Kansellering - Krav på poeng?

Tråd i 'SAS EuroBonus' startet av CCS87, 27. mai 2015.

  1. CCS87

    CCS87 Medlem

    Innlegg:
    79
    Likes mottatt:
    96
    Bonuspoeng:
    18
    Som spekulert tidligere i uken, så kanselleres nå en del flighter fra bl.a Beijing - København, og en kollega av meg blir lidende av dette.

    Hun har fått beskjed om at hun bookes, om men hun har så vidt jeg har forstått, krav på refundert billett, OM hun vil kansellere billetten og booke selv et annet sted.

    Spørsmålet er om hun fortsatt har krav på EB-poengene, selv om hun av fri vilje kansellerer billetten, og ikke bookes om av SAS? Man har vel krav på poengene ved kansellert flygning?
     
  2. LN-FHU

    LN-FHU Freaked out member InsideFlyer Ambassadør

    Innlegg:
    3,910
    Likes mottatt:
    10,274
    Bonuspoeng:
    183
    Så lenge du selv frivillig kansellerer biletten, har du ikke krav på poeng fra opprinnelig reiserute.
     
  3. yukho

    yukho KISS ARMY

    Innlegg:
    1,603
    Likes mottatt:
    2,648
    Bonuspoeng:
    113
    Hehe... garantert at hun ikke krav på EB-poengene, jeg har til og med betalt for flyvninger jeg ikke benyttet uten å få EB-poeng...
     
  4. CCS87

    CCS87 Medlem

    Innlegg:
    79
    Likes mottatt:
    96
    Bonuspoeng:
    18
    Regnet med det ;)
     
  5. Are

    Are EBD - Eurobonusekspert? InsideFlyer Ambassadør

    Innlegg:
    13,340
    Likes mottatt:
    19,549
    Bonuspoeng:
    293
    Det er noe helt annet.

    Man har i utgangspunktet krav på poeng for den reisen man bestilte om man blir booket om.
    Det er dog noen som har rapportert at SAS har gjemt seg bak noen sære paragrafer for å unngå dette, selv om de aller fleste har fått det som de har bestilt.

    Jeg ble for en stund siden sittende fast i København pga faglig møte og ba om å bli booket om direkte til Kristianand med Widerøe istedenfor å fly via Oslo som var planen.
    Da havnet jeg utenfor min bonus challange men det fikk jeg rettet senere ved å kontakte gull-mailen..
     
  6. yukho

    yukho KISS ARMY

    Innlegg:
    1,603
    Likes mottatt:
    2,648
    Bonuspoeng:
    113
    OK, da har hun krav på opprinnelig poengene, selv om hun blir booket om, men om hun kansellerer selv frivillig, har hun selvfølgelig ikke krav på de, det er jo bare fair.
     
    SASlovah4evah liker dette
  7. Scandipendler

    Scandipendler Veteran

    Innlegg:
    1,815
    Likes mottatt:
    2,233
    Bonuspoeng:
    113
    Jeg synes som et minimum man bør få godskrevet EB-poeng for billetter man betaler for, men ikke benytter. Men SAS vet vel at de kan slippe unna en håndfull statuskunder ved å ikke praktisere dette. Ellers er det vel rimelig at man ikke får poeng dersom man selv velger å kansellere reisen og booker med noen andre.
     
  8. Jørgen

    Jørgen Livsnyter

    Innlegg:
    2,805
    Likes mottatt:
    2,115
    Bonuspoeng:
    113
    Kommer vel ikke til å skje.. Da hadde det vært lett med MR. Bare å bestille og sitte hjemme :)
     
  9. yukho

    yukho KISS ARMY

    Innlegg:
    1,603
    Likes mottatt:
    2,648
    Bonuspoeng:
    113
    Jeg har driti på draget så mange ganger på å bestille ting til feil dato etc. en gang bestilte jeg hotell til sommern, gikk inn på mail for å sjekke bekreftelsen, der lå det 2 mailer, en bekreftelse og en no show... OBS! Jeg hadde visst bestilt til samme dag/kveld... ette var sånn 23:58, hehe... det hadde lindret litt om man fikk poeng da. :p
     

Del denne siden