Jomfrutur til Tokyo

Tråd i 'Reisebrev' startet av Snublefot, 19. aug 2019.

  1. Snublefot

    Snublefot Nytt Medlem

    Innlegg:
    32
    Likes mottatt:
    35
    Bonuspoeng:
    18
    Hei godt folk.

    Som ny innen både EBB poenghunting og forumet her har jeg mye å lære, men nå er jeg godt i gang med å booke min aller første bonus-tur, og tenkte det kunne kombineres med et reisebrev.
    Jeg har jo tross alt fått litt hjelp allerede her på forumet, så får gi litt tilbake i form av dette reisebrevet:)

    Turen går fra OSL til Tokyo onsdag 23 oktober med retur mandag 29 oktober.
    Endringer på flyrutene har allerede skjedd, og vil med stor sannsynlighet fortsatt komme, men så langt er planen følgende:

    OSL-FRA (SK)
    FRA-PEK (CA C)
    PEK-NRT (NH C)
    NRT-PNH (NH C)
    PNH-BKK (TG C)
    BKK-OSL (TG C)

    Hotellet som er booket er Keio Plaza Shinjuku.

    Kommer til å oppgradere til F en av veiene, men disse endringene gjøres nok ikke før et stykke ut i oktober. Satser i utgangspunktet på OSL-NRT/HND på F, og da helst med LH, SQ, TG, OZ eller NH.
    CA skal forhåpentligvis ikke være på noen av våre flygninger.

    Reisekompanjong på denne turen er min gode fetter som heller aldri har vært i Tokyo.
    Som særskilt øl og whiskyglade mennesker ser vi frem til en opplevelse med mye god mat og drikke, samt et par innslag av "must do" i Tokyo.

    Oppdaterer underveis med endringer i fly, og kommer selvsagt tilbake med både bilder og tilbakemeldinger på både fuglene, loungene, service og opplevelser:)

    Newbie-hilsen fra Snublefot
     
    CKe, oleredv, chrt and 19 others like this.
  2. drsyk

    drsyk Dr. Bonusnisse

    Innlegg:
    6,825
    Likes mottatt:
    21,409
    Bonuspoeng:
    293
    Riktig god tur, Japan(Tokyo) er bare fantastisk, dere har mye godt i vente.
     
    Snublefot liker dette
  3. Gullars

    Gullars Veteran

    Innlegg:
    3,099
    Likes mottatt:
    4,824
    Bonuspoeng:
    113
    Dette blir veldig bra! Japan var helt fantastisk, og jeg gleder meg til å komme tilbake :)

    Et par tips:
    1. Liker at dere har fått dere direkteflyet BKK-OSL på returen. Sett opp monitorering på TG677 NRT-BKK 1730-2230 (A380) og NH807 NRT-BKK 1735-2255 (787), så får dere en effektiv og fin hjemreise :) Og NH211 HND-LHR naturligvis. Ganske rått hvis dere lander NH sin nye C-suite på returen!
    2. Det ser ganske håpløst ut med utreise LH F FRA-HND 23/10 (F2). Jeg ser også at du skriver OZ, men de slutter med F i september. Hvis du er veldig heldig kan NH åpne to seter på NH204 FRA HND (F7), men dine beste bets er:
      • TG F LHR-BKK (F6) eller TG F FRA-BKK (F5), og TG F BKK-TYO videre, eller
      • LH F FRA-PEK (F8) og CA eller NH videre.
    Lykke til!
     
    Insomnia4u, Snublefot and animals like this.
  4. Snublefot

    Snublefot Nytt Medlem

    Innlegg:
    32
    Likes mottatt:
    35
    Bonuspoeng:
    18
    Takker for gode tips.

    TG677 og NH807 er allerede på varsel på EF:)
    NH211 hadde jeg ikke notert meg så den er nå aktivert.

    NH204 er allerede under overvåking, og de andre har jeg slengt på nå.

    Satser på treff på en av de. Må vel bare være aktiv rundt 8-10 oktober og bite meg tak i det som slippes.

