Irritasjon på flyplassen i Amsterdam!

Tråd i 'SAS EuroBonus' startet av Heoe5, 18. okt 2015.

  1. Heoe5

    Heoe5 Medlem

    Innlegg:
    64
    Likes mottatt:
    33
    Bonuspoeng:
    18
    Vi har hatt noen dager i Amsterdam, og på hjemreisedagen var vi egentlig litt lei hele byen. Etter opptelling hadde vi gått 50000 skritt på de to dagene og var enige om at vi drar tidlig på flyplassen sjekker inn og slapper av i Loungen.

    Ingen problem det, vi hopper i taxien kommer lett opp sjekker inn og går til bag dropp. Men Neida bagasjen kan ikke levers før tidligst 2 timer før avgang. (Vi var 5timer før avgang).

    *edit* Og vi får ikke noen forklaring på hvorfor noe som er grunnen til att jeg etterhvert blir hissig da det faktisk sitter folk fra SAS på bagdrop.

    Jeg argumenterer (etterhvert hissig) om att dette er tullete. Men kommer ingen vei. Finnes SAS sin informasjon luke prøver meg igjen denne gangen med argumentasjonen Eurobonus gullstatus og dårlig behandling o.s.v. men Neida vi får fint sitte der ute og vente i tre timer før vi slipper inn.....
    Vi valgte og hive bagasjen i oppbevarings bokser gå gjennom sikkerhetskontrollen inn i Loungen, for så og gå gjennom tollen hente bagasjen og samme runde i sikkerhetskontroll når vi endelig kunne skjekke inn bagasje. Men for ett tullete opplegg da.


    I tillegg valgte SAS på samtlige av våre 4 flygninger og flytte på oss, ikke bytte seterad eller noe. Bare gi meg som har 0 status C sete og min mann som er gull B sete. Han skjekker alltid inn på C og har C ett eller annet som favoritt. Likevel byttet de rundt på oss to på samtlige flyvninger denne helga. Filleting men likevel irriterende, nå reiste vi jo sammen og byttet bare men hadde vi ikke reist sammen hadde det for han som er såpass lang blitt en ubehagelig flytur.

    Så egentlig sånn passe fornøyd med SAS etter helga ja.



    Og faktisk for første gang har jeg opplevd en hel flygning der jeg ikke tror jeg så ett smil fra cabincrew!
     
    Last edited: 19. okt 2015
  2. Heoe5

    Heoe5 Medlem

    Innlegg:
    64
    Likes mottatt:
    33
    Bonuspoeng:
    18
    SAS har avganger fra morgen til kveld i Amsterdam. De går jo fly omtrent hver time fra vi ville skjekke inn til vi fikk lov gikk det vertfall 2 fly. Skulle ikke protestert ett øyeblikk om det var slik att det ikke var folk fra SAS der. Men når der sitter folk fra SAS og tar mot bagasje og bare ikke vil ta vår blir jeg temmelig muggen. Hvertfall når de ikke gidder forklare hvorfor. (Og ja jeg spurte om det før jeg ble sur).

    Vi løste det for all del men det var ikke de som kom med forslag til løsning for oss.
     
    Helikopter liker dette
  3. CrotchRocket

    CrotchRocket Fernweh...

    Innlegg:
    1,442
    Likes mottatt:
    8,824
    Bonuspoeng:
    183
    Vanlig hos de fleste. Er vel begrenset plass til å lagre baggasje.
     
  4. Atle T

    Atle T Nytt Medlem

    Innlegg:
    24
    Likes mottatt:
    3
    Bonuspoeng:
    3
    Hmm høres rart ut. Jeg var der for 2 uker siden og jeg sjekka inn bagasjen på automat 4.5t før avgang for jeg skulle
    på aviationmegastore. Og jeg fikk levert bagasjen fra meg jeg.
     
  5. Heoe5

    Heoe5 Medlem

    Innlegg:
    64
    Likes mottatt:
    33
    Bonuspoeng:
    18
    Har hørt om flere som sier det ja, men ikke i går da var det tidligst to timer før.
     
