Innstilte avganger

Tråd i 'Norwegian Reward' startet av Fleksnes, 10. nov 2020.

  1. Fleksnes

    Fleksnes Aktivt Medlem

    Innlegg:
    394
    Likes mottatt:
    700
    Bonuspoeng:
    93
    Ser på avinor sine sider at flyavganger jeg skal ta til EVE nå til helga er innstilt, men Norwegian har ikke gitt beskjed om innstilling.

    Får vi noe ombooking? Får vi refusjon? Surt å måtte ut med nye 3100 for SAS fly nå rett før helga
     
    tobeornot999 liker dette
  2. sunshine

    sunshine Senior Medlem

    Innlegg:
    695
    Likes mottatt:
    1,671
    Bonuspoeng:
    93
    Nå har vel NAS satt 15 av 21 fly på bakken, så en god del innstillinger kommer til å skje framover. Hva som flys vet vel bare NAS...
     
    tobeornot999 liker dette
  3. Fleksnes

    Fleksnes Aktivt Medlem

    Innlegg:
    394
    Likes mottatt:
    700
    Bonuspoeng:
    93
    Noen i reisefølget har fått mail om innstilling. Andre ikke
     
    Shyneno liker dette
  4. tobeornot999

    tobeornot999 Flying high

    Innlegg:
    3,728
    Likes mottatt:
    7,649
    Bonuspoeng:
    183
    Utrolig surt. Men Norwegian flyr jo nesten ikke mer, dessverre.

    Selv har jeg en haug London- og København billetter neste halvår, som de ennå ikke har kansellert til tross for at de selv sier de kun skal fly i Norge.

    Ikke stort håp for å se pengene, om flyet ikke går. Selv om alle billettene er full flex.
     
  5. Earl

    Earl Veteran

    Innlegg:
    2,357
    Likes mottatt:
    7,527
    Bonuspoeng:
    183
    Har billetter med Norwegian i forbindelse med en jobbreise i morgen og fredag. Sent i går kveld kom det endring av avgangstid på turen i morgen tidlig, fremskutt avgang med 30 min. I dag kom det endring av flyet på fredag, det skulle gå 2,5 time tidligere... det siste der er vel å anse som en innstilling spør du meg for så mye tidligere er det avgangen før og ikke ett reelt alterantiv.
    Uansett så virker det på meg som om de i øyeblikket kun vet/infomerer om hva de skal fly 48 timer før avgang, så kan hende det går en stund før du får info hvis de skal fortsette slik. Jeg antar de sene varslingene til meg har med å gjøre at de først i går fant ut at de måtte ta ned produksjonen når staten ikke ville åpne lommeboken så forhåpentligvis får de snart kontroll på produksjonen og varsling til alle berørte.
     
    tobeornot999 liker dette
  6. Fleksnes

    Fleksnes Aktivt Medlem

    Innlegg:
    394
    Likes mottatt:
    700
    Bonuspoeng:
    93
    Får ikke opp mulighet til å be om refusjon, men gidder heller ikke prøve, like greit å ta det med kredittkortselskapet med engang?
     
  7. tobeornot999

    tobeornot999 Flying high

    Innlegg:
    3,728
    Likes mottatt:
    7,649
    Bonuspoeng:
    183
    Ja, det tror jeg du har helt rett. Og første av mine billetter er 2 uker unna nå.

    Lurer på hva det gjør med ute-basene (Gatwick mest viktig for min del), nå som de kutter produksjonen til nesten 0 i Norge. Det var jo Gatwick-baserte fly og crew som fløy 5 avganger til/fra OSL hver dag inntil for et halvår siden.
     
    Earl liker dette
  8. Fleksnes

    Fleksnes Aktivt Medlem

    Innlegg:
    394
    Likes mottatt:
    700
    Bonuspoeng:
    93
    Der kom det varsel om at jeg var booket om til tidligere fly fredag og senere fly søndag, men tar man sjansen på at de faktisk går?
     
  9. tobeornot999

    tobeornot999 Flying high

    Innlegg:
    3,728
    Likes mottatt:
    7,649
    Bonuspoeng:
    183
    Såpass kort tid frem, og innenriks, så ville jeg nok satset på at flyet går hvis det var meg ja.

    Er jo ikke krise å være "strandet" på EVE for de fleste... Men spørs helt hvor travelt du har det til neste avtale :)
     
  10. RoadKing

    RoadKing Helt hekta

    Innlegg:
    15,595
    Likes mottatt:
    32,413
    Bonuspoeng:
    293
    Du må på hjemmesiden, og lete. Den er godt gjemt. Si ifra hvis du ikke finner så skal jeg sende link.
    Jeg hadde ikke refunderbar, og måtte da «søke» om refusjon nå NAS fant det for godt å flytte avgangen 8 timer.
    Men det skal de ha, i dag 24 timer senere kom mail med bekreftelse på at jeg får full refusjon og at pengene skal være tilbake ila kort tid. Meget bra, i sterk kontrast til en annen uprofesjonell skandinavisk aktør hvis navn ikke skal nevnes...
     
    EndreD, Fleksnes and tobeornot999 like this.
  11. jvsandem

    jvsandem Veteran

    Innlegg:
    2,469
    Likes mottatt:
    7,323
    Bonuspoeng:
    183
    Mye kan skje på et par måneder. Dersom Europa nok en gang får pandemien under kontroll, og dersom vaksinen blir tilgjengelig for folk flest i begynnelsen av 2021 (jada, jeg er en evig optimist) vil nok Norwegian gjenopprette de rutene med godt belegg, og København og London er vel blandt disse. Så ikke gi opp enda. :)

    Norwegian er ikke konkurs enda, de sier jo selv at de faktisk har kontantbeholdning som holder til utpå vårparten. Men skjer det ikke noe iløpet av første kvartal 2021 er det nok kroken på døra dessverre.
     
    tobeornot999, Eddie47 and RoadKing like this.

Del denne siden