Joker Nord ala sas

Tråd i 'Reisebrev' startet av Busybob, 04. des 2024.

1. Busybob

Busybob Medlem

Likes mottatt:
    583
    Bonuspoeng:
    93
    Da jeg først leste om millionkampanjen tenkte jeg: her er det mange fallgruver (les tittel). Oppklaring av regler og lesing av andres erfaringer og poster på forumet tente allikevel en gnist i meg. Hjalp ikke akkurat på at Turkish hadde kansellert ene flighten i førjulsreisen…

Til slutt tok FOMO’en overtaket, og jeg heiv meg rundt for å bestille billetter. Var jeg heldig kunne jeg jo reise minst 6 ganger i biz til store deler av verden for denne lottopremien!

Så da sitter jeg på DYxxx og er i gang med millionjakten. Startet med sas i går så der var 1/15 i boks. Posisjonerer meg til Oslo med Norwegian i dag, før startskuddet virkelig går i morgen. Nye hooka sko er også påmontert i håp om å kunne hente inn dyrebare sekunder ved evt irops…
    upload_2024-12-4_23-31-1.jpeg

Første flight i morgen er med Norwegian til Madrid før turens «første» ST selskap skal testes. Air Europa fra Madrid til Barcelona. Deretter blir det KLM til Amsterdam.

Hele reisen ser slik ut:

05.12
    OSL-MAD DY
    MAD-BCN Air Europa Eco
    BCN-AMS KLM Biz

06.12
    AMS-MAN KLM Biz
    MAN-ATL Virgin Biz
    ATL-CUN Delta Biz

08.12
    CUN-MEX Aeromexico Biz
    MEX-YVR Aeromexico Biz

09.12

YVR-ICN Korean Biz
    ICN-PVG Korean Biz

12.12

PVG-TPE China Airlines Eco
    TPE-PVG China eastern Eco
    PVG-XMN China eastern Eco

13.12
    XMN-CAN Xiamen Airlines Eco
    CAN-BKK Kenya Eco

14.12
    BKL-SGN Vietnam airlines Eco

16.12
    SGN-SIN Vietnam Airlines Eco

17.12
    SIN-CGK Garuda Biz
    CGK-JED Garuda Biz

18.12
    JED-CAI Saudia Biz
    CAI-OTP Tarom Biz
    OTO-CDG Tarom Eco
    CDG-OSL Air France Eco

Gildet kom totalt på ca 17 500kr og ~200 000poeng +CT. Prøvde å gjøre status match fra sas (diamant) til Tinder (platinum/gull), men den godtok de ikke. :eek:Måtte derfor ut med 350kr for en måned Tinder gull. Men men, det er vell uansett billigere enn 10/12 netter på hotell…

Satser på å være tilbake på Gardermoen om to uker uten «klussetall» på boardingkort eller annet tøys.

**Disclaimer**
    Reisebrevet skrives med ett lite glimt i øyet og noen ekstra klyper salt til tequila’en for å øke underholdningsverdien. Ikke ta allt som skrives her for god fisk!

Last edited: 05. des 2024
    oddA, Kristian, milehigh and 33 others like this.
  2. Busybob

Busybob Medlem

Likes mottatt:
    583
    Bonuspoeng:
    93
    Da sitter jeg i Osl loungen, premium delen var ikke åpen nå, men dette var stusselige greier. Liker konseptet på osl domestic hvor de har påsmurt, men det de tilbyr på intl på morgenkvisten var svakt. Lukter det en panini ombord på flyet?

Uansett, det nærmer seg boarding for DY1718. Ser ut som Norwegian har leid inn en A320 fra «Heston Airlines» som skal ta meg til Madrid.

