Jeg har en bonusbillett business round trip til LA som jeg må kansellere pga et helseproblem. Vil jeg få tilbake poengene automatisk ved kansellering, eller må jeg gå runden med reuseforsikring, legeerklæringer, etc?
Du får refundert alle skatter og avgifter samt poeng automatisk såfremt de fortsatt er gyldige. Det vil være et kanselleringsgebyr på 750kr pr.pers for SAS-bonus, og for ST -bonus vil du få tilbake alle skatter og avgifter med unntak av ST-gebyret på 450 kr. Gebyr/avgifter du ikke får refundert kan nok dekkes av reiseforsikring, men da må du nok ha en legeerklæring, så tviler på at det er verdt innsatsen hvis flybilletten er det eneste du må refundere.
Kanskje en ikke skal rope høyt om det; men er det flere enn meg som har opplevd at det ikke er blitt trukket gebyr ved kansellering av bonusbilletter? Har hatt to tilfeller hvor jeg har kansellert rene SAS billetter uten noe gebyr (kansellering via app) - senest i dag fikk jeg endrer fra SAS GO til SAS PLUS på HND-SVG uten gebyr også (via telefon)
Enkelte "bugs" er kjekt å ha. For at de ikke blir oppdaget eller gjøres noe med av de ansvarlige, kan det være lurt å ikke diskutere mer enn nødvendig i et åpent forum som IF.
Dette har jeg ikke sett før, men mine bookinger får jeg endret på, både i app og nettside, uten gebyr. Hvis jeg derimot forsøker å kansellere reisen så trer gebyret inn.