Intet svar fra SAS customer care - Hva gjør jeg?

Tråd i 'SAS EuroBonus' startet av marlan76, 20. des 2021.

1. marlan76

marlan76 Nytt Medlem

Likes mottatt:
    121
    Bonuspoeng:
    33
    Jeg har en customer care case rapportert inn 11.07.21. Fikk da svar med case nummer, og at behandlingstid for tiden var litt ekstra lang, så det kunne ta 6-8 uker før jeg fikk svar. Jeg har etter det purret fem ganger, uten fortsatt å ha fått noen tilbakemelding fra de. Jeg prøvde å ringe i dag, og ble brutt først etter 45 minutter, deretter etter 1t 41 minutter.
    Goldmailen har ikke samme system som cutomer-care, så de kunne heller ikke hjelpe..

Hva gjør jeg?

For øvrig trist hvordan servicen til SAS har blitt.

2. milehigh

milehigh Veteran

Likes mottatt:
    9,911
    Bonuspoeng:
    183
    Kommen an på hva som er problemet?

Vurder forliksrådet eller transportklagenemnda.

3. marlan76

marlan76 Nytt Medlem

Likes mottatt:
    121
    Bonuspoeng:
    33
    Tja, hovedproblemet er at jeg ikke får svar. Men slik som jeg leser SAS håndterer kundene sine, så er vel det neste problemet at jeg ikke får det jeg mener jeg har krav på. Vi ble booket om et døgn senere i sommer, og ønsker å få refundert merutgiftene våre.

(Jeg ser jeg skulle postet denne i et allerede eksisterende tråd, så om admin ønsker å flytte er det ok. Prøvde å søke litt først, men er visst litt novice)

4. milehigh

milehigh Veteran

Likes mottatt:
    9,911
    Bonuspoeng:
    183
    Send saken til gratis behandling i transportklagenemnda, eller varsel om forliksklage. Blir nok fortgang da. Forutsatt at kravet er legitimt.

Lars J and themichael like this.
  5. themichael

themichael EBD

Likes mottatt:
    4,160
    Bonuspoeng:
    113
    Jeg forstår frustrasjonen godt. Jeg får oftest svar etter senest to uker. Men jeg har lagt merke til at man ALDRI får svar om man er uenig med avgjørelsen.

En annen ting er at jeg fikk "godkjent" care og standardkompensasjon i to saker. Men jeg fikk aldri tilsendt vouchere som jeg har bedt om. Har purret tre ganger uten å få svar.

Jeg har tenkt å prøve meg med gull-mailen i første omgang. Det er jo enighet i disse sakene. Hjelper det ikke, blir det flyklagenemde som ikke koster noe (men tar mye tid - siste avgjørelse jeg fikk tok 9 mnd).

6. tstone

tstone Aktivt Medlem

Likes mottatt:
    1,095
    Bonuspoeng:
    93
    Tja. Jeg har hatt en sak gående med dem siden desember i fjor for å få refundert utgifter i forb med ombooking til annet selskap. Etter utallige mail, purringer og div spurte de om IBAN/SWIFT i november, men fortsatt ikke fått penger.

Tar tid.

7. marlan76

marlan76 Nytt Medlem

Likes mottatt:
    121
    Bonuspoeng:
    33
    Var det helt stille helt til de spurte om IBAN, eller var det kommunikasjon underveis?

8. tstone

tstone Aktivt Medlem

Likes mottatt:
    1,095
    Bonuspoeng:
    93
    Masing ca hver 4 mnd fra min side.

9. Fra190

Fra190 Nytt Medlem

Likes mottatt:
    85
    Bonuspoeng:
    18
    Har lignende erfaring som deg. Sendte inn en klage på at jeg ble nedgradert fra Plus til Go i forbindelse med kansellert fly. Fikk ganske kjapt svar om at jeg hadde krav på ca. 125€ i kompensasjon for dette, og at de skulle utbetale så fort jeg hadde sendt IBAN/SWIFT. Fortsatt ikke sett noe til pengene/fått noen flere svar til tross for flere purringer.

10. steve0

steve0 EBD

Likes mottatt:
    2,035
    Bonuspoeng:
    93
    Bare å sette i gang med å lage sak hos transportklagenemnda. I mitt tilfelle svarte SAS heller ikke til nemnda, men kom det et forslag til forlik fra dem (som da avslutter klagesaken) etter to purringer fra nemnda. Helt tragisk, egentlig. Fikk dog pengene på konto et par dager etter forlik ble inngått.

themichael liker dette
  11. Kaffen

Kaffen Globetrotter

Likes mottatt:
    5,959
    Bonuspoeng:
    183
    Last edited: 21. des 2021
  12. fly4fun

fly4fun Aktivt Medlem

Likes mottatt:
    339
    Bonuspoeng:
    63
    Bare vent, jeg hadde en sak fra SAS fra juli 2021 selv og fikk løst saken og refusjon omtrent for to uker siden.

13. themichael

themichael EBD

Likes mottatt:
    4,160
    Bonuspoeng:
    113
    Fungerer dette i praksis å sende ut et legitimt faktura uten organisasjonsnummer? Er det i det hele tatt fornuftig å fremme erstatningskrav med faktura (det er faktisk et spørsmål - så hvis noen har et svar på det blir jeg glad :))?

Når det gjelder konkursvarsel så bør man vite at det regnes som dårlig still å sende ut konkursvarsel når man ikke har som mål å faktisk begjære bedriften konkurs. Sist nevnte krever innbetaling av 59 950 kroner i pant fra den som krever bedriften slått konkurs. Da tror jeg at transportklagenenmnda eller forliksklage er mer gangbar :D.

14. Jorge

Jorge Fastboende

Likes mottatt:
    7,724
    Bonuspoeng:
    293
    For ikke å snakke om å bare klage til Amex/Mastercard.

Del denne siden