Kansellerte halve reisen - Ikke halv refusjon?

Tråd i 'SAS EuroBonus' startet av BingoBonzo, 02. april 2020.

  1. BingoBonzo

    BingoBonzo Medlem

    Innlegg:
    107
    Likes mottatt:
    56
    Bonuspoeng:
    28
    Hadde booket en reise OSL-CPH-BRU, fikk beskjed for noen dager siden at flighten min er redusert til kun å gjelde OSL-CPH.

    Jeg ringer SAS for å be de om hjelp:
    • Ikke mulig for SAS å booke med videre til BRU med en annen Start Alliance flight
    • Ikke mulig for SAS å refundere meg den delen av reisen som de har kansellert
    • Kun mulig å få refundert hele turen/alternativt kan de booke meg om hvis det er mindre enn 24timer til avreise
    Jeg spurte hun på kundeservice flere ganger om dette virkelig var tilfelle og om det ikke var noen mulighet her, men svaret hennes var NEI.

    Er dette virkelig innafor de reisebetingelsene og reglene som SAS har?
     
  2. furlong

    furlong Senior Medlem

    Innlegg:
    873
    Likes mottatt:
    715
    Bonuspoeng:
    93
    Jepp, det er helt innafor. Du har kjøpt en reise til Brussel. Ikke til København. Skal du kun til København så må turen prises på nytt.
    Er det derimot mindre enn 14 dager til avreise, så burde de booket deg om på en alternativ avgang. Også med *A hvis det er ledig innenfor samme service klasse.
     
    BingoBonzo liker dette
  3. BingoBonzo

    BingoBonzo Medlem

    Innlegg:
    107
    Likes mottatt:
    56
    Bonuspoeng:
    28
    Og det er det siste som irriterer meg mest, det er en LH (CPH-BRU) flight som klaffer perfekt i samme klasse, men den nekter de altså å booke meg om til.

    Så nå må jeg fortsatt betale fullpris OSL-CPH og deretter jobbe med forsikringsselskap for å få dekket CPH-BRU. Lite fleksibelt fra SAS..
     
  4. furlong

    furlong Senior Medlem

    Innlegg:
    873
    Likes mottatt:
    715
    Bonuspoeng:
    93
    Jeg synes det er veldig rart at de ikke booker deg om til LH. Når skal du reise?

    Hvis du bor i nærheten av OSL, så vil jeg råde deg til å dra innom billettkontoret der. Det er en større fleksibilitet hos bakkepersonel på flyplassen i forhold til call senter.
     
    Gribb and BingoBonzo like this.
  5. BingoBonzo

    BingoBonzo Medlem

    Innlegg:
    107
    Likes mottatt:
    56
    Bonuspoeng:
    28
    Skal reise 7 april.

    Litt for langt unna for min del, men det kan kanskje være mulig å ringe en annen på SAS kundeservice?
     
    furlong liker dette
  6. Jorge

    Jorge Veteran

    Innlegg:
    4,645
    Likes mottatt:
    6,646
    Bonuspoeng:
    183
    Definitivt. Eller hvis du er gull/diamant, send en mail til [email protected] eller [email protected] - eller ring dansk kundeservice hvis du ikke er, evt. har det travelt.
     
    BingoBonzo liker dette
  7. BingoBonzo

    BingoBonzo Medlem

    Innlegg:
    107
    Likes mottatt:
    56
    Bonuspoeng:
    28
    Jeg er Gold, men hun som skal reise er det ikke..
     
  8. Insomnia4u

    Insomnia4u Veteran

    Innlegg:
    2,836
    Likes mottatt:
    2,410
    Bonuspoeng:
    113
    Ring kundeservice igjen. Det løser seg nok med en litt mer fleksibel agent.
     
    BingoBonzo and furlong like this.
  9. BingoBonzo

    BingoBonzo Medlem

    Innlegg:
    107
    Likes mottatt:
    56
    Bonuspoeng:
    28
    Neida, ingen fleksibilitet å spore med ny agent heller...
    Da ser det nok ut som om jeg må ta runden via LH og så forsikringsselskap.
     
  10. Jorge

    Jorge Veteran

    Innlegg:
    4,645
    Likes mottatt:
    6,646
    Bonuspoeng:
    183
    Og da ringte du dansk eller norsk kundeservice?
     
  11. Flight Cancelled

    Flight Cancelled Bonusjeger

    Innlegg:
    1,529
    Likes mottatt:
    3,544
    Bonuspoeng:
    113
    Sendte e-post til diamantmailen i går om en kansellering på lørdag med ombooking til fredag hvor jeg ønsket mandag. Fikk da svar om å ringe +4570102000 for å få booket om, tror det var SAS sitt billettkontor på Kastrup jeg endte opp hos. De løste det raskt.
    (Ble i tillegg booket om fra bonusplus til full flex plus, som gjør at jeg får tilbake 41% av billettkostnaden i poengopptjening.)
     
    Insomnia4u liker dette
  12. BingoBonzo

    BingoBonzo Medlem

    Innlegg:
    107
    Likes mottatt:
    56
    Bonuspoeng:
    28
    Norsk
     
  13. BingoBonzo

    BingoBonzo Medlem

    Innlegg:
    107
    Likes mottatt:
    56
    Bonuspoeng:
    28
    Booket du da om til en ny SAS flight?

    Problemet som begge SAS representatene uthevet var at de ikke hadde mulighet/lov til å booke om til andre selskaper før det var mindre enn 24t til avreise.
     
  14. Jorge

    Jorge Veteran

    Innlegg:
    4,645
    Likes mottatt:
    6,646
    Bonuspoeng:
    183
    Ok. De sier som regel nei hvis de kan, mens danskene som regel er mer fleksible. Men såklart.. hvis det er som du sier at de har fått beskjed om å ikke booke om til andre før 24 timer før så kan det hende du får nei der og.
     
  15. Mysterio

    Mysterio Senior Medlem

    Innlegg:
    611
    Likes mottatt:
    1,300
    Bonuspoeng:
    93
    Sikkert ikke riktig tråd her, men i vilkårene for SAS Plus Smart-billetter står det "SAS Plus Smart can be refunded for a fee." Noen som vet hva dette fee-et er på?
     
  16. Jorge

    Jorge Veteran

    Innlegg:
    4,645
    Likes mottatt:
    6,646
    Bonuspoeng:
    183
    Det varierer med hvor langt du flyr, men er minst 600 NOK. På interkontinentale flyvninger er det vel fort et par tusen. Man må også betale prisdifferansen mellom ny og gammel billett. Når det er sagt så slipper man gebyret for de fleste billetter nå pga Corona. Sjekk reglene her: https://www.sas.no/kundeservice/ombooking-endring-billett/
     
  17. Mysterio

    Mysterio Senior Medlem

    Innlegg:
    611
    Likes mottatt:
    1,300
    Bonuspoeng:
    93
    Takk! Søkte rundt på sidene deres, må ha oversett den.
     

Del denne siden