Begynner etter hvert å få opptjene en god slant med EB poeng og ser jeg nok vil ha tilstrekkelig til en asiatur i business neste år. Har veldig lyst å fly ANA biz men hadde tenkt meg en tur til Seoul først. Er det mulig å booke en award fare f.eks MUC-ICN (LH A350-900) med retur HND-FRA med ANA og få registrert det som en t/r slik at jeg bruker 165.000 EB poeng? Eller må jeg da booke to enkeltreiser, slik at det koster 99.000x 2 med mer skatter og avgifter enn første? Hvis det går ann å få de til 165.000, hvordan bookes det da? Må jeg ringe SAS, og blir det da evt bookingsgebyr ala 450 NOKx2? Finner ikke ut hvordan jeg gjør dette på SAS Star alliance siden, der må en jo reise fra A-B-A. Hvis dette koster meg 99.000x2 EB poeng er det jo best å booke f.eks FRA-HND-FRA til 165.000, og booke enkelflygninger med cash mellom Seoul og Tokyo. Trodde det skulle gå ann å avslutte med annen by, men vet ikke med annet land. Men selv avslutning med annen by får en jo ikke gjort online selv som t/r på SAS Star alliance siden? Takknemlig om noen kan innvie meg i reglene.
Du kan booke en såkalt openjaw, men da må du vel kanskje ringe inn for å gjøre det. Usikker på om du slipper gebyr da, men det er lov å prøve seg. Uansett er det verdt å betale 450kr for å spare 2x60% poeng.
Takker for superkjapt svar! Ser mange flyselskap har "open jaw" som et avhukningsfelt når man booker fly eller "multi city", men fant ikke noe sånn på SAS sin "Finn Star alliance-reiser" side. Det er alt for sure poeng med 99x2 ja, og helt unødvendig. De vokser jo ikke på trær akkurat