København-Tokyo oppgraderingstips

Tråd i 'SAS EuroBonus' startet av runesat, 20. mars 2015.

  1. runesat

    runesat Nytt Medlem

    Innlegg:
    4
    Likes mottatt:
    0
    Bonuspoeng:
    1
    Hei. Har lurket rundt noen år, men første post. :)

    Har reist mer eller mindre verden rundt de siste årene, men siden det er i jobbsammenheng har det alltid vært i Eco. :(

    Skal reise t/r København-Tokyo 8.5-15.5 i år, og 12 timer på økonomi frister lite. Har tenkt å bruke bonuspoeng på å oppgradere. Opprinnelig hadde jeg tenkt å oppgradere til Business til Tokyo, og Plus hjem igjen. Imidlertid var det en kollega av meg som mente at jeg burde heller gjøre motsatt for å få "mest mulig" ut av Businessturen.

    Skal rett på jobb når jeg kommer ned der, så jeg vil jo helst sove litt nedover også. Hvordan er standarden på Plus-kabinen vs. Business-kabinen på denne ruten? Ser at det i flere andre tråder er folk som kan gi konkrete svar om kabinene, uten at jeg skjønner hvor de får de opplysningene fra. :confused:

    Hadde jeg hatt nok poeng pr.dd. hadde jeg nok satset på Business begge veier, men det jeg har jeg dessverre ikke. Tror også jeg vil holde meg unna OT siden jeg i utgangspunktet vil bruke poeng, og ikke vil risikere noe krøll ved å søke både på OT og EuroBonus.

    Alle tips mottas med stor takk. :)
     
  2. Bizflyer

    Bizflyer Veteran

    Innlegg:
    3,818
    Likes mottatt:
    3,024
    Bonuspoeng:
    113
    Det er jo ikke noe problem å søke begge deler samtidig.
    Oppgradering for poeng får du jo ikke vite før du sjekker inn, og da er jo OT saken allerede avklart.
    Og liker du ikke prisen på OT kan du jo bare avslå den i så fall.
     
  3. runesat

    runesat Nytt Medlem

    Innlegg:
    4
    Likes mottatt:
    0
    Bonuspoeng:
    1
    Hei og takk for svar.

    På sas.no står det at det kan søkes om oppgradering fra 30 dager før avreise, men hvis jeg forstår posten din riktig får jeg uansett ikke svar om evt. oppgradering før tidligst 24 timer før avreise?

    Har sjekket med OT, og med priser på hhv. €323/NOK2800 for Plus og €586/NOK5100 for business, er det nok først og fremst poengoppgradering som er aktuelt.
     
  4. Bizflyer

    Bizflyer Veteran

    Innlegg:
    3,818
    Likes mottatt:
    3,024
    Bonuspoeng:
    113
    Ja det stemmer visst. De har startet med noe nytt på det området. Hadde glemt det.
     
  5. Cecilie

    Cecilie Se! Jeg sitter i en flymotor.

    Innlegg:
    2,180
    Likes mottatt:
    2,364
    Bonuspoeng:
    113
    Er det ikke slik at UTO ikke er tilgjengelig fra NRT-CPH? Jeg mener å huske at det er det eneste unntaket.
     
  6. Travellingalf

    Travellingalf Ut på tur - aldri sur InsideFlyer Ambassadør

    Innlegg:
    5,685
    Likes mottatt:
    10,234
    Bonuspoeng:
    293
    Det har jeg også lest/hørt. Og jeg ville ikke prøvd meg på begge deler samtidig.
    Oppgrader med poeng hjem og OT over er mitt forslag.
     
  7. RedLine

    RedLine Aktivt Medlem

    Innlegg:
    436
    Likes mottatt:
    935
    Bonuspoeng:
    93
    VAR ikke tilgjengelig, men etter september så fikk jeg opp OT på NRT-CPH også. Forespørselen for den reisen gikk forøvrig igjennom fra Plus til Business også.
     
    Travellingalf liker dette
  8. Cecilie

    Cecilie Se! Jeg sitter i en flymotor.

    Innlegg:
    2,180
    Likes mottatt:
    2,364
    Bonuspoeng:
    113
    Ah, supert. Takk for oppklaringen! Det er bra de tilbyr det på den strekningen også :)
     
  9. runesat

    runesat Nytt Medlem

    Innlegg:
    4
    Likes mottatt:
    0
    Bonuspoeng:
    1
    Takk for alle innspill så langt.

    Hvilke kabiner er det på flyene t/r Japan? Er det noen forskjell på setene i Go og Plus? Har sjekket Expertflyer, men må innrømme at jeg ikke ble så mye klokere. :confused:

    Hvis det er samme stoler i Plus og Go, må det nok bli Business til Japan, for jeg vet at det blir dårlig med søvn i de setene.
     
  10. Travellingalf

    Travellingalf Ut på tur - aldri sur InsideFlyer Ambassadør

    Innlegg:
    5,685
    Likes mottatt:
    10,234
    Bonuspoeng:
    293
    I utgangspunktet er det langt bedre seter og plass i Plus enn Go (synes i alle fall jeg), men som nevnt i en annen tråd her inne så kan du være uheldig å få det ene flyet der setene i Plus og Go er like.
     
  11. RedLine

    RedLine Aktivt Medlem

    Innlegg:
    436
    Likes mottatt:
    935
    Bonuspoeng:
    93
    Sjansen for at du får LN-RKP til NRT er veldig liten da dette flyet holder seg mest på rutene vestover, og nesten altid på CPH-ORD siste tiden. Men hvis du har betalt for Plus og fått det flyet så har jeg ved to anledninger klaget og blitt kompensert godt.

    Ellers så har jeg en oppdragsgiver som mener at Plus er godt nok på dagflighter og at Business må til på natten, noe jeg er helt enig i sånn rent komformessig. Så får det heller være opp til meg selv å oppgradere på dagflighter. Min erfaring er at CPH-NRT er en såpass lang flyvning at du får tid til både spise godt, nyte opplevelsen, og få noen timer søvn slik at du kommer frem uthvilt. Så jeg ville gått all in for Business på vei ut og heller sett om det var nok poeng/ evt OT til Busieness også på vei hjem igjen.
     
  12. Fly med oss

    Fly med oss Stockholm

    Innlegg:
    401
    Likes mottatt:
    1,435
    Bonuspoeng:
    93
    På min siste tur NRT-CPH så fikk jeg avslag via mail på ønske om oppgradering fra Plus til Business, både med poeng og Optiontown. Mailen kom henholdsvis to og én dag før avgang. Da troppet jeg opp tidlig på Narita (innsjekk åpner nøyaktig tre timer før avgang) og ba om å bli oppgradert for poeng, noe som gikk fint. Så for mitt vedkommende måtte jeg prøve tre ganger før jeg fikk oppgraderingen :)
     
    Islending liker dette
  13. runesat

    runesat Nytt Medlem

    Innlegg:
    4
    Likes mottatt:
    0
    Bonuspoeng:
    1
    Takk alle sammen.

    Satser på å forsøke å oppgradere til Business begge veier. Hvis jeg ikke får oppgraderingen på forhånd, får jeg heller bare belage meg på å møte opp tidlig både på Gardermoen og Narita. :)
     

Del denne siden