    Fant nettopp en LH C vi i utgangspunktet kunne tatt til PEK, men fikk kun 1tim20min transittid på PEK, og kravet er 1time30min, så da ble det utelukket.
    Dessuten er det jo F vi skal ha til Tokyo, så gjør vel egentlig ikke noe=)
     
  5. Snublefot

    Snublefot Nytt Medlem

    Innlegg:
    32
    Likes mottatt:
    35
    Bonuspoeng:
    18
    Er nå halvannen måned siden noe som helst nytt var å melde..

    Oppdateringene på alternative flygninger fra expertflyer lar vente på seg.
    Fikk opp en åpning på 2 billetter C med NH204 - FRA - HND på utreise, men disse var ikke lenger tilgjengelig da jeg ringte inn.

    Nå som det kun er 19 dager igjen til avreise begynner jeg å bli stressa over å ikke finne bedre alternativer på reiseruten til Tokyo, samt den litt håpløse reiseruten hjem fra NRT til BKK.

    Blir noen neglebitende timer med søk når det er 14 dager igjen og F forhåpentligvis vil åpne seg på noen avganger.
     
    Points4Fun liker dette
  6. Points4Fun

    Points4Fun Senior Medlem

    Innlegg:
    552
    Likes mottatt:
    3,880
    Bonuspoeng:
    93
    Ha is i magen og følg med på AF. Min endelig rute til Tokyo fikk jeg ikke landet før to dager før avreise og da dukket det opp noen options i F:)
     
  7. Snublefot

    Snublefot Nytt Medlem

    Innlegg:
    32
    Likes mottatt:
    35
    Bonuspoeng:
    18
    Håper på noe tilsvarende her:) Bruker riktignok expertflyer i stedet for awards fares, men satser på at det ikke utgjør store forskjellen.
     
  8. Snublefot

    Snublefot Nytt Medlem

    Innlegg:
    32
    Likes mottatt:
    35
    Bonuspoeng:
    18
    God morgen.

    Jeg sjekker expertflyer gjentatte ganger i løpet av dagene nå, i håp om at noe skal åpne seg for reisen, uten hell så langt.

    Er det noe poeng å ringe Tallin når jeg ikke finner noe selv? Det er vel ikke sånn at så lenge jeg tar en update på søkene på expertflyer og det kommer opp "ingen ledige", så kan det fortsatt være at det er noe ledig som Tallin ser?

    Hvis det er fornuftig å mase på de, så ringer jeg selvsagt.. men har ikke lyst til å være en plage for stakkarne der borte heller:)
     
  9. Snublefot

    Snublefot Nytt Medlem

    Innlegg:
    32
    Likes mottatt:
    35
    Bonuspoeng:
    18
    Det begynner endelig å røre litt på seg på notifications fra Expertflyer.

    Returen var opprinnelig relativt tidlig avgang fra HND til Phnom Penh med ANA (c), videre til BKK med TG (C) og så direktefly til Oslo med TG (c).

    Ettersom ett av målene på turen er å oppleve LH F, spesielt med LH sin first class terminal i FRA, så ble jeg relativt amorøs når jeg så at det åpnet seg følgende mulighet.

    NRT - DEL med ANA (c) - avgang på ettermiddagen, så vi får en roligere morning i Tokyo. (dessverre ikke "the room".. så får nøye oss med vanlig c)

    DEl - FRA med LH First. YES! Der kom muligheten til å fly første klasse.
    Riktignok avgang fra DEL kl 03.35 på natten, men satser på at det fortsatt er god service og mat etc på flyet. Hvis dere med erfaring sier at det er idiotiskt å fly første klasse med avgang kl 3 på natten, så gi beskjed! :)

    FRA-OSL med LH (c).

    Ettersom vi lander i FRA med LH F og skal fly LH videre til Oslo, så har vi tilgang til first class terminal på FRA, samt at vi har ca 3 timer transittid som gjør at vi nå får oppleve dette, med personlig sjåfør ut til flyet vårt.

    NÅ begynner det å bli artig:)
     
    Insomnia4u, oleredv and Jonkebassen like this.
  10. Snublefot

    Snublefot Nytt Medlem

    Innlegg:
    32
    Likes mottatt:
    35
    Bonuspoeng:
    18
    og et raskt spørsmål:
    Angående setevalg: jeg har ikke blitt forespurt setevalg i mine samtaler med Tallin.
    Er dette noe jeg kan ringe de og be de om å ordne? så jeg får mine preferanser på seter? eller er dette noe jeg ikke kan styre?
     
