Innsjekkingsrutiner til USA fra OSL via ARN

Tråd i 'SAS EuroBonus' startet av Reiseglad, 12. mars 2025.

1. Reiseglad

Reiseglad Medlem

Likes mottatt:
    185
    Bonuspoeng:
    43
    Er det noen ekstra kontroll på Gardermoen når man skal videre til USA etter en mellomlanding? Sånn at det er viktig å være ekstra tidlig ute? Eller foregår all nødvendig kontroll av ESTA og lignende på neste flyplass? Prøvde å finne info om dette på SAS.no men fant ikke noe. :(

2. kiev

kiev Mr Fasttrack

Likes mottatt:
    5,238
    Bonuspoeng:
    183
    Pass og APIS kontrolleres på første innsjekk, mens det er en ny border control på ARN. Tar riktignok ikke mye tid hvis alt er i orden.

haifinn and Wiolenze like this.
  3. Reiseglad

Reiseglad Medlem

Likes mottatt:
    185
    Bonuspoeng:
    43
    Tusen takk for info!

4. Christian

Christian Senior Medlem

Likes mottatt:
    471
    Bonuspoeng:
    83
    Mener du ikke får boarding pass i app, men du får det i automatene på osl så ikke nødvendig å gå i skranke. Har overnattet på flyplass noen ganger på veil til usa og da har vi gått i innsjekkskranje og fått boardingpass kvelden før (reist med håndbagasje).

Reiseglad liker dette
  5. casperfaarlund

casperfaarlund Nytt Medlem

Likes mottatt:
    49
    Bonuspoeng:
    13
    Vært via CPH (ikke ARN) to ganger i år på vei til statene og fått boardingkort i app begge ganger. Ene gangen fra OSL og andre fra TRD - fikk ikke noe mer spørsmål enn vanlig i skranken heller. I CPH var det derimot både passkontroll og egen "USA" sjekk. Disse tok litt mer tid. Dette forutsetter såklart at du sjekker inn i appen (som er en større prosess enn vanlig), gjør du ikke dette blir det nok en lengre prosess på første flyplass vil jeg tro:)

Reiseglad liker dette
  6. Eddie47

Eddie47 1D

Likes mottatt:
    878,389
    Bonuspoeng:
    293
    Sist jeg fløy til USA, 22.februar, var første gang jeg fikk sjekke inn i appen fra Norge. Da jeg kom til gate på CPH hadde jeg selvsagt ikke USA stempel på boardingkortet så dame spurte alle de spørsmålene hun skulle, så slapp jeg inn på flyet ...
    I januar måtte jeg få boardingkort på BGO og USA stempel på CPH

Reiseglad liker dette
  7. TomF66

TomF66 Senior Medlem

Likes mottatt:
    1,344
    Bonuspoeng:
    113
    Ikke noe stempling av telefonen din på CPH :rolleyes::D

Del denne siden