Jakarta (nesten) t/r på en helg

Tråd i 'Reisebrev' startet av Robert H, 23. nov 2014.

  1. Robert H

    Robert H Senior Medlem

    Innlegg:
    675
    Likes mottatt:
    2,109
    Bonuspoeng:
    93
    Wow - ditt ord er min lov - har nå booket Mandarin ;)

    Så bra at min redsel for kømareritt var helt feilslått - kun 40 min fra touchdown til turndown er imponerende. Tror også jeg må klinke til og velge fast-track transportløsningen du anbefaler... sikkert ikke så dumt å imponere litt, dessuten er jeg mest sannsynlig helt strømpe selv - også denne gangen :cool:
     
    Fnate liker dette
  2. Henning

    Henning co-founder

    Innlegg:
    2,917
    Likes mottatt:
    1,844
    Bonuspoeng:
    113
    Du får også doble Avios på MO:
    http://www.mandarinoriental.com/marketing-partners/double-avios/
     
    Robert H and Fnate like this.
  3. Fnate

    Fnate Halvstudert Røver

    Innlegg:
    3,545
    Likes mottatt:
    6,549
    Bonuspoeng:
    183
    Kan forresten nevne at det var nesten like lite kø tilbake i 11:30-tiden. Det tok nøyaktig 37 minutter.
     
    Robert H liker dette
  4. Robert H

    Robert H Senior Medlem

    Innlegg:
    675
    Likes mottatt:
    2,109
    Bonuspoeng:
    93
    Hjemreisen Abu Dhabi - Berlin - Oslo: En kort rapport

    Loungen i Abu Dhabi gjorde underverker for en sliten skrott

    Høst14 (Bali Jakarta) 134.jpg

    Det smakte mye bedre enn bildet gir inntrykk av (når jeg først har anskaffet det ypperste high-tech-mobiltelefonproduktet verden har maktet å fremskaffe - Huawei et-eller-annet, er det fortærende å ikke beherske alle tekniske innstillinger det er mulig å foreta.. men "hey - jeg er da ikke filmregissør heller" :cool: )

    Mer mat (frokost eller middag eller nattmat.. klokka er 01:30 eller noe sånt, og jeg nyter å være døgnvill - og litt champis blir uansett aldri feil)

    Høst14 (Bali Jakarta) 136.jpg

    Trøtt som sokk tuslet jeg ombord for nest siste strekk Abu Dhabi - Berlin. Det var (så vidt jeg husker) ikke stort mer enn litt mer champis og "guten nacht". Noen timer senere våknet jeg av en myk og nesten innsmigrende stemme, som samtidig holdt en profesjonell avstand, og som spurte om jeg kanskje ville ha en kopp kaffe og litt frokost? Jeg følte meg nokså pjusk og kanskje litt betutta... og ville gjerne hatt en en hånd på panna istedet, men nøyde meg med å takke pent ja, samtidig som jeg smilte tappert...

    Høst14 (Bali Jakarta) 137.jpg
    Man kan si hva man vil om tysk mat, men det er ikke stor sjanse for at man får i seg for få kalorier.

    I Berlin hadde jeg ikke mer enn 1,5 time fra ankomst til avgang,så jeg tok ikke sjansen på å oppsøke loungen. Ikke vet jeg om jeg ville fått innvilget adkomst heller, ettersom intra-Europa med Air Berlin kun er med eco-billetter..? Skal sjekke dette kommende helg da turen gjentas, men denne gangen med 8,5 timer fra ankomst til avgang (hvis jeg ikke sprekker og kjøper en ekstra billett Berlin-Oslo med SAS).
     
    view and Fnate like this.
  5. Travellingalf

    Travellingalf Ut på tur - aldri sur InsideFlyer Ambassadør

    Innlegg:
    5,680
    Likes mottatt:
    10,225
    Bonuspoeng:
    293
    Takk for rapport igjen! Men betyr dette at du tilbringte natten i loungen på flyplassen i Abu Dhabi før avreise videre til Berlin? Vi har nemlig en stopover på over ti timer der og da tror jeg vi velger å legge oss inn på ett hotell, men jeg antar at du hadde en kortere connection? SÅ kjekt er det vel tross alt ikke på denne loungen heller...? ;)
     
  6. Robert H

    Robert H Senior Medlem

    Innlegg:
    675
    Likes mottatt:
    2,109
    Bonuspoeng:
    93
    Jeg hadde knappe fire timer fra landing til avgang - akkurat passe tid til å plyndre godsakene :) Med ti timer ville jeg absolutt valgt et hotell istedet (din stop-over svarer forøvrig nesten til tiden jeg hadde i Jakarta mellom ankomst Sheraton og avreise dagen etter.. eller, rett skal være rett: det var faktisk 13 timer)
     
  7. Fnate

    Fnate Halvstudert Røver

    Innlegg:
    3,545
    Likes mottatt:
    6,549
    Bonuspoeng:
    183
    Takk for oppfølgeren! Du må ha vært bra kjørt når du kom hjem... He he. Og nå skal du på'n igjen?

    Fenomenalt!
     
    Robert H liker dette
  8. Travellingalf

    Travellingalf Ut på tur - aldri sur InsideFlyer Ambassadør

    Innlegg:
    5,680
    Likes mottatt:
    10,225
    Bonuspoeng:
    293
    Ja, god tur igjen ja! Imponerende! Og den 29. er det vår tur :)
     
    Robert H liker dette
  9. Robert H

    Robert H Senior Medlem

    Innlegg:
    675
    Likes mottatt:
    2,109
    Bonuspoeng:
    93
    Jepp - kom fram i går kveld/natt til søndag, og sitter nå på loungen på Mandarin Oriental og venter på at coctailserveringen skal starte :)

    Og jeg brukte ikke mer enn en drøy halvtime fra flyplassen jeg heller - og nå skal jeg jo være her leeenge.. helt til i morgen. Uvant med så lange turer, he, he

    Regnskurer her nede nå, så det blir mye loungeliv - men ikke tror jeg det er så mye å se på uansett.
     
  10. Robert H

    Robert H Senior Medlem

    Innlegg:
    675
    Likes mottatt:
    2,109
    Bonuspoeng:
    93

    Gled deg - jeg synes flyturene er supre! Denne gangen var det likevel litt kommunikasjonstrøbbel hos crewet på Etihad - mange bestillinger ble glemt, men alle var svært vennlige og blide, og da får man jo bare et par ekstra smil i tillegg når man minner om champisen og nøttene :)
     

Del denne siden