[Disclaimer: dette er ment som en kameratslig morsom kommentar, in case noen misforstår meg]
Nå er jeg over gjennomsnittet interessert i hvordan fly er satt sammen, hvordan de strukturelt fungerer - heck, jeg pleier til og med å visualisere hvordan "the wires" i kabingulvet beveger seg fram og tilbake under manøvrering av flyet
Men jeg kan med hånda på hjertet si at jeg neppe hadde lagt sammen "nå har en luftekanal kollapset" med "veggene på flyet begynner å falle fra hverandre" samtidig som du hører lyden av strukturell failure
Så jeg lurer på om fnate alltid har kunnskap om hvor the air ducts are placed i alle flytyper han flyr, eller om han bare er one cool salmon
(ref: kan nok om flys oppbygning til å ikke blitt så nervøs
).
That be said, jeg fløy en gang B737 hos et annet selskap enn det jeg snart har 200 flights med. For oss som flyr mye B737, og har flydd en del A32x - så vet vi at det er lite strukturlyd i B737, mens det er MYE knekk og popp og knirk i Airbusene. Kan dere da tenke dere panikken i Idas hode når 737'en kirka og poppa med lyder ala det man får når man beveger bølgepapp? Det var rett og slett lite morsomt. Flyet laget disse lydene under climb og descent, altså tydelig at flykroppen reagerte på trykkforskjeller. Kanskje man skulle mailet Dag J, for å komme til bunns i hva det egentlig var. For nå merka jeg at den der opplevelsen egentlig satt litt i meg. Hm hm.
Nuvel, all is good og bra at crewet valgte å snu
Vis alt...