Kjøpe bitcoin med American Express

Tråd i 'Kredittkort, leiebil og andre bonusprogrammer' startet av Clippr, 25. mai 2017.

  1. Clippr

    Clippr Nytt Medlem

    Innlegg:
    24
    Likes mottatt:
    25
    Bonuspoeng:
    13
    Noen som kjenner til nettsteder hvor bitcoins kan kjøpes med AMEX?
     
  2. kepiblanc

    kepiblanc Aktivt Medlem

    Innlegg:
    350
    Likes mottatt:
    254
    Bonuspoeng:
    63
    Bitcoin har vel gått vel høyt nå. Er Ethereum og Ripple jeg kommer til å putte penger i. ETH rundet $200 i dag, mot snaut $45 for en mnd siden, og nytt hopp forventes i månedsskiftet pga ny oppdatering. De jeg vet av som handler i det har troa på >$500 ila året, og BTC-nivå på sikt.

    Ripple går jeg inn i med noe nå mens det er så billig ennå, og siden såpass mange banker går tungt inn i teknologien som erstatning for trege SWIFT transfers mellom land.

    Jeg er bare driiit lei av å vente på at Kraken skal verifisere meg - og av å tenke på at jeg registrerte meg der for 2-3 år siden, men aldri kom lenger fordi det var så hassle å komme i gang med trading. Noen kroner i tapt fortjeneste på det. :(

    Ad kjøp med kredittkort er vel nederst på siden her det jeg har funnet: https://99bitcoins.com/guide-buy-ether-ethereum/
     
    Frank and Ursa like this.
  3. kepiblanc

    kepiblanc Aktivt Medlem

    Innlegg:
    350
    Likes mottatt:
    254
    Bonuspoeng:
    63
    Coinbase jobber vel generelt med å ta paypal og kort for instant buys, men usikker på hvor langt de har kommet med annet enn US kunder, siden sidene deres er nede for vedlikehold.
     
  4. kristtorp

    kristtorp Aktivt Medlem

    Innlegg:
    400
    Likes mottatt:
    193
    Bonuspoeng:
    43
    Har prøvd å registrere mitt MasterCard på Coinbase de siste dagene, valgte denne nettsiden siden SkandiaBanken har startet et slags samarbeid med de.

    Anyways, de har hatt såpass med problemer de siste dagene at enten så har siden vært nede for vedlikehold eller får forskjellige type feilmeldinger når jeg prøver å registrere kort. Har prøvd med MasterCard, og debit VISA uten hell.

    EDIT:
    Ser på vedlikeholdssiden til Coinbase at PayPal er listet, frem til nå har jeg ikke skjønt hvorfor siden de ikke har tilbudt det, men håper dette kommer på plass ASAP.
     
  5. kepiblanc

    kepiblanc Aktivt Medlem

    Innlegg:
    350
    Likes mottatt:
    254
    Bonuspoeng:
    63
    Tror en kollega også har slitt med å få registrert kortene sine. Aksepterer de kkort fra andre enn US ennå da?

    Paypal har de vel hatt uttak til (istedet for en wallet rent for krypto), men ikke kjøp, siden for mye scam (pga paypal buyer protection).
     
  6. kepiblanc

    kepiblanc Aktivt Medlem

    Innlegg:
    350
    Likes mottatt:
    254
    Bonuspoeng:
    63
    Jeg er bitter fordi ETH har vært oppe i $207,55 i dag, men hadde en slump ned til $160 nå (antagelig fordi noen casher ut sine ETH da) - og jeg kan fortsatt ikke kjøpe.

    Kompis er bitter, fordi han handlet med leverage 5x (lån) fra Kraken - og fikk margin call pga det midlertidige fallet (siden kun 20% fall akseptert ved 5x). Så der røyk de pengene.
     
  7. FastLane

    FastLane Medlem

    Innlegg:
    141
    Likes mottatt:
    169
    Bonuspoeng:
    43
    Coinbase tar kun VISA og MasterCard for internasjonale kunder om jeg husker rett. Men det er etter at du har verifisert kontoen med enten førerkort eller pass.

    Brukte selv SAS MC for å kjøpe ETH - kom meg inn på ~$80 så ligger ganske greit ann :)
     
  8. kepiblanc

    kepiblanc Aktivt Medlem

    Innlegg:
    350
    Likes mottatt:
    254
    Bonuspoeng:
    63
    80 var bra pris ja. Noen ide om du samler EB poeng på slikt kjøp med SAS MC?

    EDIT: hvordan var fees for å handle med kort? Regner med de tar noe siden de selv må ut med interchange fee til MC?
     
  9. FastLane

    FastLane Medlem

    Innlegg:
    141
    Likes mottatt:
    169
    Bonuspoeng:
    43
    Yupp - har fått EB poeng for det så det funker bra med SAS MC :)
    Husker ikke helt hva fee'en var og Coinbase er nede, men det var rundt 2% tror jeg.
     