  11. Points4Fun

    Points4Fun Senior Medlem

    Innlegg:
    552
    Likes mottatt:
    3,880
    Bonuspoeng:
    93
    Jeg ba Tallinn om å fikse setevalg for meg samtidig som jeg booket. Agenten ga meg alternativene og så valgte jeg:)

    Edit: vil også tro at du kan velge sete direkte på sidene til de aktuelle flyselskapene.
     
    Snublefot liker dette
  12. holmen

    holmen "Ung" og "lovende"

    Innlegg:
    16,880
    Likes mottatt:
    57,481
    Bonuspoeng:
    293
    Ofte får du valgt seter på classic.sas.no også.
     
    Snublefot liker dette
  13. oleredv

    oleredv Senior Medlem

    Innlegg:
    816
    Likes mottatt:
    3,304
    Bonuspoeng:
    93
    Følger spent med på denne! Har booka tur til Tokyo om to mnd og har pr no SAS i Biz til NRT og tilbake, men håpar sjølsagt å få ordna F, og aller helst LH F nedover på eit eller anna vis. Har fulgt med litt på tilgangen på rutene som er aktuelle og spesielt direkteruta mellom FRA og HND virkar å vere utilgjengelig, større sjans på returen.

    Ellers må du berre mate på med det du finner til inspirasjon for oss som kjem etter!
     
  14. joskje

    joskje Senior Medlem

    Innlegg:
    743
    Likes mottatt:
    1,047
    Bonuspoeng:
    93
    Så artig!

    Reiser selv til Japan 28. oktober. Får håpe at ødeleggelsene etter tyfonen ikke skaper noen problemer for dere! :) God tur!
     
  15. Snublefot

    Snublefot Nytt Medlem

    Innlegg:
    32
    Likes mottatt:
    35
    Bonuspoeng:
    18
    Will do! :)

    Angående ledige billetter så har jeg vært relativt nervøs en stund. Merket også at jeg hadde satt opp altfor få søk på expertflyer. Etter at jeg sjekket alle mulige ruter tur/retur tokyo på united.com så fikk jeg inspirasjon til flere søk.

    Dette gjorde at jeg blant annet fant turen via DEL til FRA, som nå har gjort at vi får testet første klasse ombord LH samt first class terminal på FRA:)

    SAS i BIZ er vel ikke drømmen nei. Sjekk ut tilgjengeligheten på Turkish, de skal vist være supre på C - og loungen i Tyrkia er visst veldig bra!

    Oppdaterer selvsagt NÅR (ikke om..hehe) det blir forandring i reisen til Tokyo.. må jo bort fra CA..
     
    oleredv liker dette
  16. Snublefot

    Snublefot Nytt Medlem

    Innlegg:
    32
    Likes mottatt:
    35
    Bonuspoeng:
    18
    Regner med at Japanerne er supereffektive i oppryddning:) Tipper ikke vi merker stort når vi først kommer dit, men skal holde dere oppdatert:)
     
    joskje liker dette
  17. oleredv

    oleredv Senior Medlem

    Innlegg:
    816
    Likes mottatt:
    3,304
    Bonuspoeng:
    93
    Etter å ha testa både TG F og SQ F tidligare i år så ville krona på verket vore å fått tatt seg ein tur med LH F ja! Helst nedover, men skal ikkje vere kresen :)

    SAS Biz Longhaul har eg ikkje testa, men leser mykje positivt om det. Trur ikkje det er verdt å svi av 65 000 poeng ekstra for å bytte til noke anna i C. Får ein tak i kurrant F så er naturligvis "betalingsviljen" vesentlig større :)

    Uansett, god tur! Håpar det kjem masse info i dette reisebrevet!
     
  18. Snublefot

    Snublefot Nytt Medlem

    Innlegg:
    32
    Likes mottatt:
    35
    Bonuspoeng:
    18
    Her er det bare å glede seg til bilder fra turen... Fredag har værmeldingen klinket til med en beskjeden 135mm nedbør. Badeshorts og snorkel er pakket!
     
    Kristian, jgroneng and oleredv like this.

Del denne siden