Kan man ikke avbestille/rebooke Flex billetter kjøpt med poeng?

Tråd i 'SAS EuroBonus' startet av Paalk, 21. juli 2020.

  1. Paalk

    Paalk Nytt Medlem

    Innlegg:
    37
    Likes mottatt:
    81
    Bonuspoeng:
    18
    Hei,
    Er i Frankrike og ringte nettopp SAS for å rebooke en Full Flex (Klasse I) billett da jeg skal dra hjem en dag tidligere. Billettene ble betalt med Eurobonus poeng.
    Fikk beskjed om at siden reisen allerede er startet (Tur-Retur billett) så var det ikke mulig å gjøre endringer, ei heller å avbestille returbilletten og kjøpe en ny. Da jeg poengterte at det var en Full Flex billett så la hun rett og slett bare på røret (!!!). Og ja, jeg var veldig høflig i telefonen.

    Så nå har jeg kjøpt ny billett men ser egentlig ikke poenget med å kjøpe Flex billlett om det ikke skal være mulig å endre etter at reisen har startet. Er oftest returbillettene jeg har behov for å endre når jeg er på reise.

    Kan det virkelig stemme? Eller var det rett og slett ei som hadde en ekstremt dårlig dag på jobben?
    Er mangeårlig diamant-medlem hos SAS (uten at jeg forventer spesialbehandling pga det)
     
  2. Upsaker

    Upsaker Fastboende

    Innlegg:
    7,696
    Likes mottatt:
    21,779
    Bonuspoeng:
    293
    Vedlagt er billettreglene for SAS Plus Bonus og SAS Plus Pro, henholdsvis klasse I og P. I er vanlig bonusbillett i Plus/Business og kan dessverre ikke endres etter utreise, dermed heller ikke Full Flex. Hadde du kjøpt Plus Pro og betalt med poeng ser det ut til at du skulle kunne endre den. Dog vil jeg tro det kunne blitt ekstremt dyrt da en sånn ut dagen før plutselig kan koste mange hundre tusen poeng. Vil anbefale deg å kjøpe en ny hjemreise med enten poeng eller penger.

    Screenshot 2020-07-21 at 13.54.48.png

    Screenshot 2020-07-21 at 13.55.31.png
     
    Kristian, McBuljo, EndreD and 5 others like this.

Del denne siden