"Kjempedrama - veggene i passasjerflyet sprakk opp etter take off"

Tråd i 'Øvrige flyselskap' startet av Fnate, 15. okt 2014.

  1. Fnate

    Fnate Halvstudert Røver

    Innlegg:
    3,545
    Likes mottatt:
    6,549
    Bonuspoeng:
    183
    Litt overdramtatisering i VG, men sikkert en nokså ubehagelig situasjon for passasjerene

    http://www.vgtv.no/#!/video/102125/kjempedrama-veggene-i-passasjerflyet-sprakk-opp-etter-takeoff

    Etter take-off røk altså en luftekanal som fikk veggplatene på innsiden av kabinen til å presses inn i kabinen og skapte sprekker i skjøtene.

    Nå har jeg fløyet mye nok kan kan nok om et fly's oppbygning til at jeg vanskelig hadde blitt så nærvøs lenger.

    Men skal ikke så mange årene tilbake før jeg hadde syntes dette var bra krise.[/quote]
     
  2. Bizflyer

    Bizflyer Veteran

    Innlegg:
    3,818
    Likes mottatt:
    3,024
    Bonuspoeng:
    113
    Enda godt ikke vingene falt av i samme slengen! :eek:
     
  3. Fnate

    Fnate Halvstudert Røver

    Innlegg:
    3,545
    Likes mottatt:
    6,549
    Bonuspoeng:
    183
    He he he :)

    Altså, det jeg mente var at om panelene datt av inni flyet nå ville jeg visst at om det var de ytre panelene som datt av så ville jeg allerede vært død. Altså, en sånn type resonnering...

    En av de føste turene mine til USA, tilbake i 2002-ish, var med en Northwest tri-star. Der strømmet kondensvannet fra taket og to paneler datt av under innflyvning. Jeg syntes selv at det var nokså ubehagelig da.
     
    tommy777 liker dette
  4. LN-MOW

    LN-MOW Chattahoochee - eller 'Han Som Klapper Fly'

    Innlegg:
    1,457
    Likes mottatt:
    1,547
    Bonuspoeng:
    113
    Det var nok en Diesel 10 . .NW har aldri hatt Tristar. ;) Men kjent fenomen i begge ...

    Store oppslag på nyhetssendingene på de fleste kanalene i går .. Fjompen som postet dette fikk virkelig sine fem minutter i rampelyset. Men crewet kunne kanskje håndtert det litt bedre også ..
     
    Fnate liker dette

Del denne siden