Ikke mulig å reservere sete hos SAS?

Tråd i 'SAS EuroBonus' startet av Jensemann, 12. okt 2021.

  1. Jensemann

    Jensemann Aktivt Medlem

    Innlegg:
    308
    Likes mottatt:
    413
    Bonuspoeng:
    63
    Gjorde en ny booking hos SAS for noen dager siden. Jeg får ikke mulighet å velge sete selv om bestillingen er i plus og jeg i tillegg er EBG. På en booking til USA i Februar der jeg har valgt sete tidligere har jeg nå heller ikke mulighet å endre disse.

    Andre som opplever det samme? En ny bug (eller undocumented feature som vi kaller det hos oss:() eller er det en forbedring SAS har kommet med under pandemien?
     
  2. Travellingalf

    Travellingalf Ut på tur - aldri sur InsideFlyer Ambassadør

    Innlegg:
    5,680
    Likes mottatt:
    10,227
    Bonuspoeng:
    293
    Det finnes mange erfaringer her inne om det samme problemet. Viss du ikke allerede har prøvd det så kan det være forsøket verdt å prøve en av disse:

    https://classic.sas.se/misc/services/mina-bokningar/
    https://classic.sas.dk/Misc_Container_Page/Service_Links_Container/Mine-bookinger/
    https://classic.flysas.com/en/Generic/My_Profile/My-bookings/
     
    Baldrick liker dette
  3. Baldrick

    Baldrick Cunning Planner

    Innlegg:
    1,793
    Likes mottatt:
    4,523
    Bonuspoeng:
    113
    Opplevd det for første gang nå tror jeg. Det er også på en booking til USA faktisk. (cash+points (Business Smart) til MIA). Utrolig frustrerende. Får jo da heller ikke muligheten til å søke opp andre avganger, om jeg vil flytte den. Har 4 andre bookinger inne nå, inkl. et par andre tentative til MIA i Plus. (f&f) Ingen problemer der.

    Dessverre funket det ikke med classic-sidene for meg, @Travellingalf. :/
     
  4. lokke

    lokke Medlem

    Innlegg:
    68
    Likes mottatt:
    197
    Bonuspoeng:
    33
    Jeg hadde samme problemet med en bonus booking til USA i går. Så la jeg inn API (advance passenger information) på classic siden og vipps så gikk det å velge seter. SAS IT…
     
    Baldrick liker dette
  5. Baldrick

    Baldrick Cunning Planner

    Innlegg:
    1,793
    Likes mottatt:
    4,523
    Bonuspoeng:
    113
    Takk for tips! Var inne på tanken om jeg skulle oppdatere det og se, men nå skal jeg ihvertfall teste!
     
  6. Baldrick

    Baldrick Cunning Planner

    Innlegg:
    1,793
    Likes mottatt:
    4,523
    Bonuspoeng:
    113
    Det funket! :) Men tydeligvis kun via classic-sidene.

    Får fortsatt ikke mulighet til å velge/endre seter på de vanlige sidene, kun legge til/redigere bagasje eller legge til biodrivstoff. Får dog tilbud om å bli medlem i SAS Eurobonus, selv om jeg er innlogget.. Jaja, SAS IT... :rolleyes:

    upload_2021-10-12_11-48-9.png
     
    holmen, lokke and jgroneng like this.
  7. MrBister

    MrBister Medlem

    Innlegg:
    206
    Likes mottatt:
    492
    Bonuspoeng:
    63
    @holmen har en flott oppskrift her som fungerer alle tiders. Copy-paste;

    Her er oppskriften, for de som sliter med å få valgt seter i disse dager. (Jeg er en av de som sliter)

    Logg inn med vanlig SAS pålogging på https://classic.sas.no/misc/my-profile-container/mine-bestillinger2/

    Trykk på se/endre bestilling i menyen på venstre side, og så på "andre bestillinger":
    [​IMG]

    Legg inn etternavn og booking referansen.
    [​IMG]

    Så får du lov til å velge seter.
    [​IMG]
     
    ChrisTW, Anita, Points4Fun and 7 others like this.
  8. drsyk

    drsyk Dr. Bonusnisse

    Innlegg:
    6,825
    Likes mottatt:
    21,409
    Bonuspoeng:
    293
    Takk takk. Den var jo helt vidunderlig, fikk jo valgt seter på TK også som er umulig på den vanlige SAS siden:)
     
    Last edited: 13. okt 2021
    Baldrick and MrBister like this.
  9. Trykkern

    Trykkern Medlem

    Innlegg:
    230
    Likes mottatt:
    93
    Bonuspoeng:
    28
    Fikk du valgt de du ville? Min erfaring her (senest i dag) er at det kun er mulig å reservere vindusplasser, alle seter imellom er umulig å velge, dette er konsekvent for alle flightene jeg har søk på. Vi er 2 voksne og 2 barn som skal til Bali med TK og det er kun de 2 siste flightene med LH som er mulig å velge sete på normal måte.
     
  10. democomputer

    democomputer Senior Medlem

    Innlegg:
    1,205
    Likes mottatt:
    5,295
    Bonuspoeng:
    183
    Har opplevd TK som vanskelig med kidza, mye som ikke fungerer og rekkefølgen på hvem man velger først og sist endrer utvalget. Men de svarer kjapt på epost, så prøv [email protected] hvis ikke classic-sidene fungerer.

    K
     
    Jeanette liker dette

Del denne siden