Jeg vet at jeg ikke er rasjonell

Tråd i 'InsideFlyer Lounge' startet av Eddie47, 10. des 2016.

  1. Eddie47

    Eddie47 1D

    Innlegg:
    14,184
    Likes mottatt:
    869,720
    Bonuspoeng:
    293
    Jeg har god tid og burde egentlig ikke gjort det ..
    Jeg kjenner at jeg ble småirritert og burde smilt og vært overbærende.

    Jeg kom i god tid til Gardermoen med tog, i første vogn og kunne derfor gå rett inn i heisen. Gjorde som i før, da Gardermoen var stor nok, tok heisen opp til avgang. Da rett opp til den nye sikkerhetskontrollen og det ble for fristende å gå rett inn der i stedet for å gå helt ned til Fast Track.

    Det var da det skjedde, det var ikke mange i køen, men hver av dem skulle jo pakke ut alt de hadde med seg og plukke frem det som skulle i poser og bakker..og så skulle kofferter og vesker lukkes. Ikke alltid lett når de var sprengt på forhånd ..

    Så piper det når de går gjennom .. så er det på'an igjen.

    Det er irrasjonelt å irritere seg over dette og det er ikke normalt. Men sånn er vi blitt .. i alle fall jeg som har dobbel diamant bare på segmenter ...
    IMG_6521.JPG
     
    Mbj, RoadKing, Nanping and 4 others like this.
  2. Are

    Are EBD - Eurobonusekspert? InsideFlyer Ambassadør

    Innlegg:
    13,340
    Likes mottatt:
    19,549
    Bonuspoeng:
    293
    Her også. Har gjort tilsvarende tabbe en gang tidligere, vanlig kø er kort så hvorfor tråkke helt bort til fasttrack? Det var grusomt, tok sikkert et halvt år og komme meg igjennom. Tok faktisk så lang tid med å sjekke koffert, sprit og vesker til de tre foran meg i køen at jeg ikke rakk flyet! Var riktignok seint ute, men over 10 minutter i kontrollen er jeg ikke vant til...
     
  3. Adrian E

    Adrian E Turbulensjeger

    Innlegg:
    1,298
    Likes mottatt:
    3,166
    Bonuspoeng:
    113
    Jeg har som mål å være så effektiv om overhodet mulig i sikkerhetskontrollen, men egen effektivitet hjelper ikke når du har en salig blanding av halvfulle kompisgjenger og bestemor på 100+ foran deg i køen.

    Frequent flyers do it better.
     
  4. RescueMe

    RescueMe Kortreist bonusjeger

    Innlegg:
    753
    Likes mottatt:
    1,421
    Bonuspoeng:
    93
    Slet også når jeg ankom med tog her en dag, og de hadde åpnet de nye slusene i sikkerhetskontrollen. Turen ned til andre enden virket laaang, spesielt siden det nesten ikke var folk noen sted i slusene for vanlige dødelige. Men har man en fordel så har man en fordel... Det skal sies at jeg presset i meg både lefse og cola på flyturen etterpå også, til tross for at jeg hadde fått i meg rikelig i loungen!

    Men er det noe fem års økonomiutdanning har lært meg så er det at rasjonell atferd er noe lærebokforfatterne har diktet opp for å slippe å tenke så mye...
     
    Are and bor_i_en_koffert like this.
  5. geddi

    geddi Senior Medlem

    Innlegg:
    1,302
    Likes mottatt:
    3,263
    Bonuspoeng:
    113
    Synes fast track køene burde være de første man treffer på når man kommer fra flytoget. Vil tro at hovedandelen av brukerne er forretningsfolk som ikke har med bagasje og kommer med nettopp flytoget.

    Jeg har reist mye til Oslo med kun håndbagasje de siste årene og det irriterer meg at man må trave forbi hele secruity for å komme til FT og har gått i den samme tabben som mange av dere andre ved å hoppe inn i vanlig kø og bli stående.
     
    Are, Insomnia4u and kaijoar like this.
  6. veeegard

    veeegard Veteran

    Innlegg:
    1,725
    Likes mottatt:
    9,287
    Bonuspoeng:
    183
    Helt enig, FT burde vært plassert som en del av "Norwegians sikkerhetskontroll". Blir jo så jævlig øltørst av den lange omturen til dagens FT.
     
  7. tomatle

    tomatle Nytt Medlem

    Innlegg:
    49
    Likes mottatt:
    132
    Bonuspoeng:
    33
    Vilj bare si at det er taknemlig å reise SVG-BGO-SVG, har stått noen minutter i sikkerhetskontroll, men som regel er det unnagjort på maks 5 minutter dersom køen er "veldig lang" med Fast Track er det 2-5 foran deg i køen...
     
  8. Outback_Oggy

    Outback_Oggy You'll Never Walk (or Fly) Alone

    Innlegg:
    468
    Likes mottatt:
    1,749
    Bonuspoeng:
    93
    Tja... Av og til blir jeg overrasket over at "frequent travellers" i fast track ikke har forstått at klokker og belter skal av og mobiltelefon skal legges i boksen... :)
     
    RoadKing liker dette
  9. Jan Fredrik

    Jan Fredrik Veteran

    Innlegg:
    1,803
    Likes mottatt:
    1,693
    Bonuspoeng:
    113
    Det er de derre Norwegian-folka som har fått det gratis fra jobben eller betalt 100 kroner for de det hørtes tøft ut......... :rolleyes:
     
    vegardg and Bernhard2 like this.
  10. Trond

    Trond Nytt Medlem

    Innlegg:
    23
    Likes mottatt:
    20
    Bonuspoeng:
    13
    Relativt lite rasjonelt å bruke tid på å poste et innlegg om det, i hvert fall...
     
    Are liker dette
  11. Are

    Are EBD - Eurobonusekspert? InsideFlyer Ambassadør

    Innlegg:
    13,340
    Likes mottatt:
    19,549
    Bonuspoeng:
    293
    Klart det er oppdiktet. Men det gir nok en bedre mulighet til å analysere enn om vi skulle måtte ta hensyn til irrasjonelle beslutninger.
    Vi må jo på en eller annen måte anta at mennesker er irrasjonelle i en "bell curve" og således vil kanskje snittet være rasjonelt uansett :)
     
    mhsalv liker dette
  12. knutfin

    knutfin Medlem

    Innlegg:
    362
    Likes mottatt:
    290
    Bonuspoeng:
    63
    Jeg, med mitt lille sølvkort, blir også mer irritert av slik enn mye annet, selv med god tid og bare velstand. Prøver å tenke rasjonelle og gode tanker, men er ikke alltid det funker. Jeg går bare ufrivillig inn i kort lunte-mode når jeg står i kø.
     
    Last edited: 11. des 2016
    bor_i_en_koffert liker dette
  13. Grove

    Grove Medlem

    Innlegg:
    201
    Likes mottatt:
    485
    Bonuspoeng:
    63
    Pass opp!
    Om ca 30 min er jeg, rødnesepassasjer på billett betalt av jobben, klar til å lage komplett kaos i fast-track!
    MOHAHAHAHA!!!
     

Del denne siden