Kirkenes

Tråd i 'Reisemål' startet av Avixlo, 20. sept 2019.

  1. Avixlo

    Avixlo Veteran

    Innlegg:
    1,757
    Likes mottatt:
    8,418
    Bonuspoeng:
    183
    "Nytt" Reisemål og det er byen i Øst kalt Kirkenes. Jeg blir sendt på jobboppdrag ditt først kommende tirsdag. Sist gang jeg var i byen som var i starten av mars 2018 så var det raskt inn og raskt ut, så fikk ikke sette så veldig mye da. Denne gangen blir det å fly med Widerøe fra Tromsø kl. 10:15 med ankomst 11:25 for å så stikke opp på Elkjøp der for å sette opp noen displayer som jeg trur tar maks 2t. Hjemreisen blir også med Widerøe og da med avgang kl. 21:05 og ankomst til Tromsø 22:20.
    Hvis vi sier jeg er ferdig på Elkjøp kl. 13:30, og da er det store spørsmålet. Hva gjør jeg i Kirkenes frem til neste flyet tilbake til Tromsø går kl. 21:05?

    Jeg har ikke visum inn til Russland så det er bare å glemme i denne omgang:)
    Men noen av dere har vel vært der oppe, hvordan slå ihjel ca. 8t i Kirkenes? Kanskje det blir reisebrev derfra:rolleyes:

    Og denne gangen får jeg tid til å besøke byen, så tips mottas med takk
     
    drsyk and Edvard like this.
  2. jgroneng

    jgroneng Fastboende

    Innlegg:
    5,200
    Likes mottatt:
    17,201
    Bonuspoeng:
    293
    Det går jo ikke buss over grensa heller. Så hvis du ikke har sykkel eller bil, så er det ikke mye å satse på.

    Selv med bil, så kan det være en ulidelig prøvelse i byråkrati å få bilen over grensa, og nesten like mye tilbake. Har gjort det, og gidder ikke gjenta det.

    Det er veldig mye historie i Kirkenes.

    Anbefalt:
    Grenselandsmuseet
    En tur til Bjørnevatn
    Russermonumentet
    Andersgrotta
    Barentsbadet (sånn hvis du liker å bade)
    Drikke øl På Kaia
     
    tom_gunnar and Avixlo like this.
  3. Rscott

    Rscott Senior Medlem

    Innlegg:
    1,421
    Likes mottatt:
    3,228
    Bonuspoeng:
    113
    Har hørt at det er sykt mange sykler tilgjengelig på norsk side av grensen om dagen :p
     
    RoadKing liker dette
  4. jgroneng

    jgroneng Fastboende

    Innlegg:
    5,200
    Likes mottatt:
    17,201
    Bonuspoeng:
    293
    tom_gunnar liker dette
  5. Rscott

    Rscott Senior Medlem

    Innlegg:
    1,421
    Likes mottatt:
    3,228
    Bonuspoeng:
    113
    Du har jo rett. Har hatt en god del fisketurer til Kirkenes, så jeg vet at det ikke akkurat flommer over av sykler i marka :)
     

    Attached Files:

    jgroneng liker dette
  6. Avixlo

    Avixlo Veteran

    Innlegg:
    1,757
    Likes mottatt:
    8,418
    Bonuspoeng:
    183
    Takk for tips! Noe av det skal prøves
     
  7. Rscott

    Rscott Senior Medlem

    Innlegg:
    1,421
    Likes mottatt:
    3,228
    Bonuspoeng:
    113
    Og hvis du får muligheten: 30 min over grensen til Finland er det ei bittelita grensesjappe (mener det er den første du møter). De serverer den beste svineribba du noensinne har smakt! Tro meg. Du får den i serviett, men julaften blir ALDRI den samme igjen! Ganske enkelt verdens beste ribbe. Ferdig snakka. 25 cm høy. Nesten verdt en flybillett til Kirkenes i seg selv :)
     
    Last edited: 20. sept 2019
  8. tombom

    tombom Aktivt Medlem

    Innlegg:
    323
    Likes mottatt:
    288
    Bonuspoeng:
    63
    Har du bil? Hvis du har det anbefaler jeg en kjøretur til Grense Jakobselv hvor du kan se over til Russland på andre siden av elva. For øvrig er det veldig fint der.
    Regn 45 min kjøretid hver vei fra Kirkenes.
    http://www.visitkirkenes.no/around/grense-jakobselv
     
    jgroneng liker dette

Del denne siden