Hei folkens, jeg skal på reise til USA nå om ikke så lenge men turen ble endret til Vancuver i Canada og retur reisen blir da bare fra USA. Det jeg lurer på følgende er: jeg har fått ESTA godkjent fordi jeg trodde jeg skulle til USA først men nå har det endra seg og nå må vi i stede kjøre inn til USA. Hva trenger jeg da ved grensen? Holder det bare med ESTAen? Eller må jeg fylle ut noe annet? Jeg har også fått godkjent den Canadiske eTA men vet ikke om den bare er til transit i Canada eller er denne gyldig til innreise også i noen dager? Eller må man fylle noe annet?
For innreise til USA med bil er det kun krav om at man fyller ut I-94W, som jeg vil tro man får utlevert på grensen: https://help.cbp.gov/app/answers/de...nts-to-drive-into-u.s.-from-canada-or-mexico, Med norsk pass og eTA skal man kunne oppholde seg i Canada i opptil seks måneder.
Ikke behov for ESTA, kun I-94 som det står skrevet over. Da jeg krysset grensen fra Canada til USA i november hadde jeg fikset I-94 på forhånd og hadde ingen problemer. Fikk faktisk fler spørsmål på veien tilbake til Canada enn på vei inn i USA...
Har du ESTA, trenger du ikke I-94! Jeg har kjørt mange ganger fra Canada til USA via flere grenseoverganger. Jeg har alltid hatt ESTA og har aldri hatt problemer. Senest i dag kjørte jeg fra Vancouver til Seattle. Kontrollen tok 30 sekunder. Men før det var det EN time i kø for å komme fram!
Hei, foreldrene mine skal kjøre i dag fra Vancuver til Seattle eller jeg antar det er den samme grensen. Så du er helt sikker at den i-94 ikke bør fylles ut? de skal ikke tilbake til Canada, dem landet i vancuver men skal fly tilbake fra Chicago, vet ikke om dette har noe å si på dette som skal fylles ut?
Kan også bekrefte det selv da jeg kun hadde ESTA og kjørte fra Seattle til Vancouver og tilbake. Ingen I94 involvert da jeg entret USA på nytt. Det gjaldt også turen min fra NYC til Toronto og tilbake til USA for noen år tilbake.