Har etterhvert så mye kunnskap om poengsanking og sas eurobonus at jeg kunne vært fristet å jobbe med dette? Noen som gjør dette i dag, eller evnt har sett på muligheter? Måtte vært kult å jobbe med noe som også var en sånn lidenskapelig hobby! Usikker på hvor jeg skulle poste dette - så admin bare slett/flytt dersom dette ikke passer.
Hadde sikkert vært morsomt det, men hva ser du for deg at jobben skal bestå i? Klarer liksom ikke å se for meg at det skal være et så stort marked der ute at man skulle kunne leve av det (antar det er det du mener når du skriver "jobbe med"). Hva ser du for deg at inntektspotensialet er? Du har jo ganske enorm konkurranse i gratis tjenester som f.eks. dette forumet. Husker også at det var noen som drev og satte opp en blogg (eller noe lignende) og spurte om tips her inne. Det skulle visstnok være en gratistjeneste, men har ikke hørt mer om denne. I tillegg mistenker jeg at det finnes personer her inne som allerede driver litt "mini-reisebyrå" og kjøper opp poeng og selger turer videre, så der har du jo også konkurranse.
Tenkte neste så enkelt som å jobbe i SAS - enten med produktutvikling, kundeservice e.l Måtte jo være mange her inne som er attraktive for SAS (mange som kjenner regler, mangler etc bedre enn de ansatte) Ser man vekk fra lønnsnivå så var det mer å lufte hva vår kompetanse kan brukes til.
Aha, da forstår jeg mer hvor du ville... Det er vel bare å sjekke om SAS har noen ledige jobber på kundeservice da. Det er jo sikkert fantastisk for dem å få medarbeidere som er interessert i det de driver med. Om det ikke er noen ledige jobber akkurat nå så er det vel bare å legge inn en åpen søknad. Et par ting jeg tror jeg ville tenkt på: jeg tror ikke jeg ville gått på jobbintervju og påstått at jeg kan reglene bedre enn de som allerede jobber der. Det ville nok framstått en smule arrogant(?). Regler endrer seg hele tiden, og jeg er sikker på at vi her inne bare interesserer oss for en liten del av regelverket som SAS ansatte må forholde seg til. Husk at det tross alt er Ola og Kari Nordmann som reiser 1-2 ganger i året, eller businessreisende som kan regelverket (den delen de har behov for å forholde seg til) nesten like godt som deg som utgjør det store volumet av kundehenvendelser hos SAS. Vet ikke om jeg framstår veldig negativ nå. Det er ikke meningen det altså, for jeg også synes det er utrolig befriende de gangene jeg har snakket med Tallinn og truffet en person som framstår at hen synes det er morsomt å hjelpe deg med å finne best mulig reise, framfor dem som framstår som om du egentlig bare er en plage.
Og så risikerer du kanskje å måtte oppgi alle egne muligheter til opptjening. Ansatte i selskaper som administrerer bonusordninger, lotterier og liknende har gjerne forbud mot selv (og deres familier) å delta.
SAS Ansatte kan fint opptakene bonuspoeng. Spørsmålet blir vel heller om du skal gidde å gjøre det når du kan fly på ID billett for ett par tusen kroner?
Nå har vi som jobber i flybransjen (ikke alle selskap selvfølgelig) goder vi kan bruke og som familie/venner kan være med på å bruke. Men det å fly på ID er aldri helt sikkert, men ordner seg helt sikkert.
Jeg har inntrykk av at den typen goder (Jeg kjenner mest konkret til fergeselskaper på Vestlandet) 1) Er kraftig "devaluert" fra selskapenes side, 2) Men samtidig har blitt kraftig "revaluert" av "staten". Dere finner mer om sistnevnte i skattereglene om "naturalytelser". Men for øvrig: dette besvarer egentlig ikke spørsmålet om ansettelsesforholdet gir slike muligheter eller ei.