Hei. Hele storfamilien skulle til Florida i påsken og har booket fly OSL-MCO. 2 april. Dette blir vanskelig da Trump har stengt grensene og helsedirektoratet har frarådet alle utenlandsreiser. 1. Fikk nå mail av Norwegian med link til Corona info og at jeg kunne logge med inn på min reise. Der har det nå dukket en knapp for "Gratis ombooking" eller "refunder reise". Når jeg gikk inn på sistnevnte må jeg huke av denne boksen. Er det noen grunn til at jeg ikke bør sende inn dette? Er det noen fare for at jeg ikke får dekt billettprisen? Er jo litt redd at Norwegian også skal gå konkurs så jo før man får pengene desto bedre...
Uten å ha fasit, så er det vel en god sjangs for at Norwegian fortsatt følger billettreglene og hvis du ikke har Flex blir det vel kun skatter i refusjon. Kan du evt få resterende på reiseforsikring? Norwegian vil nok prøve å konservere mest mulig cash og unngå refusjon helt til flyet eventuelt blir kansellert. Du har jo litt tid å vente her i håp om at de kansellerer.
Ja, hvis flyet er kansellert så har du krav på refusjon så den er grei. Om de skulle gå konkurs før du får refusjonen på konto, så skal du få dekket tapet om du har betalt med kredittkort.
Trykket du på skjema knappen etter at det kom opp at reisen var kansellert? Vil du da få igjen alt du betalte, når Norwegian selv har kansellert avgangen deres?
Har også fått beskjed om at min flyvning etter påske er kanselert, får man i tilfelle kun cashpoints med norwegian og cash hvis man tar det på forsikring?
Er flygningen kansellert så får du vel pengene tilbake fra flyselskapet. Da er det jo ikke noe behov for å ta dette på forsikringen når det gjelder selve flyreisen. Andre utgifter relatert til reisen er jo noe annet.
Ja, jeg har også 3 bookinger med BA der ene flighten er kansellert og jeg er flyttet til en annen avgang. Men jeg kan da pga dette også kansellere hele billetten. Opp til meg om jeg vil godta endret flight eller kansellere.
BA pleier å kansellere minst 2 uker før avgang. Unntaket er når det er meldt dårlig vær da de kansellerer er par dager før flighten skal gå. Dette er spesielt viktig på LHR som opererer på nærmere 100% kapasitet. Da er det bedre å kansellere på forskudd og flytte passasjerer til andre avganger og fylle opp disse. Men i disse tider så gjelder ikke alltid dette, men de neste 2 BA flightene er kansellert minst 14d før avgang. Men har vel ikke noe å si når avgangen kanselleres?
Man har uansett krav på pengene tilbake ved en kansellering, men EU261 kun om det er under 14 dager til avreise.
Ja, derfor BA er nøye på de 14 dagene. Men nå gjelder vel ikke avbestillinger innenfor 14 dager lenger for EU261 erstatning pga Koronna situasjonen.
Hei! Norwegian har endret både tur og retur på tidligere bestilt reise i påsken. Når jeg går inn på reisedetaljer, står dette øverst på siden: Din bestilling er endret Din bestilling har dessverre blitt endret. Det kan være flere grunner til dette har skjedd. Vi håper imidlertid at denne endringen ikke får større innvirkning på reiseplanene dine. Vennligst se over endringene for å finne ut hvilke muligheter du har. En av 3 muligheter er: jeg ønsker ikke å godta endringer og vil søke om refusjon av reisen Har man krav på å få refundert billetten (fra Norwegian selv) i denne situasjonen, og får man det hvis man velger dette valget?! Mvh -jo