Koffert ødelagt med SAS

Tråd i 'SAS EuroBonus' startet av Shyneno, 07. april 2017.

  1. Shyneno

    Shyneno Okama

    Innlegg:
    2,028
    Likes mottatt:
    1,467
    Bonuspoeng:
    113
    Check in kofferten min ble ødelagt på vei til Hong Kong. Spørsmålet mitt er ganske enkelt:

    Har SAS lov til å "bare" gi meg 1500 NOK fordi jeg ikke har kvittering på den?

    Eller er dette noe jeg kan ta videre?

    Takk
     
  2. SVG_flyer

    SVG_flyer Veteran

    Innlegg:
    2,063
    Likes mottatt:
    3,260
    Bonuspoeng:
    113
    Hei,

    Du har krav på en helt ny koffert av samme type. Om dem nekter å fikse den/ betale for den, ring reiseforsikringen din så løser det seg nok fort.

    SVG_Flyer
     
  3. Henrik

    Henrik Hellas-sympatisør

    Innlegg:
    2,116
    Likes mottatt:
    7,639
    Bonuspoeng:
    183
    Alle mine reiseforsikringer har hatt klausul om at skade på selve bagasjen ikke dekkes, men det kan hende innboforsikringen din kan dekke noe.
     
  4. Shyneno

    Shyneno Okama

    Innlegg:
    2,028
    Likes mottatt:
    1,467
    Bonuspoeng:
    113
    Jeg tenkte mer på flyselskapet... hva hvis jeg kjøper en brukt rimowa og den blir ødelagt?
     
  5. bor_i_en_koffert

    bor_i_en_koffert Senior Medlem

    Innlegg:
    975
    Likes mottatt:
    1,396
    Bonuspoeng:
    93
    Shit in, shit out.

    Har de ødelagt en fin koffert, skal du ha ny fin koffert.

    /koffert
     
  6. kaijoar

    kaijoar Bonusnisse

    Innlegg:
    509
    Likes mottatt:
    618
    Bonuspoeng:
    93
    Vet du hvilken modell? Jeg fikk en Samsonite knust, og fikk voucher for akkurat den summen kofferten kostet på nettbutikken BagSupport.
     
  7. bor_i_en_koffert

    bor_i_en_koffert Senior Medlem

    Innlegg:
    975
    Likes mottatt:
    1,396
    Bonuspoeng:
    93
    Dette fremstod kanskje litt flåsete, men poenget er: Får du en lik koffert for 1500kr eller mindre, har de sitt på det tørre.

    Om kofferten din koster mer, må du heve stemmen.

    Sas pleier å være greie. Jeg har mottat nesten 20knok det siste året etter å ha få vridd en Rimowa og knekt bøylen på en dyr barnevogn.

    /koffert.
     
  8. tommy777

    tommy777 Founder

    Innlegg:
    4,749
    Likes mottatt:
    6,448
    Bonuspoeng:
    183
    Er ganske sikker på at de ikke har bagasje klar i Hong Kong, det må være en lokal SAS ting.

    Men kvittering trenger du ikke å ha. Snakket du med en lokal baggasje handler i hong kong eller SAS i Oslo når du kom tilbake?

    De erstatter kofferten din identisk med hva du hadde er ihvertfall min erfaring
     
  9. Sykkelthor

    Sykkelthor Aktivt Medlem

    Innlegg:
    307
    Likes mottatt:
    559
    Bonuspoeng:
    93
    Da jeg fikk ødelagt en spurte handling agenten i Hamburg om hva den kostet og så fikk jeg et saksnummer som kunne brukes til å hente en Samsonite-voucher for å kjøpe en tilsvarende koffert. Ingen kvittering nødvendig. Kofferten som ble ødelagt var ikke Samsonite, men det er Samsonite som drifter ødelagtbagasjeportalen til SAS. Mot et mellomlegg fikk vi også oppgradert kofferten til en litt freshere modell.
     
  10. Shyneno

    Shyneno Okama

    Innlegg:
    2,028
    Likes mottatt:
    1,467
    Bonuspoeng:
    113
    Du tror de står klare med kofferter i Hong Kong? De kan ikke engelsk engang...
     
  11. Scandipendler

    Scandipendler Veteran

    Innlegg:
    1,815
    Likes mottatt:
    2,233
    Bonuspoeng:
    113
    Min erfaring er at SAS håndterer skadd bagasje både korrekt og meget effektivt. Vi kunne hente flunkende nytt understell (et dyrt et som sådan) til barnevognen tre dager etter hjemkomst (inkludert helgedager), mens vi fikk en voucher på 1500,- eller så til erstatning for et ødelagt hjul på en Samsonite-koffert. Den var beregnet ut fra nypris på kofferten minus noen års slitasje.

    Jeg er ofte misfornøyd med SAS, men akkurat ødelagt/skadd bagasje håndterer de aldeles forbilledlig.

    Edit: Jeg måtte sende originalkvitteringen for den ødelagte Samsoniten, men om det var et absolutt krav i onlineskjemaet som skulle fylles ut, husker jeg ikke.
     
    Eddie47, Herlov and Travellingalf like this.
  12. yukho

    yukho KISS ARMY

    Innlegg:
    1,603
    Likes mottatt:
    2,648
    Bonuspoeng:
    113
    Klarer ikke holde kjeft lenger, jeg har sett kofferten din, ta de 1500,- og løp! Du får ingen Rimowa! ;)
     

Del denne siden