Intervju med Eivind Roald i dagbladet i dag

Tråd i 'SAS EuroBonus' startet av Krjemb, 25. sept 2017.

  1. Krjemb

    Krjemb Senior Medlem

    Innlegg:
    546
    Likes mottatt:
    1,594
    Bonuspoeng:
    93
  2. Misterix

    Misterix Veteran

    Innlegg:
    3,755
    Likes mottatt:
    3,576
    Bonuspoeng:
    113
    Blir jo spennende å se hvordan dem gjør det med eventuelle begrensninger i den nye Loungen som dem nevner.
     
  3. lMartin

    lMartin Jeg var ung og trengte poengene! InsideFlyer Ambassadør

    Innlegg:
    1,975
    Likes mottatt:
    6,293
    Bonuspoeng:
    183
    Jeg ser artikkelforfatter skriver at SAS får sine første A320Neo i oktober i år. Første eksemplar ble vel levert i oktober i fjor?
     
    Wiolenze liker dette
  4. Brunello

    Brunello A heart's a heavy burden

    Innlegg:
    733
    Likes mottatt:
    1,331
    Bonuspoeng:
    93
    Skal ikke klage på SAS, jeg er glad i det selskapet og jeg synes jeg får mye ut av bonuspoengene mine. At den nye loungen later til å være stappet allerede (jeg har ikke vært der, men får det inntrykket fra artikkelen), kan vel ikke overraske? Har de ikke prognoser? Men det underligste, er at de antyder at de kan komme til å nekte utenriksreisende. Da er det vel bedre å begrense tilgangen for Plus, eventuelt legge på prisen for Plus innenlands, og la gull og over slippe inn begge steder, uansett inn - eller utland?

    Så må de gjerne gjøre om helsestudioet til bar, så jeg slipper å sitte ved siden av en ferdig-spunnet, svett og stinkende aksjemegler neste gang jeg skal ut å fly.

    Det virker som om de vil at det skal være veldig eksklusivt, samtidig som "alle" skal med.

    Og det går som kjent ikke.
     
  5. Insomnia4u

    Insomnia4u Veteran

    Innlegg:
    2,838
    Likes mottatt:
    2,411
    Bonuspoeng:
    113
    Er vel mange som sjekker ut den nye loungen, gjør det selv senere i uken selv om jeg flyr utland.
    Men tenker at det er helt ok at de blokker for utland. Det er vel heller det skrantende IT-systemet som gjør at de ikke klarer det nå siden utenlandsloungen i alle fall ikke klarer å skille innland/utenlandspax.
     
  6. Flight Cancelled

    Flight Cancelled Bonusjeger

    Innlegg:
    1,529
    Likes mottatt:
    3,544
    Bonuspoeng:
    113
    Tipper en ikke-så-flykjent journalist skulle krydre artikkelen med litt ekstra snaks og annen fakta, og brukte en artikkel fra 2016 som inspirasjon... :D
     
  7. Upsaker

    Upsaker Fastboende

    Innlegg:
    7,757
    Likes mottatt:
    21,957
    Bonuspoeng:
    293
    Forrige onsdag var det ingen som fortalte meg at de kom til å nekte utenlandspassasjerer, men jeg ser det er nevnt i dagbladet. Det virket derimot som de følger nøye med på hvem og hvor mange som går i de ulike loungene. Forrige tirsdag var det 11% utenlandspassasjerer i innenriksloungen.
    Det virker også som at de vil fortsette å spørre/se hva kundene ønsker å tilpasse loungene etter det. Hvis det viser seg at alle utenlandspassasjerer trener i innenriksloungen vil det kanskje bli treningssenter på utland også. Men ikke før det kommer dusjer håper jeg ;)
     
    phileas liker dette
  8. Misterix

    Misterix Veteran

    Innlegg:
    3,755
    Likes mottatt:
    3,576
    Bonuspoeng:
    113
    Helt enig.

    Med tanke på hvor "inn" det er å trene om dagen ville det ikke forundre meg om det plutselig dukker opp noen tredemøller på utland også :cool:
     
  9. Wiolenze

    Wiolenze Veteran

    Innlegg:
    4,446
    Likes mottatt:
    29,503
    Bonuspoeng:
    183
    Stemmer bra at de kom i 2016 ja
     
  10. samirunway

    samirunway Medlem

    Innlegg:
    99
    Likes mottatt:
    231
    Bonuspoeng:
    63
    Det er vel plass til fire-fem møller etter hverandre der den tomme bladhylla står på gull... kort vei til salaten også :cool:
     
  11. Brunello

    Brunello A heart's a heavy burden

    Innlegg:
    733
    Likes mottatt:
    1,331
    Bonuspoeng:
    93
    Kan vanskelig forestille meg at det er noe behov for en rask treningsøkt før flyavgang, det er nok et påfunn som folk i en viss kategori bare "må" benytte, fordi de er lettpåvikelige og redde for å falle utenfor trendene. Men det spørs om det ikke fort kan bli til irritasjon for en del andre passasjerer. Vi får se hvor lenge det treningsutstyret står der, det er vel først om fremst en reklame - eller produktplassering - for en av de landsdekkende helsesenterkjedene. Tipper de er borte på denne tiden neste år.
     
