kan jeg registrere EB-nr i etterkant på reise booket hos berg hansen?

Tråd i 'SAS EuroBonus' startet av Neonex, 29. jan 2018.

1. Neonex

Neonex Senior Medlem

Likes mottatt:
    1,532
    Bonuspoeng:
    113
    Som det står i tittelen.

Jobben har booket en reise, skulle opprinnelig være med Norwegian, men ble SAS i stedet, og har da lyst til å registrere gullkortet for å få poeng og muligens ekstra baggasje.

Ringte dem og de sa jeg måtte ha referansenr, men hvis jeg ikke skulle få tak i det - er det mulig å dra kortet ved innsjekk eller å få dem til å registrere det da, eller er ikke det mulig siden det er booket gjennom "reisebyrå"?

2. Upsaker

Upsaker Fastboende

Likes mottatt:
    22,966
    Bonuspoeng:
    293
    Du får et PNR fra Berg-Hansen du kan bruke når du kontakter SAS, men du kan også etterregistrere. Anbefaler at du gjør det på forhånd så du får booket seter, tilgang til fast track og lounge og prioritet ved irr ops.

Neonex liker dette
  3. Neonex

Neonex Senior Medlem

Likes mottatt:
    1,532
    Bonuspoeng:
    113
    Supert. Og om jeg ikke får tak i det, kan jeg likevel benytte fast track og lounge ved å dra kortet manuelt? Er det noen restriksjoner på lounge? F eks bare ankomst, bare avgang eller lignende (første tur etter gull)? Har en liten stopover på Gardermoen på returen og tenkte hvertfall der å ta i bruk treningsrommet i loungen som jeg leste om her i går.

Er kommunen, så hvis de har noe dustete regler på ikke lov å tjene bonuspoeng på, kan jeg da likevel registrere i etterkant?
    EDIT: Hva er irr ops?

Last edited: 29. jan 2018
  4. Upsaker

Upsaker Fastboende

Likes mottatt:
    22,966
    Bonuspoeng:
    293
    Du får vel ikke tilgang til fast track med gullkortet ditt hvis du ikke har en booking linket til det. Samme gjelder lounge, men den er jo bemannet. Ja, du kan etterregistrere. Irr ops er irregular operations, altså hvis det skjer noe uventet. F.eks kanselleringer av fly eller lignende.

5. Insomnia4u

Insomnia4u Veteran

Likes mottatt:
    2,555
    Bonuspoeng:
    113
    Så lenge bookingen er Star Alliance så trenger den ikke være linket til kortet. Jeg har gjort dette mye det siste året mens jeg opptjente poeng i Thai, men brukte diamantkortet i SK til å komme meg inn i lounge/fast track.

Innenlands: Man må først dra kortet, så får man rødt (ingen booking tilknyttet) og så scanne boardingkortet. Manuelt i utland er selvsagt ikke noe problem.

DanH and Upsaker like this.
  6. Travellingalf

Travellingalf Ut på tur - aldri sur Moderator

Likes mottatt:
    10,255
    Bonuspoeng:
    293
    Viss du ikke får registrert EB-kortet ditt på denne reisen i forkant så kan du fint gjøre dette ved innsjekk, f.eks. i automat. Jeg har gjort dette flere ganger i det siste pga at reisebyrået til jobb har "glemt" å linke bestillingen med EB-nummeret mitt.

MrPutter liker dette
  7. MrPutter

MrPutter EBG

Likes mottatt:
    39
    Bonuspoeng:
    18
    Ja. Dette er utrolig irriterende. Har skjedd meg noen ganger også. Men det kommer nok til å skje igjen er jeg redd ...

8. Are

Are EBD - Eurobonusekspert? Moderator

Likes mottatt:
    19,630
    Bonuspoeng:
    293
    I kommunen har man vel akkurat slike regler. Er ganske vanlig å etterrgistrere poeng for å ikke bli tatt for å samle poeng.

9. chrisbu

chrisbu Senior Medlem

Likes mottatt:
    755
    Bonuspoeng:
    93
    ringte du sas?

hvorfor ringte du ikke Berg-Hansen, de hadde lagt det inn for deg på 2 sek. Dette er jo en av grunnene til at arbeidsgiveren din benytter reisebyrå, ekstra service.

10. Neonex

Neonex Senior Medlem

Likes mottatt:
    1,532
    Bonuspoeng:
    113
    Ringte Berg Hansen nå, og alt ordnet seg. Ringte dem i går og, men hadde ikke da bookingnret (Som jeg fikk i morges). Hvis de på jobben ikke ville gitt det til meg, var jeg da på jakt etter en mulig plan B. Takk for hjelp alle - da blir det lounge og fast track :)

11. Travellingalf

Travellingalf Ut på tur - aldri sur Moderator

Likes mottatt:
    10,255
    Bonuspoeng:
    293
    Virker som ett litt merkelig opplegg dette der. Får du ikke tilsendt en bekreftelse/reiserute fra reisebyrå eller arbeidsgiver når du skal på jobbreise og kan finne bookingreferansen selv der?

12. Neonex

Neonex Senior Medlem

Likes mottatt:
    1,532
    Bonuspoeng:
    113
    Jo, fikk den i dag etter et møte. Men ønsket å gjøre det i forkant, for å ha alt på stell. Mistolket Berg Hansen litt i går på tlf, da den jeg snakket med da fikk det til å høres ut som om jeg måtte ha en form for kode eller noe (nevnte da spesifikt i tilfelle arbeidsgiver ikke tillot samling av bonuspoeng).

Travellingalf liker dette

Del denne siden