Kjøpe oppgradering med LH

Tråd i 'Øvrige flyselskap' startet av RoadKing, 29. febr 2016.

  1. RoadKing

    RoadKing Helt hekta

    Innlegg:
    15,664
    Likes mottatt:
    32,511
    Bonuspoeng:
    293
    Hei,

    har nettopp bestilt meg en jobbtur nedover i Europa. Luftwaffe hele veien. Jobben krever økonomi så det er ikke noen utskeielser. Fikk imidlertid på kvitteringen fra Luftwaffe et tilbud om oppgradering til en pris som jeg kan leve med, dog sier ikke linken noe om at jeg får poeng iht til den klassen jeg oppgraderer til. Når jeg ser på Miles & More så sies det der at man får MM poeng iht den klassen man oppgraderer til, men vil jeg ha EB poeng, får jeg det?

    På henvendelse til Luftwaffe chat ble jeg henvist til Miles&More for å få svar.

    Er det noen som har prøvd dette og kan si om det gir mer poeng? Jeg er EBG så jeg syns ikke en oppgradering er verdt det om jeg ikke får poeng.

    SAS gir jo ikke poeng på slike oppgraderinger har jeg forstått?

    Forøvrig mange takk til forumet, hvor jeg hadde lest at man ikke fikk ha med bagasje i Economy light på Luftwaffe selv om man er EBG, det hindret meg fra å gå i baret der.
     
  2. peterfox

    peterfox EBD-QR Platinum- HH Gold - Carlson Rewards - Gold

    Innlegg:
    2,145
    Likes mottatt:
    2,214
    Bonuspoeng:
    113
    Hei,
    Jeg har kjøpt airport-Upgrade med LH på strekning FRA-MIA,
    Fikk poeng for "laveste" C-class i Euro Bonus, men så vet jeg ikke om dette var regel eller unntaket.
     
    RoadKing liker dette
  3. Rygel

    Rygel Nytt Medlem

    Innlegg:
    32
    Likes mottatt:
    46
    Bonuspoeng:
    18
    Jeg benyttet dette tilbudet og oppgraderte et segment fra Eco Light til Biz med LH FRA-EDI i januar, mens jeg beholdt Eco Light på OSL-FRA. Jeg fikk 750 poeng for laveste business på FRA-EDI, og knapt 125 poeng for OSL-FRA. Jeg ble informert om at opprinnelige bagasjeregler gjaldt, men jeg reiste uansett bare med håndbagasje. Er EBS.
     
    RoadKing liker dette
  4. RoadKing

    RoadKing Helt hekta

    Innlegg:
    15,664
    Likes mottatt:
    32,511
    Bonuspoeng:
    293
    Da høres det ut som det blir poeng. Men laveste business, er det 750? I såfall beholder jeg V klassen jeg har den ene veien, for der står det på bookingen at jeg får 750, andre veien har jeg K og der får jeg 125 pr leg i utgangspunktet. Merkelig system.
     
  5. Rygel

    Rygel Nytt Medlem

    Innlegg:
    32
    Likes mottatt:
    46
    Bonuspoeng:
    18
    RoadKing liker dette
  6. RoadKing

    RoadKing Helt hekta

    Innlegg:
    15,664
    Likes mottatt:
    32,511
    Bonuspoeng:
    293
    Interessant. Dere som har prøvd dette, hvilken klasse fikk dere etter oppgradering?
     
  7. RoadKing

    RoadKing Helt hekta

    Innlegg:
    15,664
    Likes mottatt:
    32,511
    Bonuspoeng:
    293
    Æsj, jeg tar sjansen. Noen må jo finne ut av det :).
     
  8. Are

    Are EBD - Eurobonusekspert? InsideFlyer Ambassadør

    Innlegg:
    13,340
    Likes mottatt:
    19,549
    Bonuspoeng:
    293
    Det står vel på LH sine sider at man får poeng etter ny klasse, så vil tro man får ny klasse.
     
  9. RoadKing

    RoadKing Helt hekta

    Innlegg:
    15,664
    Likes mottatt:
    32,511
    Bonuspoeng:
    293
    Det så ikke jeg, har du link? Da står det kanskje hvilken klasse man får også? Det er jo litt essensielt.
     
  10. Are

    Are EBD - Eurobonusekspert? InsideFlyer Ambassadør

    Innlegg:
    13,340
    Likes mottatt:
    19,549
    Bonuspoeng:
    293
    Har ikke sett nå. Husker fra når jeg tidligere kikket på det.
     
