Vi meldte oss på luke 5 i adventskalenderen i fjor, bare sånn for sikkerhetsskyld. Hadde ikke store planer om å benytte oss av den, men så dukket F&F tilbud opp i feb og bookingfingeren klarte ikke å holde tilbake. Hadde ikke så mange ledige helger i kalender perioden, glad for at det klaffet med denne siste hele helgen med doble poeng. En liten ekstra bonus er dobbeltpoeng på MC også. På onsdag skulle jeg sjekke hva turen ville koste tett opptil, da stod det: ikke tilgjengelig på Go, Plus og Business på vår avgang. Dette var jo litt rart, for i C var det flust av ledige seter. Fikk da bange anelser om at her kommer det en kansellering. Startet litt etterforskning for å finne ut om noen av 330’ene var ute av drift, og kom frem til at LN-RKO ikke hadde vært i luften siden 14.mai. Pluss at en rundtur til JFK torsdag allerede var kansellert, ble jeg styrket i troen på at vårt fly kom til å bli kansellert. Bare for å være litt forberedt, sjekket jeg opp litt forskjellige alternative måter å komme seg frem på. Var mange forskjellige routinger vi kunne bli ombooket til, sånn i tilfelle. Onsdag kveld åpnet check in og tenkte da for meg selv at RKO var blitt friskmeldt i tide allikevel. I løpet av torsdagsmorgenen dukket RKO opp under Aircraft details i App’en. Kl 14:02 tikket det inn en sms fra SAS om kansellert avgang. Ringte til SAS med en gang, for eventuelt kunne booke oss om til KLM, Delta eller SK til NYC og videre med Delta, men der kunne de ikke se at den var blitt kansellert ennå. Mens jeg ventet litt med å ringe på nytt, tikket det inn en ny rute på sms kl 14:23. Ble litt overrasket at vi måtte børste støv av gamle *A kunnskaper, når det var mange muligheter i ST. Men men, tur blir det på oss! Det er det viktigste «krangel» om poeng for original booking får vi ta til uka. 1 etappe er oppgradering ift Plus til CPH.
Riktig god tur, er sikker på at det blir dobbelt så gøy Er det LH400 FRA-JFK i såfall med 747-4? (skal teste den på reversen i sommer så gøy med rapport)
LH 859 var overbooket med 10 stk, ingen forespørsel om noen ville stå av frivillig. De ropte bare opp noen familier, som pent måtte ta i mot 250€ og nye billetter til Valencia via ZRH med Sas på første strekket. For meg gikk det fint å legge inn Senatornr online, men Jr måtte fikse det i skranken, spennende å se om det tikker inn noen miles etter hvert. Jeg på 2A og Jr på 1C, ble stokket om til Jr på 2A og jeg på 2C ved hjelp av den hyggelige mannen på 2C. Er jo noe eget med dette skiltet Servering startet og man kunne velge mellom vegetar og dette Boblene var av typen Schloss Vollrads Fikk utdelt litt godis også Hyggelig 2 timers flight. Landet på A24 og hadde da 40 minutter til boarding av neste flight. I følge LH appen skulle det ta 24 min Heis opp Rakk en snartur innom Senator loungen før vi kom oss til gate på 37 min inkl passkontroll og loungestopp. Neste stasjon Kulhetsfaktoren på flyet veier litt opp for inventaret og sete oppsettet. Det er en 747-400 400 er uten F, så fikk ikke testet muligheten til å prøve de to upgrade voucher vi har hver.
Når vi ble ombooket ble vi automatisk plassert på 10EG, og når man først får fly 747 er det kjipt å sitte på main deck foruten rad 1 i snuten. Sjekket kjapt ut på AF om det var ledig på rad 1 eller på loftet. Rad 1 var opptatt, men det var litt ledig oppe. Fikk ikke flyttet oss selv i LH appen, ble da en tlf til Sas. Fikk heldigvis ordnet oss 85HK, nest siste rad på høyre side. Tok 11 min til velkomst glasset var på plass. Nøtteposen var forhåndsplassert. Sånn hardwear messig er jo dette en nedtur Savner bordet på SK Etter take off fikk vi utdelt meny
Skulle skifte til litt mer komfortabel kledning så gikk på toalettet foran i 2.etg. Er vel ikke en hel kvadratmeter stort Følte meg litt som supermann i en tlf kiosk! Dagens goodie bag er litt snasen oppgradering ift SK sin skopose det. Ved åpning kan det tyde på at den kan etterbrukes til temperatur kontroll av en boks øl eller lignende. Innholdet spredd utover
Som dere sikkert har skjønt av de 2 foregående postene, så er jeg online ombord nå. Ikke helt gratis Vi har diskutert litt frem og tilbake om vi skal ta oss bryderiet med å kreve Sas for refusjon, siden vi ville hatt gratis WiFi på CPH-BOS. Mulig jeg slenger det med som en kommentar når jeg ber om poeng for opprinnelig booking. Fikk servert litt ost og oliven Litt etterpå ble det litt mer bobler Og første flaske var tom. Vi er totalt 20 pers her i 2.etg,
Dinner is served Begge gikk for reker til forrett God knask i de rekene Jr valgte asparges med kjøtt til hovedrett Kjøttet var godt og asparges ble igjen. Jeg gikk for dumplings eller mer pasta som jeg kaller det. Men maten smakte bra. Begge valgte aprikos kaken til dessert Og litt sjoko til ekstra dessert Bra måltid dette. Jeg hadde jo fått samme meny på sas som jeg hadde til JFK i begynnelsen av April. Veldig greit å teste noe annet
God tur. Jeg fikk i 'pose og sekk' da jeg fløy til Miami i mars med LH etter at SK kannselerte CPH-MIA. Krevde en del tålmodighet men jeg fikk tilslutt doble level points og bonus points, samtidig som jeg fikk miles av LH. Jeg fikk faktisk godskrevet forhåndsbetalt consious poeng og steg mot 10/10, selv om reisen gikk med LH.