  10. kristtorp

    kristtorp Aktivt Medlem

    Innlegg:
    400
    Likes mottatt:
    193
    Bonuspoeng:
    43
    Fikk du registrert SAS MC hos Coinbase? Jeg får bare melding om at kortutsteder ikke kunne godkjenne transaksjonen.
     
  11. FastLane

    FastLane Medlem

    Innlegg:
    141
    Likes mottatt:
    169
    Bonuspoeng:
    43
    Ja - klarte det ikke fra PC'en men det gikk gjennom når jeg la det til via appen deres.

    [​IMG]
     
    Ursa liker dette
  12. heanwi

    heanwi Nytt Medlem

    Innlegg:
    16
    Likes mottatt:
    31
    Bonuspoeng:
    13
    Blir ikke slike transaksjoner (fra Coinbase) regnet som kontantuttak og med full gebyr og renter fra dag 1? Eller betaler dere inn til kortet med en gang for eventuelt å hindre dette?
    Noen som kjenner til hvilken MCC Coinbase bruker?
     
  13. kepiblanc

    kepiblanc Aktivt Medlem

    Innlegg:
    350
    Likes mottatt:
    254
    Bonuspoeng:
    63
    3% fee sto det på coinbase da jeg registrerte meg i går kveld.


    DIGRESJON:
    Faktisk en enormt smooth operasjon jf registrering og ikke minst verifisering hos Kraken. coinbase_attempts.PNG

    Var det bare ikke for at prosessen klikka litt mellom verifisering og legge til betalingsmiddel. Så til tross for 3 confirmation mails om verified identity, så maste den igjen da jeg valgte kort. Så da jeg endelig EN gang fikk lagt til kortdetaljer, så ble jeg bare sperret i 24 timer pga for mange forsøk...
    Gått inn i full on 'tilt mode' på dem på twitter kan man si!
     
  14. kristtorp

    kristtorp Aktivt Medlem

    Innlegg:
    400
    Likes mottatt:
    193
    Bonuspoeng:
    43
    Ser ikke ut som du er den eneste som går full on 'tilt mode'.

    Så ut som de hadde klart å fikse litt i natt, så prøvde på nytt å legge til SAS MC i dag. Får samme melding om at kortutsteder ikke kan godkjenne betalingen! Etter noen forsøk, får jeg samme melding som deg med at jeg kan prøve igjen om 24 timer!
     
  15. kepiblanc

    kepiblanc Aktivt Medlem

    Innlegg:
    350
    Likes mottatt:
    254
    Bonuspoeng:
    63
    Jeg får fortsatt dette skjermbildet ved innlogging.
    coinbase_verify_3.PNG

    Til tross for denne i innboksen.
    coinbase_verify_2.PNG

    Er stor tilhenger av public shaming (av firmaer altså), så tar monologen min med dem på twitter. Har tilbudt dem bibliotekkort fra barneskolen. Hjelper neppe, men demper aggroen en smule.
     
  16. FastLane

    FastLane Medlem

    Innlegg:
    141
    Likes mottatt:
    169
    Bonuspoeng:
    43
    Det er nok dessverre det eneste som funker med Coinbase - sendte den en supportmail når jeg slet med å få verifisert kontoen min for ca 3 uker siden, men har fremdeles ikke fått noe svar....
     
  17. kepiblanc

    kepiblanc Aktivt Medlem

    Innlegg:
    350
    Likes mottatt:
    254
    Bonuspoeng:
    63
    Og når det endelig fungerer hos Coinbase så stopper det hos bankene....
    coinbase_verify_4.PNG
    Også i dag hvor ETH har vært nede i $110. Begynner bli lei.
     
  18. afirm

    afirm Veteran InsideFlyer Ambassadør

    Innlegg:
    1,853
    Likes mottatt:
    5,476
    Bonuspoeng:
    183
    Skal du ha Ethereum som spekulasjonsobjekt eller for å nytte det til betaling?

    Om det berre er for spekulasjon kan du vel kjøpe kontrakter via Plus500. Dei tek også Amex. Er sjølvsagt noko meir risiko og du må ha nok pengar på konto i tilfelle det vert Margin Call.
     
    kepiblanc liker dette
  19. kristtorp

    kristtorp Aktivt Medlem

    Innlegg:
    400
    Likes mottatt:
    193
    Bonuspoeng:
    43
    Fikk nå endelig lagt til et kort på Coinbase! Så da er både Bitcoin og Ethereum kjøpt! Blir spennende å følge med på.
     
    FastLane liker dette
  20. kepiblanc

    kepiblanc Aktivt Medlem

    Innlegg:
    350
    Likes mottatt:
    254
    Bonuspoeng:
    63
    Har også fått handlet med kort på coinbase nå. Shell MC dog, siden SAS AmEx ikke har 3d secure(?). Bare småbeløp foreløpig siden limits på kort ennå. Måtte installere appen på mobilen for å få ting til å fungere.

    Men Coinbase har da Ripple, men ikke i appen?
     

Del denne siden