Jeg har behov for å få fornyet en arbeidsrelatert sertifisering, noe som involverer fysisk tilstedeværelse på et kurs i et par dager. Jeg har utsatt det i det lengste i håp om at noe skulle dukke opp som ikke ville utløse karantene, men det virker som om tiden er i ferd med å renne ut med tanke på akkurat det. For å gjøre en lang historie kort, det virker som Italia i midten av Mars er min beste mulighet for å få til dette. Jeg har også muligheter i Frankrike, Tyskland og Nederland, men alle disse landene har innreisekarantene såvidt jeg kan se.
Så for Italia, stemmer dette?
- Ingen innreisekarantene
- Krav om negativ test i løpet av siste 48 timer, holder det med den vanlige kommunale?
- 7-10 dager karantene ved retur til Norge avhengig av testregime
Jeg er inneforstått med at det sikkert er portforbud og masse restriksjoner som gjør at det neppe er noe festlig å være der, men er det mulig for meg å få til å ta dette kurset i Italia slik reglene er nå, uten å måtte sitte X antall dager i karantene i Italia? Finnes det eventuelle smutthull i Frankrike, Tyskland eller Nederland jeg ikke har skjønt som kan gjøre det mulig der, i og med at det er i yrkessammenheng osv?
Beklager om dette virker banalt for noen. Jeg går litt i vranglås når jeg forsøker å lese juridiske greier om dette her.
Vis alt...