Det er ikke alltid så lett å finne ut hvordan man skal booke reisen i jakten på poengene, da det finnes så mange veier. Her er dagens eksempel. Etter gårsdagens "Now or never" måtte det bookes hotel i Chicago. Kunne booket i går, men valgte å vente til i dag for eventuelle "Black Friday" tilbud. SAS kunne love doble poeng 2 poeng per 4,5kr. Dette virket egentlig som en god deal, men ViaTrumf måtte også sjekkes ut. Og på ViaTrumf har man jo ikke bare et valg, men flere bookingsider med ulike %. Valget falt etter verdt på Hotels.com da de sammenlagt med hotellpris og 6% om man valgte "Reward" hos Hotels.com kom billigst ut . For å gjøre regneeksemplet enklest mulig rundes pris av og skatter/avgifter som ikke gir poenggrunnlag trekkes ikke fra. SAS sitt tilbud: Tjen 2 EuroBonus for hver 4.5 NOK du bruker = 44,44% Eurobonuspoeng. Hotelpris: 3000,- / 44,44% = 1333 Eurobonuspoeng Hotels.com 6% Trumf ved rewardnetter hos Hotels.com = 3000,- / 6% = 180 Trumfkroner = 180 trumfkroner = 2496 Eurobonuspoeng og man er samtidig 180,- nærmere kampanjegrensen på 500,- som gir 300 ekstra bonuspoeng. Det var det siste eksempelet som ble valgt og dette ble betalt med SAS Amex Platinum. Da man jobber i helsevesenet har man sett pasienter blitt innlagt på psyk av mindre ting. Ønsker alle bonusjegere en fin helg og god bedring!
Kjenner meg igjen i det du skriver. Jeg regner også ut det som måtte gi best cash back i form av eb poeng. Av og til tenker jeg at livet var bedre før... Men nå venter jeg bare å få tilsendt CT brev fra Amex, så da er det verdt det likevel
Hvordan er bonusordningen hos Expedia? Grunnen til valget var å fylle opp rewards hos Hotels.com. Var klar over forskjellen i %