Jeg skal til København neste helg og jeg har EBD og en annen i reisefølget har EBG, og så er det 2 venner med. 1) Noen som kan bekrefte at SAS Fast track er åpen, den var ikke det i november 2021 (min forrige tur dit) 2) Kan jeg med EBD og han med EBG ta med hver vår gjest i gjennom Fast track? Dette får jeg lov å gjøre på Arlanda Jeg spør siden jeg vet det kan være 100 meter lange køer på Kastrup for tiden. For de som har Fast track med Norwegian må man fortsatt stå i den vanlige køen før den splitter seg, men med SAS Fast track har den en annen inngang
- SAS Fast track i cph er åben. - I peak perioder kan der være kø. - EBD scanner, press buttom "1 gæst" - herefter scanner gæsten. - EBG scanner, press buttom "1 gæst" - herefter scanner gæsten.
Om jeg husker rett er det flere security checks på CPH? Med hver sin fast track. Jeg gikk utendørs (flott vær!) fra togstasjonen og bort til T2 sist for et par uker siden fordi jeg antok det ville være færre folk i kø der. Om det stemmer vet jeg naturlig nok ikke, men det var en knall lang kø for vanlig security og et skilt som oppga 50m ventetid. Til fast track er det tegnet opp egne linjer på gulvet, hvor man passerer den vanlige køen "på utsiden" helt til man kommer til der hvor køene splitter opp i 2 ved den egentlige inngangen til fast track. Var vel 10-15 personer foran meg, som delte på 2 security checkpoints. Tok under 5 minutter.
- Ja, men det afhænger af, hvilket flyselskab man flyver med. Mange selskaber har aftaler med CPH Express (altså i k k e SAS fasttrack). a) CPH Express (også kaldet CPH fasttrack) findes ved opgangen i terminal 2. b) CPH Express (også kaldet CPH fasttrack) findes ved opgangen + Metrobroen i terminal 3.
Takk for nyttig oppdatering! Er det i tillegg en egen SAS fast track? Jeg flyr både SAS og Norwegian til/fra CPH, men må innrømme at jeg alltid bare har fulgt skiltene til fast track og kommet meg raskt gjennom uavhengig av hvem jeg flyr med
Jeg har brukt SAS Fast Track på CPH 20. mai i 15 tida. Det tok under 5 minutter å komme seg gjennom. Ellers var det veldig travelt på flyplassen med lange køer på innsjekk og stappfull gull lounge. Så Fast Track var absolutt bra å ha.
Den er til venstre istedet for til høyre når du skal gå mot security. Helt egen inngang. Er kun sas sin fast track der, ikke en eneste sluse for vanlig security.
Under pandemien, den gang SAS fast track var lukket, så betalte SAS til CPH Express fasttrack for at vi EBD + EBG passagerer kunne benytte CPH's Express..
På onsdag tidlig ettermiddag var jeg nesten helt alene (det var 6 vektere og 3 passasjerer) i SAS fast track på CPH. De er også alltid veldig hyggelige der.
Både denne og det meste annet på CPH var stengt når jeg var der sist. Rimelig trist å se en lufthavn på denne måten..
Takk for bilde og det hele! Har faktisk aldri oppdaget den, men gått i svime gjennom vanlig CPH fast track i stedet....