Jorden rundt tur, hvilke bonuskort/program anbefales?

Tråd i 'Bonushjelp' startet av Sorebo, 30. nov 2016.

  1. Sorebo

    Sorebo Nytt Medlem

    Innlegg:
    6
    Likes mottatt:
    0
    Bonuspoeng:
    1
    Hei

    Er relativt ny til dette med å tjene bonuspoeng på reise, bruker per i dag kun Norwegian sitt kort ved kjøp av Norwegian flyreiser og andre innkjøp. Jeg skal derimot på en "1 års jorden rundt tur" sammen med min samboer, og da blir det fort 20-30+ flyreiser per person. Her vil det jo brukes alle mulige flyselskap. Hvilke bonusprogram anbefals da?

    Jeg vet det finnes mange gode reward kort i USA, hvor man tjener gode poeng for hver dollar man bruker men da er man avhengig av en adresse i USA slik jeg forstår det. Hvilke muligheter har vi nordmenn?

    Det blir jo i hovedsak economy billetter hvis dette har noe å si, og reisen vil foregå i Nord og Sør-Amerika, Afrika, Asia og Oseania.

    På forhånd takk for all hjelp!
     
  2. Insomnia4u

    Insomnia4u Veteran

    Innlegg:
    2,823
    Likes mottatt:
    2,404
    Bonuspoeng:
    113
    Helt umulig å si, men det kan bli dyrere å låse seg til én spesiell allianse. Hvis lounge er viktig, kjøp heller et Priority Pass-medlemskap som gir tilgang til lounger over hele verden. Da er du fri til å booke som du vil. Slik jeg forstår det har dere ikke noe (gull)kort i en allianse og da ikke noen fordeler?

    Ingen, umulig å få de kortene om en ikke har kreditthistorie og social security number i USA.

    Mange av de rimeligste billettene gir dårlig opptjening på poeng hos ulike selskap.
    I Asia kan en fly meget rimelig med AirAsia og andre Lowcost om dere er fleksible(kansellering/delay).
     
  3. bighc

    bighc Bonusjeger

    Innlegg:
    1,353
    Likes mottatt:
    4,306
    Bonuspoeng:
    113
    Dersom dere går for The Great Escapade billetten jorden rundt som en base, i tillegg til eventuelle andre billetter, vil Eurobonus hos *A kunne gi greit med inntjening. Ikke mye, men litt :)
     
  4. chrisbu

    chrisbu Senior Medlem

    Innlegg:
    877
    Likes mottatt:
    755
    Bonuspoeng:
    93
    Jeg regner med dere kommer til å fly billigst mulig rundt om kring, da er det vanskelig å holde seg til en allianse, ta med deg de poengene du kan få, og ikke legg opp dyre omveier kun for å fly samme allianse, det lønner seg ikke.

    Mitt tips, skaff deg følgende kort:
    1 SAS Eurobonus (Star Alliance)
    2 BA Exececutive Club ( One World)
    3 KLM Flying Blue ( Sky Team)
    Dette er de største selskapene i Norge innefor de 3 store alliansene, og de du mest sannsynelig kommer til å bruke i fremtiden når du kommer hjem.
    Da kan det være greit å ha litt poeng her og der.
     
  5. Spurs

    Spurs Aktivt Medlem

    Innlegg:
    439
    Likes mottatt:
    231
    Bonuspoeng:
    43
    Finnes vel noen kredittkort i Norge som gir 4% på flyreiser, kan jo evt være noe å vurdere..
     
  6. Are

    Are EBD - Eurobonusekspert? InsideFlyer Ambassadør

    Innlegg:
    13,335
    Likes mottatt:
    19,544
    Bonuspoeng:
    293
    Eller SAS Amex Plantinum som gir 20 eurobonuspoeng per hundrelapp du belaster kortet og i tillegg en 2for1 bonusbillett (kalles CT) hos SAS om du omsetter for nok 100 000,- på et kalenderår.
     

Del denne siden