  6. blystan

    blystan Senior Medlem

    Innlegg:
    555
    Likes mottatt:
    243
    Bonuspoeng:
    63
    Jeg ville ha sendt en mail til SAS og klaga på dette. Og forsøkt erstatning på kostnader på oppbevaringa.
    Men jeg vil tro at vis det har gått bra mange ganger tidligere at kanskje Dem hadde problemer med bagasje oppbevarings systemet sitt på flyplassen. Eller bare at det gikk så mange fly med mye bestilt baggasje at dem måtte sette midlertidlig stopp på tidlig insjekk.
    Men mailen hadde jeg sendt uansett i tilfelle dette var personell som bare bille være mest mulig drittsekk og ikke gadd å være fleksibel eller følte for å være drittsekk
     
    Enhanced liker dette
  7. Heoe5

    Heoe5 Medlem

    Innlegg:
    64
    Likes mottatt:
    33
    Bonuspoeng:
    18
    Sende til gullmailen eller vanlig kundeservice ?
     
  8. Scandipendler

    Scandipendler Veteran

    Innlegg:
    1,815
    Likes mottatt:
    2,233
    Bonuspoeng:
    113
    Jeg har selv opplevd dette i AMS, mens det går an andre steder å sjekke inn bagasjen tidlig (har for eksempel sjekket den inn seks timer før avgang på EWR). Tror AMS er rimelig strikse med den totimersregelen (har opplevd den både med SAS og KLM), så det kan være et eller annet som henger sammen med flyplassens bestemmelser - feks knyttet til oppbevaringskapasitet for bagasje.
     
    SASlovah4evah liker dette
  9. Are

    Are EBD - Eurobonusekspert? InsideFlyer Ambassadør

    Innlegg:
    13,335
    Likes mottatt:
    19,544
    Bonuspoeng:
    293
    Har gått i samme felle i Napoli.
    Reiste sammen med reisefølge til flyplassen kl 7:30 da de hadde tidlig fly.
    Jeg tenkte jeg kunne jobbe i loungen frem til mitt fly kl 1330, men nei, Jeg skulle fly med Brussels og de åpnet sjekkin kl 11:30.
    Lufthansa var ikke interessert i å hjelpe meg selv om de er samme gruppe, så ble pent nødt til å sitte på utsiden i timesvis..
     
  10. RoadKing

    RoadKing Helt hekta

    Innlegg:
    15,595
    Likes mottatt:
    32,413
    Bonuspoeng:
    293
    Har opplevd det samme med BA på LHR, gått og tråkket utenfor i T3 før innslepp. Det er nok ikke flyselskapene som styrer dette. Jeg tipper flyplassene har visse krav som må etterleves på antall mennesker pr areal osv, og da regulerer man kanskje dette i forbindelse med når selskapene kan begynne å slippe inn.

    Urimelig? Tja, jeg ser poenget. En flyplass er for transitt ikke for oppbevaring.
     
    SASlovah4evah liker dette
  11. flying_all

    flying_all Finnair Platinum + EBD / EBG lifetime

    Innlegg:
    3,191
    Likes mottatt:
    7,002
    Bonuspoeng:
    183
    Er ofte tidlig ute på flyplasser og får alltid levert bagasjen uten problemer uansett om det er 5 eller 3 timer før avgang og får da mange timer i loungen (for dem som liker det). Så da må du ha vært uheldig dersom du alltid må vente :confused:
     
  12. Travellingalf

    Travellingalf Ut på tur - aldri sur InsideFlyer Ambassadør

    Innlegg:
    5,680
    Likes mottatt:
    10,225
    Bonuspoeng:
    293
    Vi opplevde dette selv for bare en drøy uke siden. Vi skulle hjem fra Praha med SAS og kom til flyplassen ca 2,5 timer før avgang. Det var ikke snakk om å få sjekket inn baggasjen da, verken hos Star Alliance/Lufthansa eller i automaten. Heldigvis ble det bare en liten halvtime å vente på oss før SAS åpnet for innsjekk. Men da åpnet de selvfølgelig bare en skranke til å begynne med og køen til innsjekk ble veldig raskt veldig lang. Litt senere åpnet de heldigvis en skranke til for SAS Plus og Gold/Diamond så da gikk det litt raskere.
    Med andre ord ingen grunn til å komme altfor tidlig til innsjekk med SAS her i alle fall.
     
