Var i Dublin nylig. I innsjekken spurte jeg om lounger på flyplassen. Damen i check in sa at sas hadde sluttet å betale for lounge tilgang. Hun sa at viss jeg hadde flydd lufthansa med Star alliance gold, hadde jeg hatt tilgang. Litt skuffet. Det blir kjipere og kjipere.
Eneste savnet er vel tilgang til Loungen på KEF. Den på AGP og NCE er hvert fall noe bedrøvelige greier.
Det er ganske betenkelig at jeg som SAS Gold kommer inn i lounge i Tallinn med billigste enveisbillett med LOT til 600,- men ikke kommer inn med SAS Plus til 2200,- Dette er et opplevd eksempel fra tidligere i vinter. Noen som vet hvordan det er hvis det hadde vært motsatt? Kommer en med status hos LOT inn hvis han hadde flydd SAS Go fra Tallinn? Jeg regner med at det er LOT som blir fakturert når jeg var i lounge? Hvor lenge ønsker i så fall de andre i star alliance å ha med SAS hvis de opplever å ikke få de samme fordelene som hos SAS som de andre selskapene?
Du kommer ikke inn med status hos LOT hvis du flyr med SAS. Og ja det er LOT som tar regningen når du flyr med dem.
Var akkurat i Dublin selv, hadde heldigvis priority pass fra DNB PB med gratis adgang (5 eller 10 per år).. liten hyggelig lounge, fikk stocket opp litt drikke til flyturen Er kanskje ikke nok star alliance-trafikk til å rettferdiggjøre en egen lounge der?
OK, var det jeg trodde. Da er det så ufattelig smålig og kjipt av SAS når de ikke slipper inn gull og plus medlemmer .
Det kan for så vidt diskuteres om det er naturlig eller ikke med SAS+ også. De kaller det riktignok ikke business, men prisene i SAS Plus er vel omtrent som LH business. (I hvert fall til endel destinasjoner) Min påstand er i hvert fall at SAS er et kjipt selskap i forhold til de fleste (kanskje alle) andre selskaper i SA.