jo litt dumt å si at "SAS *og* Norwegian ansetter". SAS ansetter - som det står - faste ansatte og en ressurspool.

Norwegian leier inn ansatte fra OSM Aviation (også kjent som "other shitty management" blandt de kontraktsansatte i Norwegian, herunder en av mine bestekompiser som er kontraktshorepilot hos Norwegian gjennom OSM). Det er veldig lite som er trivelig med å være ansatt i OSM, og det sier jeg av førstehåndsinformasjon fra noen som er ansatt i Høiby sin fagforeningsknuser-bedrift :p Hvis man med "jobb" mener hva som helst som betaler deg uten noen rettigheter eller fornuftige ansettelsesforhold, så tja.... Da er vel alt som kan stå og gå en bra ting. Men personlig har jeg ikke lyst at verden skal bli slik, og på vegne av mine venner - samt framtidige Idas arbeidshåp - synes jeg det er elendig at det er slike arbeidsforhold.

Det er to stk stillinger som er fast ansettelse på Fornebu, av alt som ligger ute her, og de er relatert til opplæring og finans. De andre to er opplæring i forbindelse med Norwegians nye AOC i England "NUK" (Norwegian air UK):
    https://www.norwegian.no/om-norwegian/jobb-i-norwegian/ledigestillinger/

Sooninson and braathens safe like this.
  3. peterfox

peterfox EBD-QR GOLD- HH Diamond # www.peterfox.no Offisiell Representant

Likes mottatt:
    2,000
    Bonuspoeng:
    113
    Helt klart et godt tegn, men nå skal det vel sies at en del av den eldre garde går av med pensjon. Dette er vel de som kom inn men Janne Carlzon var CEO, og har tatt sine 30-40 for bolaget...
    Positivt anyway,
    Regner kanskje med å se @Travellingalf - med knekkebrød og farris i vogna ;-)
    God helg,

Del denne siden