JetSmarter - Status Match

Tråd i 'Øvrige flyselskap' startet av mathiasfe, 06. juni 2017.

  1. mathiasfe

    mathiasfe Veteran

    Innlegg:
    2,764
    Likes mottatt:
    10,062
    Bonuspoeng:
    183
    Før helgen fikk jeg denne mailen fra JetSmarter
    Skjermbilde 2017-06-06 kl. 21.11.59.png
    Skjermbilde 2017-06-06 kl. 21.12.07.png

    Jeg sendte inn en mail med kopi av Eurobonus Diamond-kortet mitt og i dag fikk jeg svar:
    Skjermbilde 2017-06-06 kl. 21.14.11.png
    Har sett gjennom appen nå, og det er flere flyvninger i Europa som man får gratis med et SIMPLE medlemskap.

    Gleder meg til å få prøvd ut dette.
     
  2. Flybu

    Flybu Medlem

    Innlegg:
    154
    Likes mottatt:
    477
    Bonuspoeng:
    63
    JetSmarter er meget god stemning. Var dog bedre da Air Hamburg fortsatt tilbudte Legacy 650 ved JetDeals.

    Fikk en meget hyggelig Ibiza tur med den i fjor sommer.

    Det er som regel light jets nå uten free float av sjampis.
     
    Last edited: 06. juni 2017
  3. Flybu

    Flybu Medlem

    Innlegg:
    154
    Likes mottatt:
    477
    Bonuspoeng:
    63
    IMG_3531.JPG IMG_3522.JPG IMG_3494.JPG
     

    Attached Files:

  4. Flybu

    Flybu Medlem

    Innlegg:
    154
    Likes mottatt:
    477
    Bonuspoeng:
    63
    Et tips er å benytte seg av globeair.com og flyblink.com. Disse er også tilbur også sine empty legs til Jetsmarter, men man kan gjerne se flights opp til en uke før. JetSmarter viser de typisk kun 1 dag før. Det skal dig sies at ingen ting er sikkert før du har fått bekreftele. Det hender ofte at det kommer noen som betaler vanlig pris.

    Det er forresten også mulig å kjøpe flights for ca 800 euro direkte via flyblink og globeair.

    AirHamburg som har de feteste flyene viser ikke sin availability på hjemmesiden.
     
    KRS liker dette
  5. mathiasfe

    mathiasfe Veteran

    Innlegg:
    2,764
    Likes mottatt:
    10,062
    Bonuspoeng:
    183
    Og etter ca 15 minutter på telefonen med Tim fra JetSmarter er medlemskapet aktivert.

    Tim sendte meg også en link hvor jeg kan sette opp en gratis time, hvor han går gjennom alle fordelene med medlemskapet, for at jeg skal kunne utnytte det til det ytterste.

    Utrolig bra kundeservice!

    Så får vi se om studenten Mathias går fra Lufthansa First Class til privat jet i løpet av samme år.
     
    Travellingalf, dkvt, geddi and 14 others like this.
  6. Chrisbgg

    Chrisbgg Veteran

    Innlegg:
    1,611
    Likes mottatt:
    2,657
    Bonuspoeng:
    113
    @Flybu Simple Membership var vell det du gav meg her før jul?

    Jeg fant desverre ikke noe særlig jeg kunne bruke det til, og jeg var klar for posisjoneringsflight... var et par Hopp rundt paris og litt annet smått som kom opp, men langt nær samme mengde som du får opp på full membership...

    Jetweekend før medlemskapet utløper @Flybu ? :)

    C
     
  7. Shyneno

    Shyneno Okama

    Innlegg:
    2,028
    Likes mottatt:
    1,467
    Bonuspoeng:
    113
    Er det noe jeg ikke har skjønt? Ingenting er gratis i 2017...
     
  8. Chrisbgg

    Chrisbgg Veteran

    Innlegg:
    1,611
    Likes mottatt:
    2,657
    Bonuspoeng:
    113
    På simple membership betaler du for deals, fra 80eur per sete og oppover ca..

    Så, nei, ingenting er gratis, men Pay as you go abb er dyrere..
     
  9. Flybu

    Flybu Medlem

    Innlegg:
    154
    Likes mottatt:
    477
    Bonuspoeng:
    63
    @Chrisbgg Deal. Jeg er klar.

    Det er som regel massevis av tomme fly fra Nice/Cannes mellom juli-september.

    Meget usikker på om det skal fornyes. Får ikke bonuspoeng. Skal hvertfall ikke fornye til fruen :)
     
  10. kepiblanc

    kepiblanc Aktivt Medlem

    Innlegg:
    350
    Likes mottatt:
    254
    Bonuspoeng:
    63
    Slikt kan jo gi sine egne bonuspoeng! ;)
     
  11. Flybu

    Flybu Medlem

    Innlegg:
    154
    Likes mottatt:
    477
    Bonuspoeng:
    63
    Meget sant, men hun har flyttet til Australia. De er ikke lansert der enda "desverre", Ga mer mening i Paris :)
     
  12. mathiasfe

    mathiasfe Veteran

    Innlegg:
    2,764
    Likes mottatt:
    10,062
    Bonuspoeng:
    183
    Har 1 token tilgjengelig, som gir meg en gratis flyvning på alle "ruter" i Europa under 3 timer.
     
