Kansellere retur med Lufthansa etter gjennomført utreise

Tråd i 'Øvrige flyselskap' startet av Rscott, 22. mars 2022.

1. Rscott

Rscott Veteran

Likes mottatt:
    4,203
    Bonuspoeng:
    113
    Noen som har lyst å forsøke seg på en liten nøtt?

Jeg har bestilt tur OSL-PVK t/r med Lufthansa i Business Flex til sommeren. Pga litt håpløs retur har jeg også kjøpt en enveis Flex med Norwegian som jeg heller ønske å benytte for hjemreisen. Jeg har pratet med Lufthansa kundesenter et par ganger i dag, og utreisen blir ganske mye dyrere hvis de må gjøre den om til enveisbillett. Den siste agenten mente derfor at jeg heller bare burde avbestille etter at jeg har gjennomført utreisen. Han var bestemt på at jeg da ville få refundert hjemreisen uten rekalkulering til enveis.

Er det noen som har forsøkt dette før? Jeg er svært usikker på fare rules for kombinasjonen av klasser jeg reiser i. Det er bestilt som en t/r Business Flex direkte fra Lufthansa, men returen er codeshare med OS hvor det første strekket til VIE er i økonomi (Y), og VIE-OSL er i D. Utreise er begge med LH i P. Det er ikke mulig å legge inn kombinasjoner av klasser i Expertflyer.

Risikerer jeg å bli nektet refusjon av retur ved gjennomført utreise? Rekalkulering til enveis? Noe helt annet?

LH1.jpg

LH2.jpg

Last edited: 22. mars 2022
  2. trygveat

trygveat Veteran

Likes mottatt:
    6,685
    Bonuspoeng:
    183
    Ingen direkte erfaring, men ville regnet med rekalkulering til enveis og null refusjon. I beste fall får du kanskje tilbake ubrukte flyplassavgifter?

Rscott liker dette
  3. Rscott

Rscott Veteran

Likes mottatt:
    4,203
    Bonuspoeng:
    113
    Hmmm... hvorfor tror du det blir null refusjon for kansellert hjemreise? Hvis det både blir rekalkulering til enveis på utreise OG null refusjon for retur, ender jeg jo opp med å måtte betale ekstra for å kansellere. Det gir ikke helt mening. Hvis jeg gjør det nå i forkant får jeg refundert ca 8500 for returen, men må betale ca 4000 i tillegg for enveis utreise.

Når det er sagt er min erfaring med LH også at de er fleksible. Jeg har faktisk fått booket om en reise mens flyet jeg egentlig skulle vært med allerede var i lufta.

Last edited: 22. mars 2022
  4. trygveat

trygveat Veteran

Likes mottatt:
    6,685
    Bonuspoeng:
    183
    Jeg tolket problemstillingen som at enveisbillett er dyrere enn det du har betalt samlet for tur/retur. Skulle det være penger til gode etter rekalkuleringen bør du få refundert mellomlegget.

Rscott liker dette

Del denne siden