Ingen ledige seter i SAS Biz til Asia etter sommerferien!

Tråd i 'SAS EuroBonus' startet av Kaffen, 06. juni 2018.

  1. Kaffen

    Kaffen Globetrotter

    Innlegg:
    2,049
    Likes mottatt:
    5,345
    Bonuspoeng:
    183
    Jeg har tenkt å reise til Hong Kong i vinter, men jeg ser at det ikke er tilgjengelige seter på Biz en eneste dag etter sommerferien frem til våren neste år. Har de slutta med å slippe seter på SAS? :(
     
  2. grisefod

    grisefod Aktivt Medlem

    Innlegg:
    495
    Likes mottatt:
    799
    Bonuspoeng:
    93
    SAS har forbedret deres system, så hvis du søger efter billetter og har point nok, så er der ingen. Har du ikke point nok er der masser af billetter... :eek:
     
    KRS, Ursa and lMartin like this.
  3. Xflipper

    Xflipper Veteran

    Innlegg:
    4,186
    Likes mottatt:
    3,120
    Bonuspoeng:
    113
    Hkg er vel stort sett skrapt for alt av award, kjipt men ikke mye å gjøre med det...
     
  4. Schlandy

    Schlandy Veteran

    Innlegg:
    1,558
    Likes mottatt:
    4,285
    Bonuspoeng:
    113
    samme er LAX, SFO og NRT et år frem, så er vel lov å være litt skuffet :(
     
    Shyneno liker dette
  5. Xflipper

    Xflipper Veteran

    Innlegg:
    4,186
    Likes mottatt:
    3,120
    Bonuspoeng:
    113
    Er du gal, veldig lov.
    I mine øyne hadde Fly premium blidt 19x mer verdifullt om det var mulig og få award til ovennevnte destinasjoner(som selvfølgelig er dem man vill reise til)
     
    Shyneno and Schlandy like this.
  6. RoyceCrazy

    RoyceCrazy EBD

    Innlegg:
    94
    Likes mottatt:
    82
    Bonuspoeng:
    18
    De kunne godt ha fjernet business nivået på "Fly Premium". Det eksisterer jo ikke i realiteten.
     
    Travelmate liker dette
  7. Xflipper

    Xflipper Veteran

    Innlegg:
    4,186
    Likes mottatt:
    3,120
    Bonuspoeng:
    113
    Det gjør jo det. har fått 4 pac til EWR og det er fint mulig og reise til Kina og andre steder i USA en overnevnte av @Schlandy
    Men SEB markedsfører det som om det bare er tur og kjør(i BIZ) mens det i realiteten er en moped tute som har vært under vann du får.
     
  8. polscifly

    polscifly Medlem

    Innlegg:
    123
    Likes mottatt:
    137
    Bonuspoeng:
    43
    Har sagt det før og sier det igjen: Det finnes omtrent ikke SAS business til brorparten av stedene de flyr, og det krever masse arbeid og tid å finne noe som noenlunde interessant. SAS må, om deres markedsføring av feks flypremium sammen med SEB osv skal være verdt noe, se på mulighetene for å slippe flere billetter. Samme gjelder faktisk for Amex Premium, selv om få har dette kortet.

    Jeg vil gå så langt som å si at det hadde vært bedre med en moderat devaluering (som kom koblet sammen med flere billetter), enn slik situasjonen er nå. Om man mener SAS har få seter i sin flåte bør de nye a330 og a350 konfigureres med flere businessseter, slik at det ikke er 0 seter til halvparten av destinasjonene de flyr til.

    EDIT: som eksempel: Jeg mener det burde vært en "best tilgjengelighet" variant for kun poeng som fungerte med kort-bonusene. Feks kunne da en CT med to billetter kostet 160 000 i stedet for 100 000, men da med samme type tilgjengelighet som vanlige billetter. Ellernoe sånt, kan hende 200 000 er mer riktig tall..
     
    DanH and Xflipper like this.
  9. Kaffen

    Kaffen Globetrotter

    Innlegg:
    2,049
    Likes mottatt:
    5,345
    Bonuspoeng:
    183
    Tilgjengeligheten er nå så dårlig at folk ikke ville ha trodd meg om jeg ikke hadde levert bevis for mine påstander, men i dette øyeblikket er det ingen ledige seter til Asia i SAS Business, noe som betyr at Premium nivå 4 ikke har noe betydning :(

    Her er beviset for at det er ingen ledige seter på Business til Asia fremover:

    August Måned:

    Ledige seter i August.jpg

    September:

    Ledige steter i september.jpg

    Oktober:

    Ledige seter i Oktober.jpg

    November:

    Ledige seter i November.jpg

    Desember:

    Ledige seter i Desember.jpg

    Januar:

    Ledige seter i Januar.jpg

    Februar:

    Ledige seter i Februar.jpg

    Mars:
    Ledige seter i Mars.jpg

    April:

    Ledige seter i April.jpg

    Mai:

    Ledige seter i Mai.jpg
     
    morradi, Robert H, Kalsnes and 8 others like this.
  10. Schlandy

    Schlandy Veteran

    Innlegg:
    1,558
    Likes mottatt:
    4,285
    Bonuspoeng:
    113
    bruk denne i stedet
    https://travelhacks.azurewebsites.net/
     
  11. Wiolenze

    Wiolenze Veteran

    Innlegg:
    4,447
    Likes mottatt:
    29,517
    Bonuspoeng:
    183
    Ikke helt enig, booket NYC og IAD. Også 1 veis til Miami, men da ble det Plus andre veien.
     
