Key West

Tråd i 'Reisemål' startet av elgaaen, 30. jan 2017.

  1. elgaaen

    elgaaen Senior Medlem

    Innlegg:
    783
    Likes mottatt:
    525
    Bonuspoeng:
    93
    Hei og hopp!

    Noen som har tips til Key West? Skal ha 4 dager der i Mars, og tar i mot alle tips til hoteller, restauranter og strender vi kan få:)
     
  2. Wolfie

    Wolfie Medlem

    Innlegg:
    170
    Likes mottatt:
    827
    Bonuspoeng:
    93
    Bli med på båttur til revet for snorkling. Masse fargerik fisk, barrakuda og hai ..og spis verdens beste tunfisk (flere restauranter med bra mat) + min. en kveld på Sloppy Joes - stamstedet til Hemingway
     
    elgaaen liker dette
  3. bor_i_en_koffert

    bor_i_en_koffert Senior Medlem

    Innlegg:
    975
    Likes mottatt:
    1,396
    Bonuspoeng:
    93
    Hei.

    Du trenger minst to hele kvelder for bare å oppleve KWs natteliv.

    KW er fantastisk. Jeg antar du skal kjøre åpen muskelbil fra Miami?

    /koffert
     
    braathens safe liker dette
  4. peterfox

    peterfox EBD-QR Platinum- HH Gold - Carlson Rewards - Gold

    Innlegg:
    2,143
    Likes mottatt:
    2,214
    Bonuspoeng:
    113
  5. tmolvik

    tmolvik Aktivt Medlem

    Innlegg:
    331
    Likes mottatt:
    246
    Bonuspoeng:
    43
    Reiser til KW minst én gang i året og blir aldri nei. Først og fremst om du aldri har vært der før, så kjør fra Miami. Turen ned er nydelig og prisene er veldig lave. Velg gjerne en åpen muskelbil som nevnt over ;) Kan være en fordel å unngå fredag ettermiddag sydover og søndag formiddag/ettermiddag nordover, da det stort sett kun er én fil nedover og det kan stå stille. Politiet er også veldig godt representert på strekningen. Er du ute etter strender finner du ofte de beste av dem på vei ned til KW.

    Anbefaler også å holde meg unna hotellene der nede og bo på B&B om du skal bo sentralt (de fleste hotellene er utenfor sentrum). Dem finnes det veldig mange av der nede og de holder veldig høy kvalitet. De fleste (og beste av dem) vil du ikke finne på onlinesider som hotels.com etc, men må bookes direkte på deres egne hjemmesider. Her er det vanskelig å anbefale noe da det kommer helt an på hva du ønsker, men f.eks Duval Inn & Island City House er bra og medium priset. Bo syd i KW om du vil komme deg litt unna maset eller lenge nord på Duval Street om du vil være der det skjer. Er det strand som er det viktigste kan du bo på de typiske kjedehotellene utenfor KW og ta en shuttle eller taxi inn til sentrum ved behov. Merk at det er veldig knapt med parkering i KW, så kommer du i bil ville jeg dumpet den og bare hentet ut ny når du skal tilbake.

    De fleste restaurantene der holder høy kvalitet men en av våre favoritter er Santiago's Bodega som er noe så sjeldent som en tapas-restaurant i USA som holder høy kvalitet. Har du ikke frokost inkludert er det bra og billig frokost (og Key Lime Pie) på Kermit's Kitchen.

    Før du stikker på byn bør du få med deg en solnedgang fra Mallory Square (eventuelt bli med på et sunset cruise). Nattelivet er for det meste pub'er med live-musikk, men stemningen er meget bra. De mest populære ligger langs Duval, mens de beste ofte finnes i sidegatene. Er personlig ikke så glad i "klassikerne" Sloppy Joe's og Captain Tony's, men de er verdt å ha besøkt. Green Room, en veldig liten bar i en sidegate til Duval, har ofte ganske bra musikere som ikke spiller de typiske "pubsangene". De mer "regnbuefargede" barene sør på Duval kan være artig å besøke om du ikke lar deg skremme av denslags..

    Gled deg uansett! :)
     
    Henrik, Upsaker, KatManDu and 2 others like this.
  6. Markal

    Markal Senior Medlem

    Innlegg:
    544
    Likes mottatt:
    743
    Bonuspoeng:
    93
    Jeg skal selv en tur dit i april så er også interessert i tips. Vi skal kjøre ned fra Orlando tenker vi for deretter å avslutte i Miami.
    Har sett litt på hotell og det er gjennomgående høyt priset, men det er nok ikke til å komme unna. Hyatt centric er nevnt som et bra hotell, så skal sjekke det. Skal også sjekke de nevnte b&b.
    Andre tips?
     
  7. elgaaen

    elgaaen Senior Medlem

    Innlegg:
    783
    Likes mottatt:
    525
    Bonuspoeng:
    93
    Ja, men vet ikke om det blir snill eller slem mustang enda Vi vet ikke om det blir 5 i KW og 4 i SOBE eller omvendt. Hva anbefaler du?
     
  8. elgaaen

    elgaaen Senior Medlem

    Innlegg:
    783
    Likes mottatt:
    525
    Bonuspoeng:
    93
    Takk for masse god info! Prøver å finne et bosted med parkering så kan vi evt kjøre til stranda hvis vi ikke bosetter oss ved en strand.

    Er Key Lime Pie så godt som historiene sier?
     