Som ung og lovende dro jeg alene på min første bonusreise i november for ett år siden. Aldri hadde jeg vært utenfor Europa tidligere og aldri hadde jeg drømt om å få muligheten til å fly business. Jeg begynte samtidig å logge reisene mine med «flighty» appen. Jaggu falt det i smak å fly elevert for gjett om det har ballet på seg…

Siden 02.11.2023 har jeg flydd 180 000km, 146 000 av de har kommet hittil i 2024. Mesteparten bonus biz/first, og noe innenlandstrafikk ifbm jobb. Målet burde vel vært å runde 200 000km i år, men tror det akkurat ikke går. Fasiten kommer om ca 2uker…
    upload_2024-12-5_7-3-3.png

Kristian, Kjetil L, Earl and 11 others like this.
  3. Ombo

Ombo Medlem

Likes mottatt:
    957
    Bonuspoeng:
    93
    God tur

Busybob liker dette
  4. RoadKing

RoadKing Helt hekta

Likes mottatt:
    34,002
    Bonuspoeng:
    293
    God tur :)
    "Tinder Gold", visste ikke det fantes en gang. Det er jo en interessant metode å forsøke å sikre seg overnatting på :D

5. Magnus1001

Magnus1001 Senior Medlem

Likes mottatt:
    4,172
    Bonuspoeng:
    113
    God tur
    Vi krysser våre veier på AMS ikveld.

Om planen er å overleve på tinder gull så husk gummihatt. Ref Gummihat swing - Bjelleklang

milehigh liker dette
  6. Busybob

Busybob Medlem

Likes mottatt:
    583
    Bonuspoeng:
    93
    Som en real gjerrigknark må alle «triks» i boka prøves ;)

globetraakkers and RoadKing like this.
  7. Busybob

Busybob Medlem

Likes mottatt:
    583
    Bonuspoeng:
    93
    Mulig jeg kommer litt senere enn deg da jeg lander 22:15?

Godt poeng der med hatten, virker til å være en reisevant kar du!:D Bare å notere ned, tror kostnaden for å ta inn på hotell i fjorten dager er en god del lavere enn hva konsekvensene ved å droppe regnhatten til junior kan påløpe seg til over de neste atten år. Ihvertfall med dagens inflasjon og lave kronekurs…:(

snus_mumrikken and Magnus1001 like this.
  8. Magnus1001

Magnus1001 Senior Medlem

Likes mottatt:
    4,172
    Bonuspoeng:
    113
    Passerer AMS en del tidligere enn det ja 19:35-20:35 om alt går på skinner.

Busybob liker dette
  9. Busybob

Busybob Medlem

Likes mottatt:
    583
    Bonuspoeng:
    93
    Funnet meg til rette på «Sala VIP Puerta Del Sol» I Madrid. Helt «vanlig» tur med Norwegian/Heston. Norwegian meny, taxfree og logo på antimakassaren (ja måtte google for å finne navnet på dingsen). CC gikk i Heston merket klær og sikkerhetsbrosjyrer etc var også merket Heston.

Ved ankomst Madrid gikk jeg til Air Europa service desk for innsjekk og print av boardingkort. Selv om jeg la inn EB nummer under bestilling av reisen, og sjekket at det lå inne i appen i forgårs kom det ikke med på boardingkortet. Måtte etterspørre det manuelt, etter litt kluss noen om og men. Noe spansk om «SAS? hva er egt det?» gikk den igjennom til slutt. Nå er det «kun» 2timer og 30minutt til avgang med air Europa til Barcelona for å kunne krysse av nummer 2/15.

Kristian, Lillegutt, Upsaker and 5 others like this.
  10. TomF66

TomF66 Senior Medlem

Likes mottatt:
    1,334
    Bonuspoeng:
    113

Tider GOLD - Blir vel garantert match på første svipe da.......

Kristian, Busybob and RoadKing like this.
  11. ccurrahee

ccurrahee Jobb jobb jobb

Likes mottatt:
    37,766
    Bonuspoeng:
    293
    Enkel forskning har forøvrig vist at Grindr appen gir mye letter tilgang til overnatting, en tinder.

Selv uten GOLD medlemskap.

Kravet til gummihatt består.

Riktig god tur og lykke med hotellbooking og mange mange flyvinger.

12. Busybob

Busybob Medlem

Likes mottatt:
    583
    Bonuspoeng:
    93
    Litt sen oppdatering fra Barcelona. Litt forskinket fra Madrid men det gikk fint. Tilbrakte vel totalt 2timer i flyet. Forskinkelsen kom av at det var litt styr mellom et par ~50år? og kabincrew. Det ble raskt høylytt og spansken gikk allt for fort til at mine utrente ører klarte å forstå hva som ble sagt.

