Kjos'ern reiser kun med håndbagasje

Tråd i 'InsideFlyer Lounge' startet av Fnate, 23. juni 2015.

  1. Fnate

    Fnate Halvstudert Røver

    Innlegg:
    3,545
    Likes mottatt:
    6,549
    Bonuspoeng:
    183
    Hørte Bjørn Kjos på P4 i dag tidlig, der han kunne bekrefte at han utelukkende reiste med håndbagasje.

    "Skal en drøy ukes tur til New York nå, og da er det kun håndbagasje som gjelder."

    Sånn skal det låte!

    Nå hjelper det sikkert å eie flyselskapet når man skal argumentere for hvorfor akkurat "jeg" skal få ha med meg alt om bord. Men erfaringsmessig hjelper det godt med god oppførsel, bredt smil, en spøk og ikke minst:

    SØLVKORT!
     
    stalek, bern747, larsellara and 6 others like this.
  2. stalek

    stalek Medlem

    Innlegg:
    184
    Likes mottatt:
    132
    Bonuspoeng:
    43
    Hjelper nok også med mye penger på bok så han kjøper nok møtedressen der borte.
     
  3. Brunello

    Brunello A heart's a heavy burden

    Innlegg:
    733
    Likes mottatt:
    1,331
    Bonuspoeng:
    93
    Apropos; Jeg vurderer å reise i underbuksa når jeg skal til Thailand, og få sydd meg en dress der borte. Tar jeg det i høstferien, er det ingen på OSL som vil løfte et øyebryn, da er det så mye rart der fra før. Noen som har god erfaring med skreddere i Bangkok?
     
    Travelmate and Larata like this.
  4. Larata

    Larata Senior Medlem

    Innlegg:
    517
    Likes mottatt:
    1,506
    Bonuspoeng:
    93
    Skal ikke spøke med sånt ;-) Før mobilkamera sjekket en mann(bart, skinnvest, bar overkropp, shorts og dameveske) inn på fly til Thailand...han var med på samme fly tilbake etter 21 dager....helt frem til TRD...
     
    Bjartne, Fnate and Brunello like this.
  5. Brunello

    Brunello A heart's a heavy burden

    Innlegg:
    733
    Likes mottatt:
    1,331
    Bonuspoeng:
    93
    Høres ut som Freddy Mercury.... Har alltid hatt en mistanke om at han egentlig var trønder.
     
    kiev, Are, Henrik and 4 others like this.
  6. Fnate

    Fnate Halvstudert Røver

    Innlegg:
    3,545
    Likes mottatt:
    6,549
    Bonuspoeng:
    183
    Minner meg om at jeg oversatte "skredder" til "shredder" før jeg glemte meg bort og tenkte før jeg pratet (i et svakt øyeblikk)
     
    Brunello liker dette
  7. peterfox

    peterfox EBD-QR Platinum- HH Gold - Carlson Rewards - Gold

    Innlegg:
    2,144
    Likes mottatt:
    2,214
    Bonuspoeng:
    113
    God erfaring med skreddere? Nei, kom over en blogg hvor Bangkok-dressene ble beskrevet som disko-dresser fra tidlig 80 tallet. images.jpeg
     
  8. Outback_Oggy

    Outback_Oggy You'll Never Walk (or Fly) Alone

    Innlegg:
    468
    Likes mottatt:
    1,749
    Bonuspoeng:
    93
    Slår likevel ikke våre svenske venner i Telia som visstnok i et tilbud på mobiltjenester i Brasil lovte "shameless connection" til resten av verden - som ikke på noen måte er det samme som "seamless connection"... :)
     
    RoadKing, Travellingalf and Fnate like this.
  9. BangkokBob

    BangkokBob ThailandTur.no

    Innlegg:
    372
    Likes mottatt:
    137
    Bonuspoeng:
    43
    Har på mine mange reiser til Thailand aldri vurdert skredder. Men er man noe over gjennomsnittet høy eller bred kan man vel kanskje vurdere det. Jeg finner alt jeg trenger av klær på butikker.
     
  10. Brunello

    Brunello A heart's a heavy burden

    Innlegg:
    733
    Likes mottatt:
    1,331
    Bonuspoeng:
    93
    Jamen det høres jo helt riktig ut. Så skiller de seg ikke så altfor mye fra den smokingen med hvit jakke og rosa sløyfe og magebelte som jeg har fra bryllupet! Helt strålende!
     
    Robert H, Larata and Fnate like this.
  11. stalek

    stalek Medlem

    Innlegg:
    184
    Likes mottatt:
    132
    Bonuspoeng:
    43
    Barons Fashion er bra, søk opp de på FB. Øl får du også mens du venter.
     
  12. RoadKing

    RoadKing Helt hekta

    Innlegg:
    15,659
    Likes mottatt:
    32,508
    Bonuspoeng:
    293
    Bart og skinnvest, javel. bar overkropp og shorts, hm... Men damevesker oppi dette? Nei nå må du gi deg :)
     
  13. RoadKing

    RoadKing Helt hekta

    Innlegg:
    15,659
    Likes mottatt:
    32,508
    Bonuspoeng:
    293
    Jeg har heller ikke noe problem med å finne det jeg skal ha i butikken, men det sitter ekstra godt når det er skreddersydd og det er litt stas med navnet mitt på innerlomma heller enn et eller annet klesmerke :).

    Utfordringen er å velge stoff, går du på feil sjappe vil de utnytte det og prakke på en noe dårlig til ublu pris.

    Jeg har kjøpt meg dress i asia ved et par anledninger, og ingen slår de dressene jeg fikk lagd meg i Singapore i 2003, fantastisk kvalitet.

    Noe som ikke mange tenker på, men som er en god ide, er vinterfrakk. Det høres jo tullete ut å kjøpe vinterfrakk i den varmen, men får du skikkelig kvalitet så er det en alvorlig bra deal.
     
  14. Misterix

    Misterix Veteran

    Innlegg:
    3,755
    Likes mottatt:
    3,576
    Bonuspoeng:
    113
    Jeg benytter følgende: presidenttailors.com (Nettsiden er ikke veldig fancy eller up to date)
    Dem er også i Oslo to ganger i året hvor du kan møte dem på hotellet for oppmåling, valg av stoff osv.

    Har en kontakt person så sleng på en PM hvis du er interessert :)
     
    Brunello liker dette

Del denne siden