Jeg betalte kun for 2 timers nett og klarte ikke å komme ajour på den tiden, så de neste postene er etter landing. Vi lider ikke akkurat noe nød her, påfyll får vi i fleng Glemte å nevne det at Purser kom innom etter avgang og ville prate om vær og vind i Boston på denne tiden. Hyggelig kar det, litt kleint for oss jukse Senatorer. Digger bredden på midtgangen her i 2.etg Rigget til for en powernap kl 16:28 Ble dårlig med nap, litt for mye spenning i kroppen til å falle i ro. Fruktfat fotografert kl 17:07 Kabinen på loftet er 2 delt, lyst fremme og mørkt bak
Mellom måltidene kunne de by på Spansk snacks Litt dårlig belysning på det bilde der! Men god potis opplyst her Gode nøtter kunne de tilby Luften fra Mr Airblower ble til tider ett krangle objekt bra den kunne svinges litt frem og tilbake. Testet toalettet en etasje ned Og den var litt mer romslig.
En liten oppkvikker på begge Før pre landing måltidet, curry på begge Jr gikk for en Desserten 2 bilder over var helt himmelsk. Så var det klart for landing Og whopps var jeg ajour pga vente tid på rullebanen
Pga venting på ledig gate, fikk vi ordnet MPC registreringen ferdig med den obligatoriske selfien. Vi måtte stå på rullebanen i 50 min før vi fikk parkerte på E11 Kom oss ut som nr 2 og 3 fra flyet og kom til MPC lane kl 16:15. Jr med ny ESTA måtte avgi fingeravtrykk og vi var ferdig kl 16:17. På FlyLogan appen kan man sjekke når ground transport kjører i nærheten av den terminalen man lander Når man søker på transport fra BOS via Google map, så dukker ikke Silver Line opp. SL1 kjører via Ted Williams Tunnel til Seaport district og videre til South Station helt gratis Kom på utsiden De syv minuttene ble til 15 Og der kom bussen
Man kan jo skjønne at dette er ett gratis alternativ, for bussen var smekkfull. Havnet jo i fredagsrush Brukte litt i underkant av en halv time til vår busstopp SilverLine Way Har funnet et hotell langt utenfor alfarvei, så det var et stykke å gå. Fikk med oss en vill kanin på veien. Hotellet på avstand Brukte under 1 time fra immigrasjonen til vi gikk inn på hotellet kl 17:10
Kom oss opp i 4 etg og låste oss inn på rommet. Lyset stod på i kjøkkenet Resten var mørklagt, men vi fant jo fort ut hvorfor. På badet stod det en elektriker å fikset på en lampe. Han fikset biffen og det ble lys Sengen til meg selv Jr fikk sovesofaen.
Litt slitne etter gårsdagens ferd var vi bra slitne, tok en liten runde i nabolaget. Det småregnet litt så valgte vi å trekke oss tilbake til rommet. Det er ingen restaurant på hotellet, kjøpte med oss en lasagne som vi varmet i mikroen på rommet Ingen kjemphøydare den saken der. Ble tidlig kveld, og da blir det tidlig opp. Litt under en time til soloppgang nå, og 1,5 time til frokost. Blir å henge på rommet frem til 09, før vi legger ut på dagens ekskursjon.
Før frokost ruslet vi ut på broen som går til Pleasure Bay for å sjekke været. Hadde sikkert vært fint med en beach walk der borte Men vi snudde tilbake til hotellet For å få i oss litt frokost, helt greit utvalg for sultne karer
Bodde på samme hotell for et års tid siden. Kan anbefale Harpoon Brewery & Beer Hall samt Yankee Lobster som begge ligger ca. 5 min. gange fra hotellet. Utenfor bryggeriet var det også et farmers market i helgene om dere liker silke ting.
Dette skulle være en helg vi skulle kose oss med Sas flyvninger. Men fikk akkurat nå varsel om vi ikke kommer til å se snurten av en Sas maskin. Vi sutrer absolutt ikke over det, for i morgen skal vi ta jomfrudommen med ST partner på Long haul. Har fått plass på rad 1 i Delta One Og tipper vi da kan teste Delta One loungen. Begynner å bli dobbelt så moro dette nå