Hun som satt i midtsetet ved siden av meg oppfattet også situasjonen og fulgte med. Basert på utseende (og at jeg tross alt var i Madrid) vil jeg gjette hun var fra Spania eller sør Amerika. Middels høyde, solbrun, brune øyne og brunt hår. Erfaringsmessig er ikke de sterke i engelsk, men jeg var jo veldig nysgjerrig på hva som ble sagt i diskusjonen fremfor. Så spurte forsiktig om hun snakket spansk og engelsk, og om hun evt kunne forklare meg hva som foregikk.

Ingen problem, hun forklarte etter beste evne på engelsk, selv om hun heller ikke fikk med seg allt. (Viste seg å være noe med handbaggasjen) Før hun avsluttet forklaringen spurte hun «where are you from?». «Norway» svarte jeg, hvorpå hun momentant brøt ut med «tuller du hahah?». Deretter gikk praten i ett sett (typisk kvinnfolk:rolleyes:) frem til vi landet i Barcelona. Hun skulle ikke videre med fly, og ikke visste hun hva sas EuroBonus var. Ikke mye å satse på der med andre ord…

Om Air Europa prøver å by på med statusmatchen tinder ikke gikk med på vet jeg ikke, men de skal ha for forsøket ihvertfall. Er det slik at Air Europa alltid prøver seg på matchmaking ombord ser det ut som både diamant og gullkort ryker hos sas…

Fikk uansett krysset av nr 2/16 på denne korte turen til Barcelona. Straks går ferden til Amsterdam med KLM.

Last edited: 05. des 2024
    oddA, Kristian, Berlioz and 16 others like this.
  13. Busybob

Busybob Medlem

Likes mottatt:
    583
    Bonuspoeng:
    93
    upload_2024-12-5_19-47-32.jpeg

Aldri flydd KLM før, vet ikke helt hva jeg syntes om fargene på første rad, men føler ikke akkurat at jeg er imponert

Kristian, Lillegutt, Upsaker and 8 others like this.
  14. Busybob

Busybob Medlem

Likes mottatt:
    583
    Bonuspoeng:
    93
    Sjekket inn på «Radisson Blu Amsterdam Airport», fikk ett stort rom med badekar og dusj til 89€. Usikker på om det var dette jeg bestilte eller om jeg ble oppgradert siden jeg er vip.
    upload_2024-12-6_0-11-40.jpeg
    upload_2024-12-6_0-11-58.jpeg

Her serveres vann på pappkartonger. Ikke dumt!

Kristian, magnusant, Earl and 13 others like this.
  15. Busybob

Busybob Medlem

Likes mottatt:
    583
    Bonuspoeng:
    93
    Så kommer dagens store skuffelse. KLM euro biz.

Hadde av en eller annen rar grunn litt forhåpninger til at KLM I biz var bra greier. Kanskje var det fordi det står «Royal Dutch Airline» på boardingkortet at jeg ble giret?

Jeg minnes også at jeg leste en plass at KLM innfører diverse spareprogram etc, men dette var kanskje litt vel bespart?

Helt grei bakkeopplevelse, ingen merking av kø for boardinggrupper så var bare å pløye seg frem når ingen andre ville boarde i gruppe 1. ingen snacks eller drikke før take off heller. Så vidt CC ga fra seg et hei når man kom ombord.

Kom rett fra lounge men hadde spart meg litt så jeg skulle være sulten til jeg kom ombord. Flyr jo business, så forventet et helt ok varmt måltid. Men neida, det som ble servert var søtpotet salat med løk, tomat og ost, noen små chips og 3 makroner til dessert. Minnet meg om sas plus, i tillegg ble det servert i papp/plastbeger med papirserviett og treskje. Skuffelsen var og er stor, de skal få et forsøk på å rette opp i morgen, men jeg er skeptisk til det.

(Har tatt 95% av bildene i «Apple raw» så får ikke lastet opp her da av en eller annen rar grunn. Skjerpings til i morgen!)

Men det var ikke bare sorgen, for en ting skal de ha KLM. Pappesken er vanvittig fint designet, det samme gjelder konvolutten salt og pepper kommer i.
    upload_2024-12-6_0-26-25.jpeg

Kristian, magnusant, Earl and 12 others like this.
  16. Flight Cancelled

Flight Cancelled Bonusjeger

Likes mottatt:
    4,061
    Bonuspoeng:
    113
    Takk for at du deler, og god tur videre! :)

Trikset er å ha Revolut Metal, så er Tinder Gold inkludert. Bare det og Wolt+ dekker inn månedsprisen.