    RoadKing liker dette
  11. RoadKing

    RoadKing Helt hekta

    Innlegg:
    15,664
    Likes mottatt:
    32,511
    Bonuspoeng:
    293
    Da kan jeg bekrefte til den som måtte være interessert at kjøpt oppgradering hos Luftwaffe på europeiske ruter som krysser landegrenser gir booking klasse Z.

    På opptjeningstabellen ser det ut til at det blir 1250 EB poeng, så det blir jo en pen uttelling mot V klassens opprinnelige 250.

    Det kjipe er at når jeg skulle booke i dag, så fikk jeg ikke lenger booke oppgradering den ene veien, og det er selvsagt den med lavest klasse (K) i utgangspunktet :(, men ikke fikk jeg valgt sete heller, så det kan hende at det er noe styr med equipment change så jeg får til å kjøpe oppgradering senere.
     
  12. Shyneno

    Shyneno Okama

    Innlegg:
    2,036
    Likes mottatt:
    1,471
    Bonuspoeng:
    113
    hva med pris?
     
  13. Are

    Are EBD - Eurobonusekspert? InsideFlyer Ambassadør

    Innlegg:
    13,340
    Likes mottatt:
    19,549
    Bonuspoeng:
    293
    Får ikke velge sete på LH i de billigste bookingklassene..
     
  14. Are

    Are EBD - Eurobonusekspert? InsideFlyer Ambassadør

    Innlegg:
    13,340
    Likes mottatt:
    19,549
    Bonuspoeng:
    293
    Koster 800,-
     
  15. RoadKing

    RoadKing Helt hekta

    Innlegg:
    15,664
    Likes mottatt:
    32,511
    Bonuspoeng:
    293
    860 NOK pr leg. Dvs 860 pr 1250.

    Hele runden (OSL - MUC - TSR) og tilbake var 2.560,- NOK. Så totalt blir det 1.720 x 2 i tillegg. Ingen av dem er verdt service hevingen ettersom jeg er EBG, men det hjelper med 1000 pts mer per leg.
     
  16. RoadKing

    RoadKing Helt hekta

    Innlegg:
    15,664
    Likes mottatt:
    32,511
    Bonuspoeng:
    293
    Joda, når du er EBG så. Jeg fikk reservere sete når jeg bestilte. Men kan hende var det en feil i systemet?
     
  17. Shyneno

    Shyneno Okama

    Innlegg:
    2,036
    Likes mottatt:
    1,471
    Bonuspoeng:
    113
    jeg får heller ikke velge sete.. er EBG
     
  18. RoadKing

    RoadKing Helt hekta

    Innlegg:
    15,664
    Likes mottatt:
    32,511
    Bonuspoeng:
    293
    Da tror jeg mer og mer at jeg opplevde en feil hos Luftwaffe, ettersom jeg fikk velge sete hele veien og ble tilbudt oppgradering på hele veien.
    Dessverre, så gikk jeg og tygde litt på det før jeg bestemte meg for oppgradering, og da forsvant muligheten til å oppgradere den billigste klassen :(. Har ikke sjekket om setevalgene mine er forduftet.
     
  19. RedLine

    RedLine Aktivt Medlem

    Innlegg:
    436
    Likes mottatt:
    935
    Bonuspoeng:
    93
    Kun M&M SEN og HON får velge sete gratis hos LH på de billigste klassene, mulig det er litt andre vilkår hvis det bestilles igjennom codeshare.

    Oppgraderer du til C så får alle velge seter, også de billigste billettene. Oppgradering innen Europa er i en testfase og tilbys i et begrenset omfang, så det er nok ikke en feil.
     
  20. Are

    Are EBD - Eurobonusekspert? InsideFlyer Ambassadør

    Innlegg:
    13,340
    Likes mottatt:
    19,549
    Bonuspoeng:
    293
    Jeg har også flydd i flere klasser og ikke fått velge i kjipeste klassene.
    Samme gjelder codeshare.

    Har lest meg igjennom masse foruminlegg og regelverk og fant på et tidspunkt liste over de bookingklasser som tillater setevalg og de som ikke gjør det.
    Er skille mellom S og V et sted.
    V = setevalg, S = ikke setevalg.
    S var tidligere en svært gunstig bookingklasse da den gav 100% med EB, men de dager er over :(
     

Del denne siden