Ikke mulig å bestille SAS Plus i en Star Alliance-reise som ellers er økonomi?

Tråd i 'SAS EuroBonus' startet av TT10, 28. juli 2023.

1. TT10

TT10 Nytt Medlem

Likes mottatt:
    0
    Bonuspoeng:
    1
    Beklager hvis dette spørsmålet skulle vært plassert i en allerede eksisterende tråd.

Jeg har brukt litt tid på å sette opp en nokså ambisiøs reise for 7 (!) pax, men har støtt på et uventet problem. Alle reisende har samme legs, men tre har biz på deler av turen. Bestillingen må derfor deles opp i 3 + 4.

Ruten er som følger:
    Utreise: BGO-OSL-EWR-SXM (til EWR med SAS, deretter UA)
    Hjemreise: CUN-LIS-OSL-BGO (til OSL med TAP, deretter SAS)

På flighten mellom OSL og EWR er det 4 billetter tilgjengelig på SAS Go og 4 billetter tilgjengelig på SAS Plus. Jeg tenkte derfor at gruppen med 3 pax skulle ligge med SAS Plus fra BGO til EWR (Plus til prisen av Go gjennom SAS MC Premium) og deretter hekte på økonomi fra EWR til SXM (9 ledige billetter). Tilbakemeldingen fra SAS' kundesenter var at det ikke går an å bruke SAS Plus i en Star Alliance-reise som ellers er økonomi. Ettersom det ikke er nok billetter i Go, kollapser dermed hele reisen. Kan dette virkelig stemme?

Bonusspørsmål 1: Ankomst EWR er klokken 13.30. Avgang til SXM er 08:00 morgenen etter. Kan disse i det hele tatt hektes sammen?

Bonusspørsmål 2: Går det fint at utreisen avsluttes på ett sted (SXM) og hjemreisen starter på et annet (CUN) eller må ut- og hjemreise starte og slutte på samme sted?

Takker så mye for all bistand jeg kan få her!

2. trygveat

trygveat Veteran

Likes mottatt:
    6,687
    Bonuspoeng:
    183
    Det stemmer at SAS Plus til USA og Asia kun er tilgjengelig på rene SAS Bonus-bookinger. Du finner ikke Premium Economy i poengtabellen for Star Alliance-reiser: https://www.sas.no/eurobonus/poeng/fly-med-poeng/star-alliance-poengtabell/

Spielhaug liker dette
  3. TT10

TT10 Nytt Medlem

Likes mottatt:
    0
    Bonuspoeng:
    1
    Mange takk for oppklaringen. Det var en sørgelig oppdagelse, men da får jeg jobbe videre.

Har du noen tanker om de to andre spørsmålene?

4. trygveat

trygveat Veteran

Likes mottatt:
    6,687
    Bonuspoeng:
    183
    Stopp på opptil 24t og hjemreise fra annen by (open jaw) skal gå fint. Med en såpass lang mellomlanding kan du vurdere å dele opp bestillingen, slik at du har Fly Premium til USA og Star Alliance videre derfra. Vær obs på at du isåfall er på egenhånd i tilfelle ruteendringer eller forsinkelser gjør at reisen ikke lenger henger sammen.

5. TT10

TT10 Nytt Medlem

Likes mottatt:
    0
    Bonuspoeng:
    1
    Igjen, tusen takk! Jeg var innom tanken på å splitte de i to bestillinger, men da strekker dessverre ikke poengene til.

Del denne siden