Kansellert SAS Plus bonusbillett

Tråd i 'SAS EuroBonus' startet av TravelManBiz, 06. mars 2021.

  1. TravelManBiz

    TravelManBiz Veteran

    Innlegg:
    1,674
    Likes mottatt:
    4,996
    Bonuspoeng:
    113
    Jeg har en reise booket i SAS Plus bonus med FlyPremium. Nå ser jeg at flyene på utreisen er kansellert men returen fortsatt ikke er kansellert. Jeg vet jeg kan kansellere, men jeg kan vel da også kunne flytte utreisen og hjemreisen fremover i tid til f. eks etter sommeren så lenge jeg ikke bytter destinasjon.

    Vil jeg da bli booket i en vanlig SAS Plus Pro booking klasse som kan avbestilles hvis det ikke er ledige billetter i bonus på den fremtidige avgangen? Og hva skjer da etter sommeren hvis jeg allikevel ikke ønsker å reise og kansellerer SAS Plus Pro billetten selv. Får jeg da tilbake avgiftene og de opprinnelige Eurobonus poengene jeg har betalt for billetten (via FlyPremium)
     
  2. Storbaba

    Storbaba Bitt av bonusbasiller..

    Innlegg:
    1,830
    Likes mottatt:
    2,065
    Bonuspoeng:
    113
    1. Du må kontakte SAS - har de kansellert utreisen så finner de en ny til deg, uavhengig av om det er ledig Plus bonusbill.
    2. Vanlige bonusbill. (som fly premium er) kan endres opp til 24 før avreise av deg og avbestilles. Ingen andre tidsbegrensninger
    3. Ved avbestilling får du igjen avgifter og poeng, forutsatt at poengene ikke er gått ut på data.
    Du finner all info på sas.no under Eurobonus-valgene
     
  3. TravelManBiz

    TravelManBiz Veteran

    Innlegg:
    1,674
    Likes mottatt:
    4,996
    Bonuspoeng:
    113
    Takk for tilbakemelding:) Alt dette er ok.

    Men spørsmålet mitt er hva skjer hvis de finner nye avganger for meg som ikke er i SAS Plus bonus (vanlig revenue klasser) og jeg seinere kansellerer disse. Får jeg da igjen avgiftene som jeg opprinnelig betalte + de Eurobonuspoengene jeg brukte på den opprinnelige billetten? SAS har oversikt over dette i systemet men da må jeg kansellere på telefonen?
     
  4. Storbaba

    Storbaba Bitt av bonusbasiller..

    Innlegg:
    1,830
    Likes mottatt:
    2,065
    Bonuspoeng:
    113
    Ingen erfaring, jeg vil regne med at det er din opprinnelige betaling i avgifter og poeng som blir tilbakeført. Noe annet ville være merkelig. Men det er jo bare å spørre når du ringer for å få dette fikset.
     
    TravelManBiz liker dette

Del denne siden