  12. Eddie47

    Eddie47 1D

    Innlegg:
    14,178
    Likes mottatt:
    869,702
    Bonuspoeng:
    293
    Dette sier Eivind til e24 (http://e24.no/naeringsliv/sas/i-skyggen-av-pilotstreiken-her-er-sas-nye-forsoekslounge/24148215).. de skal vel ikke stenge for utenlandspassasjerene:

    Da Roald ønsket velkommen under åpningsseremonien hintet han også om at satsingen på Oslo Lufthavn er et forsøk på å få nordmenn til å unngå å fly KLM, British Airways eller andre konkurrenter fra byer som Bergen, Tromsø og Trondheim direkte til Europa.

    – De skal velge Oslo Lufthavn rett og slett fordi de bare MÅ innom her, sa Roald.
     
  13. Stuttfeiten

    Stuttfeiten Veteran InsideFlyer Ambassadør

    Innlegg:
    3,416
    Likes mottatt:
    18,397
    Bonuspoeng:
    183
    Ser ut som om det er retta i artikkelen no. Les journalisten også InsideFlyer kanskje? :)

    Ellers sa Eivind ingenting til meg lørdag kveld om at vi utenriksfarande skulle nektast adgang, men mulig han bestemte seg pga den praten? :D
     
    Bernd, Travellingalf and rkvalvaa like this.
  14. Jan Fredrik

    Jan Fredrik Veteran

    Innlegg:
    1,803
    Likes mottatt:
    1,693
    Bonuspoeng:
    113
    Der tror jeg du tar helt feil. Vi var tre som trente ved 11-tiden i dag!
     
    OlaHaBa, lMartin and Sjefen1234 like this.
  15. Chrisljo

    Chrisljo Veteran

    Innlegg:
    2,123
    Likes mottatt:
    1,853
    Bonuspoeng:
    113
    Bra at SAS har skjønt at de må gjøre seg fortjent til Europareiser fr regionene, selvom jeg tror en lounge alene aldri vil gjøre utslaget (men det hjelper). Korte connections, backet med høy frekvens, og fikse toll tull (ikke SAS sin feil) er nok viktigere.
     
  16. Jan Fredrik

    Jan Fredrik Veteran

    Innlegg:
    1,803
    Likes mottatt:
    1,693
    Bonuspoeng:
    113
    Dette er en selvmotsigelse... hvis det hjelper vil det jo i noen tilfeller være nettopp det som gjør utslaget (eller dråpen som får glasset til å renne over, som det har blitt snakket om på forumet i dag).
     
    Chrisljo liker dette
  17. Chrisljo

    Chrisljo Veteran

    Innlegg:
    2,123
    Likes mottatt:
    1,853
    Bonuspoeng:
    113
    Helt enig :) som jeg skulle sagt det selv. Mente selvfølgelig at det vil vinne noen (få) slag, men at man for å vinne krigen må sikre innsats på andre områder.
     
  18. Muts

    Muts Nytt Medlem

    Innlegg:
    44
    Likes mottatt:
    31
    Bonuspoeng:
    18
    Du tar utgangspunkt i de som starter reisen på OSL eller har destinasjoner med mange avganger. For oss som skal til steder med få avganger og lang ventetid er trening på flyplassen ett genialt tilbud
     
    Sjefen1234, Jan Fredrik and Robamu like this.
  19. chberge

    chberge Medlem

    Innlegg:
    166
    Likes mottatt:
    241
    Bonuspoeng:
    43
    Sier vel seg selv at folk er interessert i å sjekke lounge ut når den er ny, og dermed kommer tidligere og sitter lenger de første gangene. Går seg vel fort til! Jeg kommer nok til å besøke innland i morgen, til tross for utenlandstur!
     
  20. Tore

    Tore Milehunter Offisiell Representant Admin

    Innlegg:
    5,111
    Likes mottatt:
    114,460
    Bonuspoeng:
    350
    Tror Eivind kommer til å åpne en egen avdeling i gullstua til oss etter den praten på lørdag kveld. Han kommer neppe til å glemme oss med det første:)
     
    haakonks, Henrik, lMartin and 3 others like this.

Del denne siden