Da jeg først leste om millionkampanjen tenkte jeg: her er det mange fallgruver (les tittel). Oppklaring av regler og lesing av andres erfaringer og poster på forumet tente allikevel en gnist i meg. Hjalp ikke akkurat på at Turkish hadde kansellert ene flighten i førjulsreisen…
Til slutt tok FOMO’en overtaket, og jeg heiv meg rundt for å bestille billetter. Var jeg heldig kunne jeg jo reise minst 6 ganger i biz til store deler av verden for denne lottopremien!
Så da sitter jeg på DYxxx og er i gang med millionjakten. Startet med sas i går så der var 1/15 i boks. Posisjonerer meg til Oslo med Norwegian i dag, før startskuddet virkelig går i morgen. Nye hooka sko er også påmontert i håp om å kunne hente inn dyrebare sekunder ved evt irops…
Første flight i morgen er med Norwegian til Madrid før turens «første» ST selskap skal testes. Air Europa fra Madrid til Barcelona. Deretter blir det KLM til Amsterdam.
Hele reisen ser slik ut:
05.12
OSL-MAD DY
MAD-BCN Air Europa Eco
BCN-AMS KLM Biz
06.12
AMS-MAN KLM Biz
MAN-ATL Virgin Biz
ATL-CUN Delta Biz
08.12
CUN-MEX Aeromexico Biz
MEX-YVR Aeromexico Biz
09.12
YVR-ICN Korean Biz
ICN-PVG Korean Biz
12.12
PVG-TPE China Airlines Eco
TPE-PVG China eastern Eco
PVG-XMN China eastern Eco
13.12
XMN-CAN Xiamen Airlines Eco
CAN-BKK Kenya Eco
14.12
BKL-SGN Vietnam airlines Eco
16.12
SGN-SIN Vietnam Airlines Eco
17.12
SIN-CGK Garuda Biz
CGK-JED Garuda Biz
18.12
JED-CAI Saudia Biz
CAI-OTP Tarom Biz
OTO-CDG Tarom Eco
CDG-OSL Air France Eco
Gildet kom totalt på ca 17 500kr og ~200 000poeng +CT. Prøvde å gjøre status match fra sas (diamant) til Tinder (platinum/gull), men den godtok de ikke. Måtte derfor ut med 350kr for en måned Tinder gull. Men men, det er vell uansett billigere enn 10/12 netter på hotell…
Satser på å være tilbake på Gardermoen om to uker uten «klussetall» på boardingkort eller annet tøys.
**Disclaimer**
Reisebrevet skrives med ett lite glimt i øyet og noen ekstra klyper salt til tequila’en for å øke underholdningsverdien. Ikke ta allt som skrives her for god fisk!
Last edited: 05. des 2024