Island og snus

Tråd i 'Reisemål' startet av thecoldfish, 01. sept 2015.

1. thecoldfish

thecoldfish Senior Medlem

Likes mottatt:
    495
    Bonuspoeng:
    63
    Skal en tur til Island om litt, landet de liker er så glad i snus. Noen som vet om jeg får kjøpt snus på taxfree når jeg viser dem boardingkortet til Reykjavik — hvis det skulle dette noen bokser i vogna med alle de andre varene?

2. helged

helged Sølvrev

Likes mottatt:
    174
    Bonuspoeng:
    43
    Hei!

Jeg var på Island i sommer, og vi fikk ikke lov til å kjøpe snus på taxfreen på Sola med boardingkort for Reykjavik.

3. Listenger

Listenger Medlem

Likes mottatt:
    64
    Bonuspoeng:
    18
    Så vidt jeg vet så har ikke taxfree´n i Norge lov til å nekte deg å kjøpe snus når du skal utenlands, men de har plikt til å opplyse at snus er ulovlig å importere til Island når de får slikt spørsmål. Jeg har fått beskjed tidligere at kjøp for utførsel fra Norge skjer på "eget ansvar" da dem ikke kan håndheve hver enkelte lands tollregler.

4. RoadKing

RoadKing Helt hekta

Likes mottatt:
    33,877
    Bonuspoeng:
    293
    Det er det dummeste jeg har hørt. Men, det var vel slik i begynnelsen på tax free ankomst i Oslo og, du fikk ikke kjøpe over kvota om du aldri så mye ville fortolle.
    Nanny mentaliteten fornekter seg ikke. Hvordan greier slike mennesker å grafse til seg så mye makt???
    Hvis jeg vil risikere en bot, er det min menneskerett!

5. helged

helged Sølvrev

Likes mottatt:
    174
    Bonuspoeng:
    43
    Kunne sikkert kranglet oss til det, men valgte å ikke ta den kampen. Ingen av oss som snuser fast, så var ikke veldig viktig.

6. MortenC

MortenC EBG

Likes mottatt:
    45
    Bonuspoeng:
    18
    Jeg reiste mye til KEF i en tidligere jobb, og hadde aldri problemer med å handle snus på OSL, men etter å ha blitt tatt av islandske tollere 3 ganger på rad sluttet jeg med det. Et par bokser i jakken var derimot aldri noe problem

7. thecoldfish

thecoldfish Senior Medlem

Likes mottatt:
    495
    Bonuspoeng:
    63
    Mye sprik her, får gjøre en egen risikovurdering om jeg tør, og om jeg tar sjansen på å kjøpe på OSL.

8. Misterix

Misterix Veteran

Likes mottatt:
    3,576
    Bonuspoeng:
    113
    Hadde med et par bokser i diverse lommer sist jeg var på Island og det var ikke noe problem. Men blir du stoppa med noe i kofferten må du nok regne med at dem tar det!

Del denne siden