  9. bor_i_en_koffert

    bor_i_en_koffert Senior Medlem

    Innlegg:
    975
    Likes mottatt:
    1,396
    Bonuspoeng:
    93
    Key lime pie er godt, men den beste lager du selv. Vi kjøpe lime konsentrat hos Blonde Giraffe for noen uker siden, og datter (14) glimtet til med glimrende hjemmelaget KLP i helgen.

    Amerikanerne har en lei tendens til å overdrive...særlig mengden sukker i alt mulig.
     
  10. bor_i_en_koffert

    bor_i_en_koffert Senior Medlem

    Innlegg:
    975
    Likes mottatt:
    1,396
    Bonuspoeng:
    93
    9 dager på south Beach og KW er bra. Om du bør fordele 4+5 eller 5+4 skal jeg ikke insistere på; du vil uansett ønske at du hadde noen dager ekstra.

    Reiser du uten barn, men med kjæreste, vil kanskje "the southernmost house" friste. Morsomt herberge med spennende historie, men de innkvarterer ikke barnefamilier.
    http://www.southernmosthouse.com/

    Frokosten inntar du i en av bodene.
     
  11. tommy777

    tommy777 Founder

    Innlegg:
    4,749
    Likes mottatt:
    6,448
    Bonuspoeng:
    183
    Westin ligger midt i smørøyet og anbefales dersom du ikke ønsker bed and breakfast. Ellers benker jeg meg alltid på Hogs Breath som byr på god underholdning og blodferske østers

    Dersom man ønsker ett litt roligere Key West finner du ett fantastisk sted på en privat øy, Sunset Key Cottages
     
    bor_i_en_koffert liker dette
  12. Henrik

    Henrik Hellas-sympatisør

    Innlegg:
    2,115
    Likes mottatt:
    7,631
    Bonuspoeng:
    183
    I Havana var sikkert 70% av barene i sentrum stamstedet til Hemingway:cool:
     
  13. Scandipendler

    Scandipendler Veteran

    Innlegg:
    1,815
    Likes mottatt:
    2,233
    Bonuspoeng:
    113
    Du kan ikke være på Key West uten å spise på El Siboney. Simpelthen øyas beste cubanske restaurant og sågar litt unna turistvei, men allikevel ikke mer enn noen kvartaler unna Duval.

    Ellers er øya nokså turistifisert, især nevnte Duval og tilstøtende gater og etablissementer. Jeg foretrekker selv knippet av små hoteller i rolige gater, hvor du kan finne noen riktig gode steder (i alle fall i Key West-målestokk... Halv sju er litt av øyas særpreg) til relativt gode priser (i Key West-målestokk... Det er svindyrt).

    Ellers: Lei deg sykkel (til ogerpris) og ta deg turen helt rundt. Vel verdt det, og godt å trimme av litt Budweiser.
     
  14. Bjoern In America

    Bjoern In America Digger USA og Japan!

    Innlegg:
    744
    Likes mottatt:
    1,009
    Bonuspoeng:
    93
    Key West er en fornøyelig opplevelse. Her er litt fra mitt besøk på stedet:
    http://mittusa.no/stater/florida/keywest.html
     
  15. elgaaen

    elgaaen Senior Medlem

    Innlegg:
    783
    Likes mottatt:
    525
    Bonuspoeng:
    93
    Alle steder jeg reiser er stort sett turistifisert, men det gjør meg ingen ting:) Uten turistene hadde det jo vært umulig å finne ut at jeg skal dra dit;)
     
  16. olekvi

    olekvi Aktivt Medlem

    Innlegg:
    418
    Likes mottatt:
    540
    Bonuspoeng:
    93
    Veldig enig i det folk skriver om å kjøre ned fra Miami. For min del var turen like bra som oppholdet, om ikke bedre :)

    Var der litt "off season", og det var kanskje bra med tanke på mengden folk, men det gjorde også at en del spisesteder var stengt.
     
  17. elgaaen

    elgaaen Senior Medlem

    Innlegg:
    783
    Likes mottatt:
    525
    Bonuspoeng:
    93
    Hei. Bodde du på Southermosthouse? Har booket tre netter der til en skrekkelig høy pris. Kan man bade fra stranda der? Men får jo ikke kontakt med hotellet:)

    Har også booket på The Reach Waldorf astoria. Ikke like personlig med også med privat strand og sentral beliggenhet.
     
  18. RoadKing

    RoadKing Helt hekta

    Innlegg:
    15,594
    Likes mottatt:
    32,412
    Bonuspoeng:
    293
    Vu bodde på Best Western Hibuscus. Bra hotell om enn dyrt. Kort vei til offentlig strand. Kanskje 10min å gå til Sloppy Joe's og området der.
     
  19. bor_i_en_koffert

    bor_i_en_koffert Senior Medlem

    Innlegg:
    975
    Likes mottatt:
    1,396
    Bonuspoeng:
    93
    Jeg bodde der i 2013. Da jeg var i KW i november hadde jeg med kone og unger og var dermed diskvalifisert.

    Vi besøkte baren likevel. Hotellet er først og fremst en kuriositet, men hadde pene rom og gode senger.

    Southernmosthouse har ikke strand, men fastlands-USAs sydligste strand ligger ved siden av. Den er offentlig.

    Anbefaler frokost her:

    https://www.fishermanscafekeywest.com/
     
  20. elgaaen

    elgaaen Senior Medlem

    Innlegg:
    783
    Likes mottatt:
    525
    Bonuspoeng:
    93
    Takk for tips! Vi blir bare der i 3 dager så må prøve å få til litt strandtid for å lande:)

    Er også et som heter Southernmost beach resort som ser bra ut:)
     

Del denne siden