17. Busybob

Busybob Medlem

Likes mottatt:
    583
    Bonuspoeng:
    93
    Update fra Manchester før avgang med VS109 til Atlanta. Har sett frem til denne en stund. Virgin sin 330-900 med upper class «suite» håper jeg blir bra.

KLM fra Amsterdam til Manchester var helt ok. Loungen til KLM var stor og fullt med folk, maten var ok. Tok meg 15-20min å gå fra loungen til gate føltes jo som en evighet…

Maten ombord var ett hakk opp fra i går. Samme innpakning og levering, men den falt bedre i smak hos undertegnede. Cabin crew var upåklagelig.

upload_2024-12-6_11-39-53.jpeg

upload_2024-12-6_11-39-33.jpeg

Knotet litt på Manchester før jeg kom meg inn til 1903 loungen. Inngang her koster ~50gbp pr pers man vil kjøpe seg inn for cash. Turens beste lounge hittil. Rikelig med drikkevarer og varm/kaldmat. Hadde ikke allverdens med tid, men fikk et godt inntrykk på min korte visitt.

Attached Files:

Kristian, Earl, SAJblue and 9 others like this.
  18. Busybob

Busybob Medlem

Likes mottatt:
    583
    Bonuspoeng:
    93
    Der er jeg ombord i «Joan Jet» som skal ta meg videre. Godt førsteintrykk, her spilles det funky musikk og det er god stemning. Eneste som jeg savner i setet pr nå er lagring. Er nesten ingen plass og putte ting som iPad/eget headsett etc…

upload_2024-12-6_11-47-1.jpeg

Tenkte å prøve cocktailen istedenfor champagnen, det er jo kjedelig å alltid gå for det samme hele tiden. Angrer litt på det, virker som de har fullt glasset med sprit, lagt til en dæsj konditor farge og en lime bit for pynt. Heldigvis er de små disse glassene da…

upload_2024-12-6_11-47-27.jpeg

Amenitykitet såg ut som kom i en «papp»mappe. Aner ikke hva dette materialet er laget av eller hva det heter, men kanskje det er miljøvennlig? Innholdet var «standard» kremer, sokker, sovemaske, sokker etc…

upload_2024-12-6_11-53-35.jpeg

Etter å ha limt inn og studert bildet ser jeg jo teksten i bunn «made of responsibly sourced, recyclable kraft paper, and filled with sustainable treats». Er som regel øynene man blir blind på først…

Mens jeg skriver er sikkerhetsvideoen nå sett, i Virgin Atlantic stil var den selvfølgelig utradisjonell. Må si jeg liker at de satser litt annerledes en «normalen». Turbinene fyres i gang nå, 2min til oppsatt avgang.

Nu jävlar, nu kör vi!

Attached Files:

Kristian, Hanen, Lnbre and 20 others like this.
  19. Busybob

Busybob Medlem

Likes mottatt:
    583
    Bonuspoeng:
    93
    Forstår det slikt at Revolut metal absolutt må vurderes!!!

Flight Cancelled liker dette
  20. Busybob

Busybob Medlem

Likes mottatt:
    583
    Bonuspoeng:
    93
    Her nærmer det seg landing. «Kun» 2 timer igjen nå, DL1939 til Cancún går 18:26 fra Atlanta. Får vel da 2timer til å navigere meg frem på ny flyplass i nytt land. Håper bare det ikke blir noe kluss med visum eller slikt fandenskap. MPC appen er lastet ned, så får vi se om jeg klarer å finne rette køen.

Så en liten report fra flighten. Boardingopplevelsen har jeg allt nevnt så den sløyfes nå. Etter takeoff ble meny delt ut og de tok drikkebestilling. Ikke lenge etterpå kom et glass champagne og noe potetgull som var svingodt og sterkt for min tunge som aldri krydrer maten… 1glass ble fort til 3/4 før maten kom, cabin crew var ikke tung å be om påfyll.:cool:

Menyen i dag ser slik ut:

upload_2024-12-6_19-26-20.jpeg

Attached Files:

Lnbre, NoLimit, Earl and 8 others like this.

Del denne siden