Er det mulig å kombinere en reise med fly premium-rabatt (SAS) og et legg med et annet star alliance-selskap? F.eks. OSL-EWR i SAS Biz og EWR-IAH i United øko eller Biz. Blir regnestykket 60.000 poeng for SAS-reisen, og 25.000 øko(50.000 biz) for United-reisen?
Som de over sier, dette må bookes på 2 bookinger. Men jeg ville heller vurdert innlands legget i US med penger istedenfor poeng når det ikke går å få det på samme booking.. Du får EWR - IAH t/r med United for under 2k, og Spirit kan du fly for 1400... Har selv gjort det samme i slutten av måneden. Skal fly BGO-OSL-EWR med Flypremium Business. Og fly AA: LGA - MIA - DCA Hjem igjen IAD - CPH - BGO(FP Biz) 5 reisende ( 1 infant ) 240 000 poeng 2500 i avgifter 1900 kr i innenlandsfly per pers i US. Fantastisk god måte å komme seg rundt på denne Fly Premium! C
Ja, har sett på slike muligheter, men det er så kjedelig å gå fra biz til LC-carrier. Jeg har også dårlig erfaring med United når det kommer til bagasje. Det er ikke alltid de skjønner at det er den lengste flygningen, dvs over dammen, som dikterer bagasjereglene, hvor det er 32 kg og mange kolli.
Da blir prisen 130 k poeng per pers istedenfor 60 k poeng med Fly premium.. Vi har lagt opp ruten slik at vi får noen dager i New York, og noen dager i Washington D.C.. Men det gjør du slik du føler for.. For egen del synes jeg ikke de 2.5 timene i semi C på en 737 mellom New York og Miami er verdt 70k poeng kontra 2knok... Og som han over sier, det forutsetter jo at du får booket disse på samme booking.. Da kan du ikke bruke Fly Premium.. C