Irriterende passord krav - denne gang Club Carlson

Tråd i 'Hoteller og bonusprogrammer' startet av Fnate, 24. aug 2014.

  1. Fnate

    Fnate Halvstudert Røver

    Innlegg:
    3,545
    Likes mottatt:
    6,549
    Bonuspoeng:
    183
    En ting som er i ferd med å gå meg fullstendig på nervene er enkelte nettsteders krav om å stadig bytte passord. BA OnBusiness tar fullstendig kaka, og må endres hver 60-ende dag uten mulighet til å bruke noe som har vært brukt før.
    JA - det begynner bli J@@@@@@@vla vanskelig å huske!!!

    I dag kommer det samme fra Club Carlson. Nå må man også bruke spesialtegn alla %#%"¤%"/ - Aaaarggghhh

    Hva går det av skrotingene som sitter og bestemmer disse tingene? De fleste har kanskje 20-30 sites med passord. Det finnes ingen i hele verden som kan klare å huske så mange ulike varianter. Særlig om de skal byttes hele tiden.

    Utover de sidene jeg bruker hele tiden så husker ikke jeg et eneste passord lenger. Ærlig banna. Hver eneste gang jeg skal booke et hotell på Carlson, eller kjøpe noe hos komplett eller hva det er jeg skal... Så må jeg taste inn "glemt passord" og sitte og kuke og vente på "reset password email".

    Nevnte jeg at dette irriterte meg bittelitt?

    Resultat i dette tilfellet - Jeg ga blanke blaffen og booker hotellene mine på hotels.com istedenfor. Så kan CC sitter der med %-tegnene sine.
     
    Trety, tommy777, AndersB and 2 others like this.
  2. Flight Cancelled

    Flight Cancelled Bonusjeger

    Innlegg:
    1,529
    Likes mottatt:
    3,544
    Bonuspoeng:
    113
    Satt og forbante meg over dette i går selv, da jeg hadde glemt passordet når det skulle bookes via den nye PC-en... Jeg tror jeg allerede har glemt passordet. Det er noe dritt, og hadde nok vært grunn nok til å skifte lojalitetsprogram om jeg ikke levde på juksestatus.
     
    Flemming Poulsen and Fnate like this.
  3. Henshaw

    Henshaw ID Traveller (ish)

    Innlegg:
    265
    Likes mottatt:
    171
    Bonuspoeng:
    43
    Resultatet er jo at jeg nå har et .txt document på maskinen hvor jeg skrev ned CC passordet.
    Nytt passord på UiO årlig er bare hakket mindre frustrerende, men der kan man ikke bruke ord som finnes i en ordbok så du må rulle ansiktet over tastaturet for å lage et passord.

    Relevant: http://xkcd.com/936/
     
  4. pgaa

    pgaa Bygdetulling

    Innlegg:
    403
    Likes mottatt:
    969
    Bonuspoeng:
    93
    Satt å knota med det der selv igår, trodde jeg hadde fått forsterket Alzheimer - før jeg fant ut at det var nye kriterier for passord. :D
    Håper det ikke er så mange som følger etter!
     
  5. AndersB

    AndersB Reisende

    Innlegg:
    1,882
    Likes mottatt:
    1,038
    Bonuspoeng:
    113
    lastpass.com er glimrende til å huske slike ting. (At passord må være relativt komplekese er velkjent, men å tvinge folk til å bytte passord hver xx dag kan medføre større problemer enn å ikke be folk bytte)

    Eventuelt:

    pass.jpg
     
    tommy777, Ruby and Fnate like this.
  6. Superhai

    Superhai Brigadier

    Innlegg:
    318
    Likes mottatt:
    269
    Bonuspoeng:
    63
    Jeg bruker 1password, og det har gjort livet noe enklere, nå kan jeg bare ett passord og det er for å komme inn i 1password. Og da kan man benytte super-tilfeldige super-lange med super-tegn, og store bokstaver og små bokstaver og tall og andre supre ting. Det eneste som jeg har oppdaget er at en del siter aksepterer og fornye passord med spesialtegn, men de godtar ikke de når du skriver de inn... Dessuten er noen steder ikke spesielt flink til å fortelle hva som mangles for å få et godkjent passord...
     
  7. view

    view Veteran

    Innlegg:
    1,849
    Likes mottatt:
    1,926
    Bonuspoeng:
    113
    Slet med samme Carlson skiten i forrige uke, hater at jeg plutselig var utlogget på alle min Devices og ikke kunne resette det selv en gang uten å kontakte kundeservice... så fikk jeg jo da beskjed om å lage et nytt og "ENDA BEDRE" passord... hat.
     
    tommy777 liker dette
  8. tommy777

    tommy777 Founder

    Innlegg:
    4,749
    Likes mottatt:
    6,448
    Bonuspoeng:
    183
    Og Club Carlson er ikke alene. Marriott har også "oppgradert" sikkerheten :p
     
  9. bjornjohansen

    bjornjohansen Fly og fly avsted …

    Innlegg:
    40
    Likes mottatt:
    31
    Bonuspoeng:
    18
    Jeg jobber tilfeldigvis med web og sikkerhet. Gjør som det er tipset om over her: Bruk LastPass eller 1Password.
     
    Fnate, Superhai, view and 1 other person like this.
  10. Storg

    Storg Medlem

    Innlegg:
    217
    Likes mottatt:
    92
    Bonuspoeng:
    28

Del denne siden