  13. blystan

    blystan Senior Medlem

    Innlegg:
    555
    Likes mottatt:
    243
    Bonuspoeng:
    63
    Hadde avgang fra Gdansk på fredag kl 21:10 og var der type 18:00 Titta opp og på skjermen sto det ikke noe innsjekk til Oslo. Denne åpne kl 19:10
    Men tusla bort til den for CPH og spurte om jeg kunne få sjekke inn til Oslo der. Well ofcourse var svaret. Vet ikke om dette var fordi dem ikke er så strenge der, pga statusen min som synes via bagtag eller bare noen i innsjekk som ikke er så overstrenge. Hadde i hverfall søtti i Loungen i nesten 1 time når det dukka opp check inn på skjermene for Oslo flighten, og skranke nummer kom opp.
     
    Misterix liker dette
  14. RescueMe

    RescueMe Kortreist bonusjeger

    Innlegg:
    750
    Likes mottatt:
    1,416
    Bonuspoeng:
    93
    Har sjekket inn 3 timer før på AMS hos Norwegian fordi de hadde åpen innsjekk til Stocholm (tror jeg). Men han i skranken sa at det egentlig var to timer før, så de skulle egentlig ikke gjøre det. Dette ble sagt med et lurt smil, så muligens han trivdes med å omgå systemet...
     
  15. CrotchRocket

    CrotchRocket Fernweh...

    Innlegg:
    1,442
    Likes mottatt:
    8,824
    Bonuspoeng:
    183
    Var der i forrige uke, fikk følgende svar:

    Tack för ditt mail!

    Nej det finns ingen Priority Check-in i Prag för tillfället.

    Måtte stå i kø med EBB ...fysjda
     
  16. NorFlight

    NorFlight Senior Medlem

    Innlegg:
    1,298
    Likes mottatt:
    2,434
    Bonuspoeng:
    113
    Som en kuriositet i dette tilfellet er det jo spesielt å lese følgende på AMS sine egne sider:

    As a general guideline, we advise you to plan for the following check-in times:
    • For European destinations: at least 2 hours prior to boarding.
    • For destinations outside Europe: at least 3 hours prior to boarding.


    Så ut i fra det AMS selv skriver på sine egne sider, burde det ikke være problemer med å sjekke inn i god tid...
     
  17. Reidar

    Reidar Aktivt Medlem

    Innlegg:
    409
    Likes mottatt:
    405
    Bonuspoeng:
    63
    Merkelig, senest i juli sjekket vi inn hos SK i AMS minst ca. 3 timer før, og det gikk bra på gullskranken., *G.
    Samme i fjor. Hvorfor jeg husker det. ?? Vi er alltid på flyplassen minst 3 timer før...

    Ønsker å rusle rundt og slappe av i den ( dårlige ) Menzies kantina.
     
  18. KristianR

    KristianR Incurably jetlagged

    Innlegg:
    1,201
    Likes mottatt:
    996
    Bonuspoeng:
    113
    Hei, beklager om jeg hijacker tråden litt, men dette kan bli en utfordring for meg også.

    Skal fly fra Miami klokka 19.40 med SWISS og hadde tenkt å tilbringe noen timer i lounge før avgang. Noen som vet hvordan prosedyrene rundt dette er i USA og da spesielt MIA?
     
  19. Heoe5

    Heoe5 Medlem

    Innlegg:
    64
    Likes mottatt:
    33
    Bonuspoeng:
    18
    Ingen problem :)

    Ville kanskje sendt sendt en forespørsel på når de åpner innsjekk på flyplass.
     

Del denne siden