Jomfrutur som diamant

Tråd i 'InsideFlyer Lounge' startet av benair, 18. aug 2022.

Tags:
  1. benair

    benair Medlem

    Innlegg:
    137
    Likes mottatt:
    220
    Bonuspoeng:
    43
    Sitter på flyplassen i Haugesund og er klar for første tur i livet som Diamant-kunde i SAS.
    Takket være overraskende poengdryss fra selskapet kom opprykket fra gull noen uker tidligere enn planlagt.

    Så hva gjør man da på første tur (i GO) som Diamant? Skal jeg bli fornærmet dersom jeg ikke blir håndhilst på og adressert med navn? Skal jeg flashe kortet når serveringen kommer og jeg kan karre til meg noen enheter med drikke gratis? Bør jeg presse meg forbi gullkundene på Pre-boardingen?

    Jeg regner med det blir en bratt læringskurve og mange uskrevne sosiale regler som skal læres og forstås.
     
    Earl, Gribb, Are and 9 others like this.
  2. Eddie47

    Eddie47 1D

    Innlegg:
    14,181
    Likes mottatt:
    869,715
    Bonuspoeng:
    293
    Du merker ingen forskjell som diamant i forhold til gull, det kan hende at de har sett på setekartet at du er diamant og derfor slipper å betale for drikke. Hvis de krever betaling trenger du bare si at du er diamant.
     
    Earl, Gribb, Calling and 3 others like this.
  3. geirh

    geirh Nytt Medlem

    Innlegg:
    32
    Likes mottatt:
    61
    Bonuspoeng:
    18
    Det pleier som oftest å være en rød løper med navnet ditt på, både ved gaten og inne i flyet frem til setet ditt. Hvis de ikke har rukket å få dette på plass ville jeg nok lagt inn en klage!
     
    Earl, Gribb, Are and 10 others like this.
  4. ccurrahee

    ccurrahee Helt hekta

    Innlegg:
    9,648
    Likes mottatt:
    34,853
    Bonuspoeng:
    293

    Hold kortet ditt opp og bakover, mens du presser deg forbi gullkundene , med familien på slep.

    Samtidig roper du : diamant diamant, gjør plass for diamant kunde!

    Dette fungerte alltid fint for meg den gangen jeg hadde status.

    Eventuelt kan du si takk når du får noe å drikke :)
     
    Liza, Upsaker, Earl and 12 others like this.
  5. Eddie47

    Eddie47 1D

    Innlegg:
    14,181
    Likes mottatt:
    869,715
    Bonuspoeng:
    293
    La oss få en malerisk beskrivelse av opplevelsen som diamant.

    Glemte å si at dersom du reiser til Oslo kan du gå i innenriksloungen ved ankomst og drikke den vinen du ikke fikk på flyet fra Haugesund og spise all den maten du vil fra et rikholdig sortiment og i dag er det pølsetorsdag
     
    Earl, Gribb, Are and 5 others like this.
  6. benair

    benair Medlem

    Innlegg:
    137
    Likes mottatt:
    220
    Bonuspoeng:
    43
    Å. Trodde lounge tilgang bare gjaldt ved ankomst fra utland.

    Servering foregikk slik;

    Crew1: Hei skal du ha noe?
    Meg: Ja takk, kan jeg få en smoothie?
    Crew1: Ja, selvsagt. (Kort pause)
    Ja for du er diamant, ikke sant?
    Meg: Jo. Det stemmer.
    Crew1: (med litt for høy stemme, så alle to rader foran og bak hørte det)
    Han er diamant. Kan du finne en smoothie til han og slå inn?
    Crew2: Ja. Vær så god
    Meg: Tusen takk
     
    Liza, Upsaker, Earl and 20 others like this.
  7. tobeornot999

    tobeornot999 Flying high

    Innlegg:
    3,755
    Likes mottatt:
    7,701
    Bonuspoeng:
    183
    Håper @benair rakk å lese meldingen din før flyturen.

    For det siste avsnittet der er omtrent det eneste av forskjell som diamant på en uspennende tur fra HAU, SVG, eller BGO til OSL. Alle turene er for korte til at stort skjer uansett, og man er heldig hvis crew orker å ta en runde med tralla istedet for bare kaffe/te-kjøret.

    PS: ja, jeg har sett at de kom med tralla på denne flighten, så diamant-gevinsten var en smoothie til 30 kroner og en flau opplevelse da de ropte ut at han var diamant ;) Kunne tatt et glass vin og en liten små-rett eller verdens billigste, ekle wienerpølser uten snev av ekte kjøtt inni gummi-tarmen i loungen på ankomst, dog.
     
    benair and Kristian like this.
  8. oleredv

    oleredv Senior Medlem

    Innlegg:
    825
    Likes mottatt:
    3,529
    Bonuspoeng:
    93
    Synd eg ikkje såg denne tidlegare. I dag var nemlig første gong eg har benytta meg av diamantfordelen av lounge ved ankomst OSL. Kjekt med eit par øl på SAS si rekning.

    Ellers har eg aldri opplevd noke forskjell ombord men så har eg kun reist i Plus etter at eg blei diamant. Nærmaste var vel ein gong når eg spurte på Sola om eg kunne komme med ein tidlegare avgong. Dama ved gaten kvitra muntert når det var snakk om hvilket sete eg skulle ha: "Ja, du er jo en sånn som ikke liker midtsete spesielt godt ser jeg på skjermen her." :D
     
    Last edited: 18. aug 2022
    benair, Spielhaug, Kristian and 2 others like this.
  9. Pepeu

    Pepeu Aktivt Medlem

    Innlegg:
    444
    Likes mottatt:
    936
    Bonuspoeng:
    93
    Kan man gjeste inn familie/gjest ved ankomst innland som diamant, eller gjelder fordelen kun for diamanten?
     
    benair liker dette
  10. RescueMe

    RescueMe Kortreist bonusjeger

    Innlegg:
    753
    Likes mottatt:
    1,421
    Bonuspoeng:
    93
    Blir selv diamant om litt, men har mentalt forberedt meg på at det i praksis bare er Gull+ eller Gull Ekstra, ikke et helt nytt nivå.
     
    benair and Eddie47 like this.
  11. tobeornot999

    tobeornot999 Flying high

    Innlegg:
    3,755
    Likes mottatt:
    7,701
    Bonuspoeng:
    183
    Samme regler for gjesting, gjelder også ved ankomst såvidt jeg kan lese SAS sine regler. Har ikke forsøkt det med andre enn meg selv, men antar man får samme tastevalg om antall gjester på touch-skjermen når diamanten går først inn.

    Alle må scanne hvert sitt (brukte) boardingpass for å bekrefte at de fløy med SAS og på samme fly.

    SAS sier:
    Du kan ha med deg en venn eller opptil fire av dine nærmeste familiemedlemmer (ektefelle/partner/foreldre/barn) inn i SAS Gold-loungen når du reiser på samme flygning med SAS, Star Alliance eller Widerøe. Når du reiser på SAS-flygninger, har du også tilgang til SAS Gold-loungen ved ankomst.
     
    benair liker dette
  12. oleredv

    oleredv Senior Medlem

    Innlegg:
    825
    Likes mottatt:
    3,529
    Bonuspoeng:
    93
    Kan bekrefte at man kan ha med familie eller ein venn inn i loumge ved ankomst som diamant.
     

Del denne siden