Kjøpe Iphone i New York

Tråd i 'InsideFlyer Lounge' startet av hifiman, 13. sept 2015.

1. hifiman

hifiman Veteran

Likes mottatt:
    516
    Bonuspoeng:
    113
    Skal en tur til New York om et par mnd og har da lyst til å kjøpe meg en Iphone.
    Kursen er fortsatt litt høy men på en "sim free" iphone 6 så sparer du forstatt rundt 1700 nok ved
    kjøp på apple store. Noen som har gjort det samme ? hva med garanti ? fungerer den uten problemer med norsk sim kort ?

2. Henrik

Henrik Hellas-sympatisør

Likes mottatt:
    9,196
    Bonuspoeng:
    183
    Kjøpte iPhone 6 i USA en uke etter lansering. Visste på forhånd hvilken modell som hatet riktige LTE-bånd, så ba om den og betalte. Null problem med norsk SIM.

For et par uker siden var jeg i USA igjen og fikset frontkameraet på garanti, heller ikke noe problem. Kunne gjort det i Norge også siden det er ett års worldwide guarantee, men de fikset det på en time i butikken mens jeg surret rundt i nærheten.

hifiman liker dette
  3. Glenn

Glenn Nytt Medlem

Likes mottatt:
    36
    Bonuspoeng:
    13
    Jeg har kjøpt 9 iPhoner og 7 iPader i USA, og flere iPader på Siam Paragon i Bangkok. Ikke noe problem. Min første iPad kjøpte jeg på flyplassen i Taipei. Var litt skeptisk, men da den lille selgeren på dårlig engelsk spurte om jeg skulle ha den satt opp med norsk bokmål eller nynorsk, ble jeg overbevist. Nesten halv pris i forhold til i Norge.

Et knapt år senere var det noe kluss med hjem-knappen. Jeg tastet inn serienr på apple.no. Da kom det opp hvor og når den var kjøpt og at garanti var gyldig, og adresse til nærmeste butikk hjemme hvor jeg kunne levere den inn. Så garantien på et år worldwide funker den. Men du kan ikke benytte deg av kjøpsloven, som gjelder i 5 år.

4. Cecilie

Cecilie Se! Jeg sitter i en flymotor.

Likes mottatt:
    2,364
    Bonuspoeng:
    113
    Hvis du drar ned kysten til Delaware så slipper du unna NYs ca 9% sales tax

AndersB and milehigh like this.
  5. hifiman

hifiman Veteran

Likes mottatt:
    516
    Bonuspoeng:
    113
    Takk for tipsene alle sammen :)

6. Martin F

Martin F Senior Medlem

Likes mottatt:
    562
    Bonuspoeng:
    93
    På en iPhone 6 til 549 USD, blir det ca. 49 USD. Da spørs det om han kommer seg til/fra Delaware for under den prisen?

7. Waku

Waku Medlem

Likes mottatt:
    19
    Bonuspoeng:
    8
    Fungerer alle iphoner kjøpt i det stor utlandet i Norge?

8. milehigh

milehigh Veteran

Likes mottatt:
    9,915
    Bonuspoeng:
    183
    Veldig bra tips. Samme gjelder New Hampshire, dvs 0% sales tax, som er hakket lenger unna, evt bare noen steinkast (lange) fra Boston.

9. AndersB

AndersB Reisende

Likes mottatt:
    1,038
    Bonuspoeng:
    113
    Nei, det finnes operatørlåser i utlandet, på linje med det vi har i Norge

10. Henrik

Henrik Hellas-sympatisør

Likes mottatt:
    9,196
    Bonuspoeng:
    183
  11. hifiman

hifiman Veteran

Likes mottatt:
    516
    Bonuspoeng:
    113
    Nå ble jeg litt usikker, hva skal jeg spørre i butikken etter når jeg skal handle så jeg får riktig bånd ?

Royal liker dette
  12. AndersB

AndersB Reisende

Likes mottatt:
    1,038
    Bonuspoeng:
    113
    Si du skal bruke den i Europa med Europeisk operatør så vet de hva som gjelder og hvilken telefon du skal ha. Fikk detaljerte instrukser i butikken når jeg kjøpte for en kompis forrige lansering.

13. hifiman

hifiman Veteran

Likes mottatt:
    516
    Bonuspoeng:
    113
    okey :) ja synes det er rart at visst ikke apple hadde peiling

14. tadagast

tadagast Medlem

Likes mottatt:
    182
    Bonuspoeng:
    43
    Kjøpte iPhone 6 til dottera mi i NY, og den store fordelen for meg i det tilfellet er at du kan kjøpe "AppleCare+" for ein rimeleg penge. Dette dekkar inntil 2 sjølvforsørga skader i løpet av ein viss periode (men du må betale eigenandel). Dottera mi klarte å ødelegge skjermen etter 2 veker, så den fikk vi fiksa for ca 400 kr på neste feiretur til Japan. Du kan hverken kjøpe eller bruke "AppleCare+" i Norge enno (så vidt eg veit), men om telefonen skal brukast av personar som har ein tendens til å ødelegge ting kan det være ein god investering

Del denne siden