Kan jeg få Club Carlson poeng ?

Tråd i 'Hoteller og bonusprogrammer' startet av Franco63, 26. juli 2015.

1. Franco63

Franco63 CCG, Hilton Diamond, BWD & EBG

Likes mottatt:
    163
    Bonuspoeng:
    43
    Hei
    Titter på radission blu gdansk på Club Carlson sine sider, de skal ha ca 2000kr pr natt med frokost.

Kan få samme hotel fra en annen webside for 1200kr pr natt

Det jeg lurer på er om jeg kan få cc poeng hvis jeg bestiller fra en annen side?

Er cc gold
    Takker for all hjelp:)

2. hifiman

hifiman Veteran

Likes mottatt:
    516
    Bonuspoeng:
    113
    Det tror jeg ikke , du får vel kun poeng når oppholdet er booket hos CC
    det du kan gjøre er å ta kontakt med dem å si at du fant prisen billigere et annet sted
    og om de kan matche den prisen

http://www.clubcarlson.com/borg/home.do

3. Brunello

Brunello A heart's a heavy burden

Likes mottatt:
    1,331
    Bonuspoeng:
    93
    Jeg mener at de garanterer laveste pris, men erfaringsmessig er det lite å gjøre med det, om du ikke tar det før du bestiller. I etterkant kan det virke som de er vrange, selv om du kan dokumentere at det var prisforskjeller.

4. Larata

Larata Senior Medlem

Likes mottatt:
    1,506
    Bonuspoeng:
    93
    Nei, i vilkårene til Radisson står det at poeng ikke opptjenes ved firmaavtaler, tredjeparts bookingsider osv. Må selv bo steder med firmaavtale og får poeng et fåtall av gangene. Noe prøver også å nekte poeng når reisebyrå booker direkte på vegne av meg. Har fått samtlige til å registrere natt for å nå status. For litt over et år siden sendte Radisson ut internt notat som reminder om disse tingene.

5. Franco63

Likes mottatt:
    163
    Bonuspoeng:
    43
    de skriver på siden sin

Hvis du finner en lavere rompris - Slik fungerer detHvis du finner en lavere offentlig tilgjengelig pris på et annet nettsted innen 24 timer etter bestilling av et hotellrom på clubcarlson.com og minst 48 timer før ankomstdatoen, for samme hotell, dato (er), romtype, antall gjester, og med de samme prisbetingelsene eller begrensningene, gi oss beskjed ved å fylle ut kravskjemaet på nett. Club Carlson Customer Care vil bekrefte at romprisen oppfyller alle vilkårene og betingelsene i prisgarantien (Best Rates Guarantee) og ta kontakt med deg via e-post. Så snart bekreftelsen foreligger vil du få den lavere romprisen og vi gir deg ytterligere 25 % rabatt.
    Vilkår og betingelser gjelder

så da er det vel bare og bestille og sende kravskjema eller hva tror dere?

6. Shyneno

Shyneno Okama

Likes mottatt:
    1,552
    Bonuspoeng:
    113
    bestill med mulighet til å kansellere bestillingen, så sender du kravet.. hvis de begynner å krangle avbestiller du.. om du får poeng for 3rd party sites er litt flaks og uflaks... du skal egentlig ikke få poeng, men hvis du sender en mail at du mangler poeng så gir de noen ganger poeng ;)

7. Franco63

Likes mottatt:
    163
    Bonuspoeng:
    43
    er alle booking sider utenom Club Carlson 3rd party ?

8. Tore

Tore Milehunter Offisiell Representant Admin

Likes mottatt:
    114,834
    Bonuspoeng:
    350
    Jepp

Franco63 liker dette
  9. view

view Veteran

Likes mottatt:
    2,072
    Bonuspoeng:
    113
    Hotellkjedene med "best rate guarantee" er gjerne notorisk vrange hva gjelder å godkjenne slike krav. Hvis de finner en eneste ting som er ulikt, så får du avslag. Alt må være helt identisk, inkludert betingelser. Likevel kan det være en liten fight.

10. KristianSk

KristianSk Veteran

Likes mottatt:
    1,998
    Bonuspoeng:
    113
    Egentlig fasinerende at hotellkjedene er vanskelige på dette, en skulle tro at alt var bedre enn å gi bort 30% til Hotels.com... Men tydeligvis ikke.

Last edited: 26. juli 2015
  11. geddi

geddi Senior Medlem

Likes mottatt:
    3,744
    Bonuspoeng:
    113
    Jeg har erfart annerledes. Jeg bor ofte på Radisson Plaza i Oslo og booker online hos HRG som har avtale med Statoil. Jeg reserverer alltid priskategorien 'Statoil allotment' eller 'Statoil primary' og får alltid cc poeng.

Har bodd gjennom hotels.com og da fikk jeg ikke poeng.

12. gardamix

gardamix Aktivt Medlem

Likes mottatt:
    94
    Bonuspoeng:
    28
    Skader aldri å prøve å kontakte dem vedrørende best rate guarantee :)

13. Christian

Christian Senior Medlem

Likes mottatt:
    411
    Bonuspoeng:
    83
    Du får poeng gjennom hrg, berg hansen etc da disse selskapene ikke tar provisjon av salget. Berg hansen hrg etc har til og med kampanjer som gir ekstra Club Carlson poeng fra tid til annen.

14. Norfindir

Norfindir Senior Medlem

Likes mottatt:
    347
    Bonuspoeng:
    63
    ang best rate garanti.. denne gjelder bare noen få dager/timer etter at du bestiller. Lønner seg å ta skjermbilder og skrive ned tidspunkter og sende krav om rabatt så fort som mulig. Jeg bestillte Park Inn på OSL til nærmere 1500 kr en dag samtidig som at jeg viste at tviago hadde et tilbud til 1199,-. Tok nødvendige screenshots og sendte inn skjema til riktig epost adresse, og prisen på min booking ble satt ned til tilsvarende Trivago - 25% og fikk CC poeng på oppholdet.

Larata and Travellingalf like this.
  15. gregas85

gregas85 Senior Medlem

Likes mottatt:
    462
    Bonuspoeng:
    63
    Dette er fordi bestilling gjennom HRG er likestilt med Berg-Hansen og provisjonen for bookingen betales av Statoil og ikke Radisson.

Hilsen en tidligere kollega :)

16. Edin

Edin Aktivt Medlem

Likes mottatt:
    748
    Bonuspoeng:
    93
    Denne sommeren fikk jeg faktisk full poengutelling på reservasjon gjort gjennom amoma.com. Jeg fikk beskjed på hotellet at oppholdet ikke kvalifiserte pga. bestilling gjennom bookingside. Jeg syntes det var litt urimelig, så jeg sendte en klage til CC i etterkant. Svaret var en lang beklagelse med konklusjon på at de overførte full poengopptjening for oppholdet.

Litt rart egentlig, ettersom det i svaret var ramset opp hvilke type bestillinger som ikke gir poenguttelling. Der var "online travel agent" en av bestillingsypene som ikke ga poeng.

Del denne siden