Kjøp avvist, hvorfor det og hva kan jeg gjøre?

Tråd i 'Kredittkort, leiebil og andre bonusprogrammer' startet av hardlanding, 13. aug 2019.

  1. hardlanding

    hardlanding Nytt Medlem

    Innlegg:
    27
    Likes mottatt:
    11
    Bonuspoeng:
    3
    Hei godtfolk,

    Jeg var på tur i USA i sommer og leide bil hos Budget i 13 dager frem til og med 15. juli. Det forhåndsbetalte beløpet ble registrert på viatrumf.no som 4059,90kr og skulle dermed gi 324,70 i Trumf.

    Bilen ble bestilt 13. januar i år, og ingen endringer ble gjort.

    Jeg hadde lenge gnikket meg i hendene og gledet meg til disse skulle komme inn på EB-kontoen min, men nå star den plutselig oppført som avvist. Viatrumf klage.JPG

    Jeg prøvde med en gang å lage en ny henvendelse, men det står at 'Vi tar kun i mot henvendelser på kjøp som er gjennomført de siste 100 dagene.' Jeg tenkte at det ikke gjelder meg, siden kjøpet ikke ble gjennomført før vi faktisk leide bilen.

    Men når jeg trykker meg videre og skal velge hvilken forhandler som ble brukt, så kommer det ingen valgmuligheter opp. Det virker som om kjøpsdatoen er 13.01 -- mer enn 100 dager siden -- og at jeg derfor ikke kan klage.

    Dette virker grådig urettferdig. Vet noen hvorfor dette har skjedd, og hva jeg kan gjøre for å løse det?

    Takker for all hjelp!
     
    Shyneno liker dette
  2. NorFlight

    NorFlight Senior Medlem

    Innlegg:
    1,298
    Likes mottatt:
    2,434
    Bonuspoeng:
    113
    Forsøk å sende mail til [email protected] og forklar problemet, så kan de manuelt opprette sak.
     
    hardlanding liker dette
  3. hardlanding

    hardlanding Nytt Medlem

    Innlegg:
    27
    Likes mottatt:
    11
    Bonuspoeng:
    3
    Ok. Jeg burde vel ha en god sak her, sant?
     
  4. Storbaba

    Storbaba Bitt av bonusbasiller..

    Innlegg:
    1,798
    Likes mottatt:
    2,029
    Bonuspoeng:
    113
    Umulig å si. Dersom du f.eks. hadde gjort andre søk på billeien i nettleseren osv. så kan en miste trumfen fordi sporingen (tracking pixler som systemet fanger opp), ikke blir riktige. Jeg renser alltid cache og starter med "clean" nettleser når jeg bestiller noe med viatrumf..
     
  5. NorFlight

    NorFlight Senior Medlem

    Innlegg:
    1,298
    Likes mottatt:
    2,434
    Bonuspoeng:
    113
    Litt usikker, vet ikke om det kan være begrensninger på kampanjer/klasser eller lignende som kan skape krøll, men du taper uansett ikke på å klage...
     
  6. hardlanding

    hardlanding Nytt Medlem

    Innlegg:
    27
    Likes mottatt:
    11
    Bonuspoeng:
    3
    Ok. De svarte hyggelig og sa at det var en automatisk blokk som gjorde at jeg ikke kunne klage på siden, men at det er riktig at det er bruksdato som gjelder for reise/leie. Så nå har de opprettet reklamasjonssak.

    Takk for input
     
    NorFlight liker dette
  7. Naalaiveggen

    Naalaiveggen Medlem

    Innlegg:
    99
    Likes mottatt:
    23
    Bonuspoeng:
    8
    Og jeg bruker en egen nettleser KUN til viatrumf og santander kickback ;)
     
    drsyk and Storbaba like this.
  8. PetterX

    PetterX Aktivt Medlem

    Innlegg:
    346
    Likes mottatt:
    85
    Bonuspoeng:
    28
    Man må aldri regne med å få noe som helst fra Viatrumf, og det de lover må aldri tas med i totalkostnaden. Om man tror man får rabatt på hotellrommet, leiebil, strøm eller hva det måtte være så må man ofte tro om igjen. Man blir regelrett snytt og viatrumf fremstår som svindel.
     
  9. Storbaba

    Storbaba Bitt av bonusbasiller..

    Innlegg:
    1,798
    Likes mottatt:
    2,029
    Bonuspoeng:
    113
    Hvis du mener dette så er det jo bare å la være å bruke Viatrumf. I det store fungerer Viatrumf og gir meg titusener EB pr. år. At det går tregt med oppgjør kan en leve med, og at det av og til kan bli avvist en transaksjon kan en også leve med. Poenget er at det er bonus som kommer på toppen av kjøp som en uansett ville gjort.
     
    Ombo and drsyk like this.
  10. drsyk

    drsyk Dr. Bonusnisse

    Innlegg:
    6,825
    Likes mottatt:
    21,409
    Bonuspoeng:
    293
    Totalt enig med @Storbaba har opptjent massivt der og om et par kjøp går feil vei, taes med en klype salt, og en kompenserer med å kjøpe enda mer:)
     
    Storbaba liker dette
  11. PetterX

    PetterX Aktivt Medlem

    Innlegg:
    346
    Likes mottatt:
    85
    Bonuspoeng:
    28
    Ja, det er akkurat det jeg sier. Man kan ikke regne med, og bør ikke ta viatrumfen man blir lovet med i regnestykket.
     
    Storbaba liker dette

Del denne siden