Det som er at min kvalifiseringsperiode gikk ut for en stund siden, i tillegg har de 2 månedene som er nedkjølingsperiode også gått ut for en stund siden. Jeg klarte å fornye min status før tidligere kvalifisieringsperiode gikk ut. Av tidligerer erfaring ved jeg at sas er meget trege med å sende ut nye kort med ny utløpsdato. I de fleste tilfeller, venter de til nesten helt i slutten av nedkjølingsperioden før de sender ut nytt. Jeg kunne skjønt det om det var uavklart om jeg ville oppnå ny status med for eksempel at jeg hadde fløyet noe i kvalifiseringsperioden, men som ikke ble registrert før i nedkjølingsperioden Men når det allerede før ny kvalifiseringsperiode starter, er avklart at jeg får gullkortet enda et år - så burde de sendt ut det nye umiddelbart. Å jeg har enda ikke fått det nye kortet... og det gammle er selvfølgelig verdiløst. Gå i loungen med kun boardingkort eller app sier sas? Ja det funker noen steder men i USA eksmpel krevde de bonuskorte i tilleggg i fysisk form. App blir avvist og kun boardingkort holder ikke. Har sett det før at de tar gullkorte for så å skrive inn noe på dataen i tillegg til at de skanner boardingkortet. Jeg har derfor en begrenset tilgang til gulltjenestene. Nå koker det mildt sakt i hode mitt og jeg vet ikke hva jeg skal gjøre. Ringte sas for flere uker siden og de sa de hadde problemer med kortutsendelser. Jeg skulle få nytt iløpet av en uke. Korte har enda ikke kommet. Så er spørsmålet: hva skal jeg gjøre nå? Kan jeg kreve noe poengkompensasjon for dette? De gir meg ikke nytt kort og sier jeg kan bruke appen, noe som ikke går over alt som redgjort for ovenfor.
Jeg fikk samme beskjed. Problemer, problemer, problemer. Når kortet endelig kom var det Silver og ikke Gold.... Heldigvis har jeg et Amex-kort som er Star Gold. Du har ikke lignende? Det skal funke det også.
Problemer med nettside, problemer med kortutsendelse ... skaff deg et kredittkort, så blir det orden på sakene.
Da kan det være bryet å laste ned SAS sin app. (Jeg forutsetter at du har en smartmobil) .App'en viser kortet ditt i riktig valør (min erfaring er at det blir oppdatert raskt) , og når du toucher bildet av kortet spretter det opp en QC kode. Jeg har riktignok ikke forsøkt, men vil gjette på at denne vil fungere i loungen.
ooops, ser ut som du prøvde App'en? Veldig rart. Det burde i hvert fall være et greit indisium å legge frem for betjeningen? Jeg var for øvrig en gang på Arlanda hvor jeg hadde passert 45 leg, men kun hadde et fysisk sølvkort. La frem sølvkortet til damen i skranken, hun sjekket på sitt system og bekreftet at jeg var EBG...og slapp meg inn.
Har du tatt vare på det gamle kortet og prøvd? Min erfaring er at loungeresepsjonen er mer interessert i å punche FFP-nummeret enn å studere eller diskutere utløpsdato. De trenger nummeret for registrering i eget system, fordi det på mange boardingkort bare står LH*G eller tilsvarende.
Har du prøvd? Jeg har komt inn på app, eller bare ved å vise boardingkort, såfremt EB nr er lagt inn i bestilling... C
Jeg har sluppet inn i de fleste lounger med de fleste selskap ved kun å lese av boardingkort. Rent sas-kort har jeg ikke hatt på årevis, kun kredittkort. På United sin club lounge på EWR scannet de boarding pass. Null stress.
Jeg var utenlands og de skulle se boardingkort og fysisk bonuskort med bonusnummer og utløpsdato. Det at det står for eksempel sk*g på boardingkorte hjelper i mange tilfeller ingenting. Har ikke sas mastercard og det at jeg må ta opp kreditt for å få et nytt bonuskort virker jo helt sykt i mitt hode. Helt uaktuelt. De for sende meg et vanlig bonuskort med ny utløpsdato. Som jeg skulle hatt for mange måneder siden. Kanskje jeg heller burde anmelde det til politiet så lærere dem til neste gang. De har lovet meg noe de ikke kan levere, slik kalles svindel.
Bruk app og boardingkort der det funker. Om du dokumenterer de stedene det eventuelt ikke virker får du nok poeng som erstatning i bøtter og spann av sas, til høsten en gang når ting roer seg... Evt. ring politiet(?)
Tja...fixen for å få kort er å bestille et MC. Må vel være bedre enn å holde på prinsippene, for så å sitte uten lounge? Er jo ikke slik at du MÅ bruke det kortet.. Tviler på at du kan regne med noe særlig kompensasjon fra SK. Dessverre.
Ser du har mer bekymringer enn faktiske problemer enda så kanskje litt tidlig å kreve kompensasjon. Bruk appen så kan du klage og kreve om du ikke får innfridd kravene dine når du er på reise.
Ringe politiet vil jeg absolutt anbefale! Eventuelt FBI kanskje når du først er i statene? I-lands problemer er vel også problemer, tross alt!
Kanskje et dumt forslag, men har du forsøkt å bestille opp et nytt kort selv? Har tidligere opplevd lignende situasjon, og fikk ikke nytt EB-kort etter at jeg hadde snakket med svenskene på 05400-nummeret. Først når jeg bestilte kortet selv på websidene til SAS, ble det sendt ut (riktig kort) med postgangen. Logger du inn på www.sas.no og velger lenken "Min Eurobonus", vil du på siden som vises finne en ny lenke med teksten "Bestill nytt kort". Ordensmakten har bedre ting å bruke tiden sin på enn forsinkelser i produksjon/utsending av kort i fordelsprogram...
Føler dette blir litt overdramatisert... Hvor skal du ut å reise spesifikt nå? For jeg tror jeg kan garantere at om du skal til USA/Europa eller de store byer i Asia, så holder det med app og boardingkort merket SK *G... C
Jeg har flere ganger bestilt nytt "rent" bonuskort på sas.no og har alltid fått det tilsendt etter relativt kort tid (ett par uker), men det er jo kjedelig om de ikke klarer å produsere og sende deg ett da.
Nja. SilverKris i HKG har avkrevd meg fysisk kort to ganger det siste året. Den ene gangen fikk de rent EB-kort, den andre gangen er jeg usikker på om det var Amex eller EB. App ble forsøkt, men avvist.