    Shyneno liker dette
  13. Jan Fredrik

    Jan Fredrik Veteran

    Innlegg:
    1,800
    Likes mottatt:
    1,690
    Bonuspoeng:
    113
    Noen som er medlem som kan gi konkrete eksempler på hva man får tilgang til?

    Og man får 1 tur gratis? Er det en tur-retur, eller en vei? Og for 1 eller 2 personer?

    Kunne godt tenkt meg å prøve dette hvis jeg kan få en billig tur/retur eller en gratis enveisreise, til en spontan tur :D
     
  14. kepiblanc

    kepiblanc Aktivt Medlem

    Innlegg:
    350
    Likes mottatt:
    254
    Bonuspoeng:
    63
  15. Flybu

    Flybu Medlem

    Innlegg:
    154
    Likes mottatt:
    477
    Bonuspoeng:
    63
    1 token betyr at du kan bestille én vei. Så snart den turen er gjennomført så får man tilbake sin token og kan bestille en ny one-way. Ved fullt medlemskap har man to tokens slik at man kan booke t/r før man reiser.

    I Europa så får man muligheten til å fly på oppsatte ruter mellom byer som London, Paris, Zurich, Nice, Milano, Geneve. Man får kun 1 sete. Typisk en Citation CJ2 som har 6 seter.

    Dersom man befinner seg i USA kan man derimot kose seg og fly i Gulfstream G5 og Challenger 300 på daglig basis mellom byer som LA, NY, MIAMI, SF, LV etc.

    Til og fra Norge er det kun en veldig sjelden empty-leg man kan finne. Har bland annet sett fra en liten by i Tyskland til Tromsø. I hele norde er det generelt meget, meget sjeldent at det dukker opp noe. Posisjonerer man seg heller til f.eks. Nice, Palma, Figaro eller Ibiza i perioden sommermånedene kan man nesten fly hver dag. Man vet da aldri helt hvordan man kommer seg tilbake, da det kun er én vei.

    Personlig tenker jeg å henge rundt i Sør-Frankrike store deler av sommeren og hoppe på diverse fly fra Nice/Cannes til hittil ukjente steder.

    Resten av året så føler jeg vel at bruken er meget begrenset hvis man ikke bor i London eller Paris som er hvor stort sett alle JetShuttles går til og fra. Bor man derimot i en av disse byene kan man dra på helgetur i Jet hver helg. Typisk med utreise torsdag eller fredag ettermiddag og hjemreise søndag kveld.

    Det benyttes stort sett små flyplasser som Luton i London, og Le Bourget i Paris og det holder at man er på flyplassen 10-15 før flyet går. Jeg hadde en gang i Milano da de holdt flyet pga at jeg ikke fant ut hvor jeg skulle returnere leiebilen. ANkom da flyplassen etter at flyet skulle ha gått om var igjennom på ca 1 min.

    Man må igjennom en kort sikkerhetskontroll, men det virker som om den er mer symbolsk enn faktisk kontroll.

    På flyet så får man både mat og drikke dersom det er Shuttle. Maten er ikke alltid å skryte av, men drikken er god. På Deals er det kun drikke. Det ryktes at det ikke serveres Champagne lenger, men dette tenker jeg å finne ut av snart.

    På tidligere nevnte tur til Ibiza fikk vi 2,5 timer ombord i Legacy 650 og tømte 3 flasker Moet fordelt på 2 pax. Vi fikk også med oss en flaske da vi gikk av flyet. Det var tider det..
     
    geddi, Chrisbgg, CrotchRocket and 6 others like this.
  16. Jan Fredrik

    Jan Fredrik Veteran

    Innlegg:
    1,800
    Likes mottatt:
    1,690
    Bonuspoeng:
    113
    Og dette gjelder det gratis medlemskapet man kan få i 3 måneder nå? Høres ut som om det bare er å skaffe seg det, og komme seg nedover i Europa da!

    Sett noe fra Danmark, Malmø eller Nord-Tyskland?
     
  17. mathiasfe

    mathiasfe Veteran

    Innlegg:
    2,764
    Likes mottatt:
    10,062
    Bonuspoeng:
    183
    Er det vanskelig å finne ut hvor denne sikkerhetskontrollen er? F.eks på Luton?
     
  18. afirm

    afirm Veteran InsideFlyer Ambassadør

    Innlegg:
    1,851
    Likes mottatt:
    5,465
    Bonuspoeng:
    183
    Fekk ein telefon frå eit telefonnummer i Storbritannia medan eg sat i eit møte for nokre timar sia. Kan dette vere frå JetSmarter?
     
  19. Are

    Are EBD - Eurobonusekspert? InsideFlyer Ambassadør

    Innlegg:
    13,335
    Likes mottatt:
    19,544
    Bonuspoeng:
    293
    Jeg har fått en rekke spam-telefoner fra UK i det siste..

    Hva koster et medlemskap i denne klubben? Høres unektelig kult ut. :)
     
  20. mathiasfe

    mathiasfe Veteran

    Innlegg:
    2,764
    Likes mottatt:
    10,062
    Bonuspoeng:
    183
    Tror ikke det. All korenspondansen jeg har hatt med de har vært fra USA.

    Simple-medlemskap (som er det man får gratis her) koster 5000 USD i året (om jeg ikke husker feil).
     
    afirm liker dette

Del denne siden