    SAJblue liker dette
  12. Wiolenze

    Wiolenze Veteran

    Innlegg:
    4,447
    Likes mottatt:
    29,517
    Bonuspoeng:
    183
    Kan det være dårlig tilgjengelighet fra KRS? Fikk opp en god del når jeg søkte fra OSL forrige uke
     
  13. Kaffen

    Kaffen Globetrotter

    Innlegg:
    2,049
    Likes mottatt:
    5,345
    Bonuspoeng:
    183
    Jeg prøvde den siden, den viser det samme fra Kristiansand!
     
  14. sutenai

    sutenai Not throw away...

    Innlegg:
    622
    Likes mottatt:
    3,073
    Bonuspoeng:
    93
    Det blir ikke enklere av at pga påske (antar jeg?) har SAS funnet det for godt å kjøre blackout på long haul award så godt som hele april neste år. Er jo lov å håpe at det blir åpnet noe etter hvert, men vet ikke hvordan de pleier å gjøre det.
     
  15. funkenstein

    funkenstein Senior Medlem

    Innlegg:
    1,014
    Likes mottatt:
    6,506
    Bonuspoeng:
    183
    Ikke bra. Men veldig greit å vite!
     
  16. Travelmate

    Travelmate Medlem

    Innlegg:
    124
    Likes mottatt:
    80
    Bonuspoeng:
    28
    Med så få avganger og ikke verdens største businesskabiner regner jeg det som flaks om jeg skulle dumpe borti ledige bonusbilletter i business. I alle fall når det er så mange om beinet. Så Fly Premium er er produkt jeg i praksis får brukt i Europa.

    Pga jobb og livet ellers er jeg sjelden veldig fleksi når det gjelder når jeg kan reise. Men jeg har nå funnet noen CT innimellom som har gitt OK verdi
     
  17. Cowarse

    Cowarse Nytt Medlem

    Innlegg:
    35
    Likes mottatt:
    47
    Bonuspoeng:
    18
    Klikket litt rundt på flight award kalenderen. Det er vesentlig mer treff på business med utreise fra Stockholm. Når jeg byttet til Oslo så forsvant stort sett alle treffene.
     
  18. afirm

    afirm Veteran InsideFlyer Ambassadør

    Innlegg:
    1,853
    Likes mottatt:
    5,476
    Bonuspoeng:
    183
    Forsovidt einig i at tilgjengelegheiten ikkje er spesielt god, men den er heller ikkje so dårleg som nokon skal ha det til.

    HKG, NRT, LAX og SFO (kanskje også MIA) er generelt noko begrensa tilgjengelegheit på, men tykkjer dei fleste andre går greit om ein er ute i rett tid og er litt fleksibel.

    PEK og PVG har stort sett ein del ledig.

    Eg har booka open jaw HKG/NRT neste vår, har også booka ein kamerat og kona hass til MIA i sommar. Vi kan ikkje forvente at det skal vere tilgjengelege businessbillettar til alle destinasjonar heile tida, sjølv om vi kanskje kunne forvente noko betre enn det er i dag. Spesielt rundt feriar er det ikkje vanskeleg å forstå at SAS vil avgrense tilgjengelegheita.

    Litt etter at Fly Premium vart lansert slepte SAS mange bonusbillettar på fleire ruter, det vart etterkvart ganske utplukka og hovudproblemet er vel at billettane er veldig rimelege.

    Langdistanse t/r i business for 60.000 poeng betyr jo at du kan fly t/r Tokyo for 4000 trumfkroner pluss nokre avgifter.

    For å finne tilgjengelegheit er det forresten mykje betre å nytte denne lenka, då får ein ganske god oversikt: https://travelhacks.azurewebsites.net/Home/List
     
    Ursa and NoLimit like this.
  19. flexitravel

    flexitravel Medlem

    Innlegg:
    111
    Likes mottatt:
    181
    Bonuspoeng:
    43
    Jeg har også slitt med det samme. De legges ut 330 dager før tror jeg (På de minst populære avgangene slipper de 2 seter i biz ser det ut til), men de forsvinner veeeeldig fort. Hvis du skal ha tur/retur bør du booke utreisen samme dag de slippes og håpe man får tak i til returen når denne slippes. Tror Sas kan slå disse sammen slik at du blir belastet for tur/retur pris i etterkant.

    Min erfaring er at Shanghai har best tilgjengelighet i Asia og NY og Chicago i Usa. Hong Kong og Miami har jeg gitt opp.
     
    Ursa and vegasbaby like this.
  20. Wiolenze

    Wiolenze Veteran

    Innlegg:
    4,447
    Likes mottatt:
    29,517
    Bonuspoeng:
    183
    Er jo ikke helt blackout på April. Søkte på 1 pers C

    upload_2018-6-6_16-4-42.png
     

Del denne siden